Mediaplayer voor harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbrk
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-04 14:59
Mijn vraag

Ik gebruik voor het afspelen van video's en speelfims de Asus O'Play. Staat netjes onder de tv. Afstandsbediening er naast en wanneer ik een film wil kijken hang ik er een harde schijf aan.
Deze O'Play heb ik al meer dan 10 jaar en zal een keer kapot gaan. Ik zou dus al vast iets anders soortgelijks willen kopen.

En nu de vraag: Wat en welke? Ik vind dit soort Mediaplayers nergens meer. Ik zoek gewoon een gelijkwaardig apparaat wat ook 4K kan afspelen. Wat ik vind zijn allemaal kastjes waarmee je Videoland, Youtube, Netflix etc. mee kan afspelen. Maar dat heb ik al.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Asus O'Play
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Niets gevonden, wel geprobeerd via de laptop af te spelen, maar dat is voor mij omslachtig. (vaste opstelling laptop, ver van de televisie.)
Ook vond ik de kwaliteit minder. Elke film was beeldvullend en daardoor vertekend beeld.

...

Peter

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zoekt een mediaplayer waar je een e-SATA poort aan hebt. Tenminste, dat zijn de specs van je huidige Asus. Grote kans dat je die niet meer gaat vinden want heel veel spelers hebben USB als aansluiting.

Die heb je dus in allerlei vormen en maten; de bekende zijn de "Xiaomi Mi Box S", "Nvidia Shield" en "Apple TV".

Echter, na 10 jaar (bijna 13) denk ik wel dat ook jouw TV al wat mooie features heeft; heel veel hebben ook een USB-aansluiting en ingebouwde mediaplayer waar je dan een USB-disk op kan aansluiten met je films.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbrk
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-04 14:59
Mijn Elements WD heeft usb, en dat werkt met de Asus. En inderdaad is hij eerder 13 dan 10 jaar oud.
Ik kijk even naar wat je gestuurd heb.

En naar wat Greatword gestuurd heeft.

Ik heb net een nieuwe tv gekocht. 70 inch LG, Zal kijken wat daar mogelijk mee is. Bedankt!

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

peterbrk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:52:

Ik heb net een nieuwe tv gekocht. 70 inch LG, Zal kijken wat daar mogelijk mee is. Bedankt!
95% van alle media kan je gewoon via USB-stick in de LG prikken en het zal afgespeeld worden. Gok dat zomaar in de handleiding exact staat welke container, codec & bestandsysteem ondersteund wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1