Problemen bij SETI@NL

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Niet dat ik het toejuich, maar na de problemen bij Anandtech met betrekking op dnet, is er ook bij SETI@NL onrust ontstaan. Dit heeft het vertrek van CobraICE veroorzaakt en die nam zijn 140k aan wu's mee.
Helaas voor SETI@NL werden ze daardoor ingehaald door TA :(

Zowel CobraICE als Rickman hebben hun mening al gegeven in dit draadje.

Het blijft zonde. (tenzij cobraICE natuurlijk DPC joined ;)
(ik weet dat dit niet gebeurt. Maak je niet druk)

Ik ben blij dat wij een sterk samenhorigheidsgevoel hebben. Bij ons zal dit hopelijk niet zo snel gebeuren.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

He'k wa gemist? Wasser gaande?? :? :?

Virussen? Scan ze hier!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

wa's er aan de hand? Rickman:>> als je dit leest, zou je misschien wat toelichting willen geven? verder wil ik ze veel succes wensen en hopen dat alles wordt opgelost :+

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 14:28 schreef Mobster het volgende:
Ik ben blij dat wij een sterk samenhorigheidsgevoel hebben. Bij ons zal dit hopelijk niet zo snel gebeuren.
Dat hebben wij ook wel hoor. Als je als een club (met een relatief kleine harde kern) 2 jaar lang crunched ken je elkaar al wat langer dan vandaag.

Het vervelende van de hele situatie is gewoon, dat Cobra op dit moment niet kan opschieten met (volgens mij) 2 mensen op dit forum. Nu zegt hij het team gevoel verloren te hebben. Maar hij zegt echter wel dat hij het met tientallen anderen wel goed kan vinden.

Wat misschien aan jullie voorbij is gegaan, is dat Cobra enkele maanden geleden door een klein ander Nederlands team is beschuldigd van cheaten. Heel S@NL is toen voor Cobra in de bres gesprongen en vooral ik zelf heb (letterlijk) slapeloze nachten hiervan gehad.

Ik heb heen en weer gemaild met SETI@HOME, het andere Nederlandse team. Hier posten, daar posten. Ik deed alles om Cobra en S@NL in het goede daglicht te houden. Uiteindelijk bleek dat Cobra niet gecheat had en dat de strijd die we wekenlang hebben moeten voeren niet voor niets is geweest.

Cobra is een wereldgozer, maar als het neerkomt op posten legt hij soms z'n mening nogal bot neer (hoewel hij dan wel gelijk kan hebben). Dit streek een aantal mensen tegen de haren in, en daar is gister een discussie over onstaan op de S@NL chat. Later hebben we dat weer goedgepraat, maar tot mijn grote verbazing had Cobra ons team vannochtend verlaten, en heeft zijn 157k WU's meegenomen. Anandtech heeft ons nu ingehaald en we zijn onze grootproducer kwijt.

Waar ik moeite mee heb is de eerder genoemde moeite die ik (en het team) hebben gestoken in de verdediging van Cobra. Ik kan niet begrijpen dat na al die moeite die we hebben gedaan, Cobra het team verlaat omdat hij het met een aantal mensen niet kan vinden.

We hebben Cobra aanbeden en verdedigd tot op het bot. Het doet erg pijn dat hij nu weg is. Alles wat de afgelopen 6 maanden met Cobra te maken had (en dat is veel) is volledig voor niets geweest. Ik zit zelf nog een beetje te trillen achter mijn toetsenbord.

Cobra heeft wel gezegd dat het tijdelijk is. Hij wil dat alles uitgepraat wordt, dus we doen er op dit moment alles aan de situatie te repareren. Ik hoop dan ook dat dit lukt. Hou het forum van S@NL in ieder geval in de gaten.

Verwijderd

Ik ben ooit eens gaan kijken op het irc kanaal van seti en ik kan wel begrijpen dat CobraIce niet door iedereen aardig gevonden wordt..

Hij was behoorlijk aan het opscheppen dat hij met rc5 en ogr eerste zou staan als hij dat zou doen en bla, bla, bla.

Hij kwam op mij over als iemand die door zijn indrukwekkende output door iedereen gerespecteerd moet worden. Omdat hij 150k aan SETI wu's heeft moet iedereen van SETI@NL naar hem luisteren en op elke weerwoord reageert hij meteen geirriteerd.

Erg gevaarlijk gassie voor elk team omdat hij denkt te kunnen bepalen wat er moet gebeuren en anders gaat hij lekker weg (wat dus gebeurt is)

Ik vraag me af of CobraIce enig kind is en ietsje te verwend is opgevoed......

Verwijderd

Het draadje waar het trouwens om gaat is:

http://setiforum.mine.nu/ubb/Forum2/HTML/000256.html

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op woensdag 05 september 2001 16:08 schreef FRAeK-AC een verhaaltje..
weet niet of je zo maar mag oordelen of het goed of slecht is dat ie weg is bij S@NL, als ik het zo lees is Rickman er druk genoeg mee bezig geweest, en als dan zoiets gebeurd kan ik me voorstellen dat dat effe slikken is!

Rickman:>> succes! hopen dat ie weer terug komt! ;)

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Thankx voor de uitleg Rickman. Dat wij (DPC) Anandtech voorlopig niet in kunnen halen is duidelijk, dus jullie zijn dan de eerstvolgende die ik een plekje boven TA gun.

Daarnaast is de saamhorigheid en het voor elkaar klaar staan misschien nog wel belangrijker. Ik zou zeggen probeer het uit te praten en bedenk dat je (iedereen dus) lid bent van een team.

Je kan natuurlijk altijd in je eentje aan een distributed computing project beginnen, maar of dat gezellig en leuk is :?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• achappey
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Damn, wat een fucked up situatie daar in dat team. Ik lees nu net alles pas maar wat een ge****. We proberen toch allemaal gewoon te laten zien dat je eigen team (en Nederland) groot kan zijn.

Ik heb een beetje het gevoel dat SETI@Netherlands te groot is geworden.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Verwijderd

Hoi achappey (nog naar je zin gehad op de S@NL BBQ? ;) ) voor de liefhebbers: De S@NL BBQ #2 foto's zijn HIER te vinden.

S@NL is niet te groot geworden. Zo'n team kan natuurlijk nog veel groter (zie DPC). We werken met mensen, en mensen kunnen onenigheid krijgen. Onenigdheid kan opgelost worden. :)

Het is op het moment een zooitje, maar iedereen heeft zo wel eens z'n dipjes. ik kan me herinneren dat de DPC ook een tijd geleden wat problemen hadden met Anandtech geloof ik (correct me if I'm wrong :) )

We komen er wel uit joh! ;)

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Waarom komt Cobra niet DPC joinen dan? Zit tie iig nog bij een Nederlands team :P

Verwijderd

Als Cobra weg gaat (hij zit nu bij geen een team), heeft hij al aangegeven naar Anandtech te gaan. Precies waar het het meeste pijn doet. :(

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 21:02
ik heb weleens wat zitten lezen op seti@nl, en daarbij viel mij ook cobraice op. aan de ene kant werd hij zo te zien onterecht van valsspelen beschuldigd, wat natuurlijk erg pijnlijk is :D , maar aan de andere kant zag ik ook reacties van hem waarvan bij mij de nekharen omhoog gingen staan. Hij deed me denken aan DanC & Russ in hun (.) tijd. :(

Ik weet 'hoge bomen vangen veel wind', maar er geld ook 'Het zijn sterke benen, die de weelde kunnen dragen'. Gelukkig zijn de grote, individuele flushers van DPC (lulu, wiho, ethan hunt) erg bescheiden, dat siert ze. *D

Mensen die zo'n groot aandeel flushen, hebben misschien wat meer krediet dan anderen, maar er moet ook een grens zijn. Zommige mensen zien niet/willen blijkbaar niet zien dat ze zich op een bepaalde manier moet gedragen, dat een groep als dpc/seti@nl/anandtech een 'democratisch' geheel is. :Y)

Je doet het wel voor je lol (al is het best verslavend), en die moet de groep niet door een/enkele personen laten verpesten, ook al flushed die persoon nog zo veel. Dan maar zonder die extra units, maar wel met een betere sfeer.

:7

• Deltafox
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Mensen met veel workunits en veel WU/dag krijgen automatisch een hoger aanzien in een team. Ik bedoel je wilt ze niet graag kwijt daarom maakt het wel uit als je onenigheid krijgt met zo'n master-flusher :)

Maar het is voor de lol natuurlijk wah ...

al is het voor mij wel een onderdeel van mijn dagelijkse leven geworden ... pakketjes stampen is gewoon een passie *D

Deltafox
Pagina: 1