Op woensdag 05 september 2001 14:28 schreef Mobster het volgende:
Ik ben blij dat wij een sterk samenhorigheidsgevoel hebben. Bij ons zal dit hopelijk niet zo snel gebeuren.
Dat hebben wij ook wel hoor. Als je als een club (met een relatief kleine harde kern) 2 jaar lang crunched ken je elkaar al wat langer dan vandaag.
Het vervelende van de hele situatie is gewoon, dat Cobra op dit moment niet kan opschieten met (volgens mij) 2 mensen op dit forum. Nu zegt hij het team gevoel verloren te hebben. Maar hij zegt echter wel dat hij het met tientallen anderen wel goed kan vinden.
Wat misschien aan jullie voorbij is gegaan, is dat Cobra enkele maanden geleden door een klein ander Nederlands team is beschuldigd van cheaten. Heel S@NL is toen voor Cobra in de bres gesprongen en vooral ik zelf heb (letterlijk) slapeloze nachten hiervan gehad.
Ik heb heen en weer gemaild met SETI@HOME, het andere Nederlandse team. Hier posten, daar posten. Ik deed alles om Cobra en S@NL in het goede daglicht te houden. Uiteindelijk bleek dat Cobra niet gecheat had en dat de strijd die we wekenlang hebben moeten voeren niet voor niets is geweest.
Cobra is een wereldgozer, maar als het neerkomt op posten legt hij soms z'n mening nogal bot neer (hoewel hij dan wel gelijk kan hebben). Dit streek een aantal mensen tegen de haren in, en daar is gister een discussie over onstaan op de S@NL chat. Later hebben we dat weer goedgepraat, maar tot mijn grote verbazing had Cobra ons team vannochtend verlaten, en heeft zijn 157k WU's meegenomen. Anandtech heeft ons nu ingehaald en we zijn onze grootproducer kwijt.
Waar ik moeite mee heb is de eerder genoemde moeite die ik (en het team) hebben gestoken in de verdediging van Cobra. Ik kan niet begrijpen dat na al die moeite die we hebben gedaan, Cobra het team verlaat omdat hij het met een aantal mensen niet kan vinden.
We hebben Cobra aanbeden en verdedigd tot op het bot. Het doet erg pijn dat hij nu weg is. Alles wat de afgelopen 6 maanden met Cobra te maken had (en dat is veel) is volledig voor niets geweest. Ik zit zelf nog een beetje te trillen achter mijn toetsenbord.
Cobra heeft wel gezegd dat het tijdelijk is. Hij wil dat alles uitgepraat wordt, dus we doen er op dit moment alles aan de situatie te repareren. Ik hoop dan ook dat dit lukt. Hou het forum van S@NL in ieder geval in de gaten.