Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaringVM
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik heb sinds kort een nieuwe Asus router gekocht omdat mijn vorige router stuk was gegaan tijdens een stroomstoring.
Sinds de nieuwe router is het onmogelijk om apparaten met elkaar te laten verbinden via wifi, zoals Phillips hue lampen met een google home, maar ook dingen zoals connectie maken naar de database die ik run op mijn raspberry pi.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van deze verbindingsproblemen en hoe zou ik dit kunnen oplossen.

Beste antwoord (via JaringVM op 13-10-2023 09:25)

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Heb je de asus router achter de router van de provider staan? Zet hem dan op accesspoint of bridge mode.

Euhm... \n ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:23
Tja, grote kans dat dit door je nieuwe router komt.
Wat voor configuratie heb je daar inzitten?

Er zijn routers die bijvoorbeeld een gast netwerk opzetten met volledige isolatie van de individuele clients.
Oftewel, iedereen kan wel bij het internet, maar ze kunnen geen verbinding opzetten naar andere clients op hetzelfde netwerk.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Niet toevallig wireless client isolation aan staan?
Korte zoektocht met die term en Asus leverde het volgende op: https://www.asus.com/support/FAQ/1044821/
Setting wordt in Asus firmware "Set AP Isolation" genoemd zo te zien.

Verder is wat meer detail van je netwerkindeling wel wenselijk. Anders wordt het wat wild gokken.

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 12-10-2023 13:00 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaringVM
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik zal wanneer ik thuis ben van kantoor mijn volledige netwerkindeling en router instellingen delen, om een beter beeld te geven, ook ga ik kijken of wireless client isolation aan staat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Heb je de asus router achter de router van de provider staan? Zet hem dan op accesspoint of bridge mode.

Euhm... \n ...