Wifi verbinding boven niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn kpn experia box v12 staat in de meterkast, wat samen met de hal een stuk uitsteekt aan de voorkant van het huis. Dat wil dus zeggen dat de modem een soort van buiten het woon- en leefgedeelte van de woning staat. Beneden is het bereik goed, maar boven niet optimaal.

Nu zou ik eigenlijk boven een extra wifi punt willen plaatsen, maar dan wel 1 die opgenomen wordt binnen de wifi die er al is. Dus dat wanneer ik naar boven ga ik geen ander wifi punt moet selecteren handmatig. Daarnaast wil ik dat ik automatisch overga naar het sterkste wifi punt.

Ik wil niet vastzitten aan KPN, dus als ik van provider wissel moet alles blijven werken.

Nu is mijn vraag, kan ik af met 1 access point die samen kan werken met de wifi van het modem. Of heb ik 2 access points nodig die samenwerken en dan de wifi op de modem uitschakelen? Ik kijk wel tv via de kpn tv app op mijn Android tv, dus ik weet niet of die perse verbonden moet zijn met het kpn modem.

Of is de experia box v12 niet heel goed qua wifi en zou een sterk access point afdoende kunnen zijn? Boven is wel bereik, maar op sommige plaatsen krijg ik hooguit 1mbit/s binnen.

Ik heb weinig (zeg maar gerust geen) ervaring met netwerken, dus niet te ingewikkeld zou het beste zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door darkdesign op 12-10-2023 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:57

lier

MikroTik nerd

Nu is mijn vraag, kan ik af met 1 access point die samen kan werken met de wifi van het modem. Of heb ik 2 access points nodig die samenwerken en dan de wifi op de modem uitschakelen?
Aangezien je geen afhankelijkheid van je provider wil, heb je twee accespoints nodig.
Of is de experia box v12 niet heel goed qua wifi en zou een sterk access point afdoende kunnen zijn?
Nee, de v12 is prima. Sterker is niet mogelijk (combi van wetgeving en beperking devices die gaan verbinden).
Ik heb weinig (zeg maar gerust geen) ervaring met netwerken, dus niet te ingewikkeld zou het beste zijn.
Je kan ervoor kiezen om iets goeds te nemen (desnoods laat je het instaleren door een Tweaker-vriendje) of iets dat eenvoudig ingesteld kan worden. Dat laatste kan trouwens ook prima werken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:00
wat @lier zegt.

alhoewel, je zegt zelf "Ik heb weinig (zeg maar gerust geen) ervaring met netwerken, dus niet te ingewikkeld zou het beste zijn."
precies daarom hebben de diverse internet providers hun eigen vendor lock-in systeem bedacht.
Bij KPN noemen ze dit SuperWifi.
Dat is wel waarschijnlijk het simpelste om te installeren, omdat je hiermee heel veel in handen laat van je ISP provider.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Oke duidelijk. Ik ben wel best technisch, dus met wat Googlen en lezen zou ik er best wel uitkomen denk ik.

Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO 2-pack

Zou dit iets zijn? Die zijn in te stellen via de Unifi app, dat klinkt wel gebruiksvriendelijk. Ze zijn wat duurder dan andere merken, maar als ze lang mee gaan zou ik dat oke vinden.

Of heeft iemand een tip qua apparatuur?

[ Voor 6% gewijzigd door darkdesign op 12-10-2023 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 14:36
darkdesign schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:23:

Zou dit iets zijn? Die zijn in te stellen via de Unifi app, dat klinkt wel gebruiksvriendelijk. Ze zijn wat duurder dan andere merken, maar als ze lang mee gaan zou ik dat oke vinden.
Dan google je net de "oude" modellen. Je kan dan beter voor de U6 Pro kiezen. Ik neem aan dat je nog geen PoE switch hebt? De Unifi Access Points werken alleen met PoE. Dan zal je of PoE+ injectors moeten aanschaffen of een PoE+ switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
heiyu schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

Dan google je net de "oude" modellen. Je kan dan beter voor de U6 Pro kiezen. Ik neem aan dat je nog geen PoE switch hebt? De Unifi Access Points werken alleen met PoE. Dan zal je of PoE+ injectors moeten aanschaffen of een PoE+ switch.
Oke goed om te weten. Die PoE+ injectors zitten er bij sommige modellen bij zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik veronderstel dat TS de woning al voorzien heeft van UTP op elke verdieping die uitkomt in de meterkast?

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
JJ Le Funk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:35:
ik veronderstel dat TS de woning al voorzien heeft van UTP op elke verdieping die uitkomt in de meterkast?
Nog niet, dat moet ik nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik zie dat TP-Link echt een heel stuk goedkoper is. Hoe verhoudt TP-Link zich ten opzichte van Ubiquiti?

Edit: de oudere modellen waarschijnlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door darkdesign op 12-10-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
persoonlijk zou ik wat euro's uittrekken voor goede wifi, TP link is prima maar so/so Netger zit je al snel aan een abbonement aan als je easy management wil

ubiquiti is persoonlijk de makkelijkste keuze, je kan een access point voor 60 - 100 euro scoren op Tweakers.
de controller kan je installeren op een raspberry pi. (scheelt geld)

overigens zijn TP link of netgear zeker niet slecht maar er komt altijd meer bij kijken dan "alleen een AP" denk ook na over hoe je ze wil aansluiten, heb je al UTP in de muur? of ga je nieuwe trekken. toekomst proof kan je dan voor CAT 6a gaan of goedkoop voor CAT5 opties.
Overigens komen de Ubiquiti met POE adapters, ik weet niet zeker hoe het met de andere zit.
Anders zit je daar ook nog met adapters of een POE switch

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
lier schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:51:
Nee, de v12 is prima. Sterker is niet mogelijk (combi van wetgeving en beperking devices die gaan verbinden).
Sorry, maar de Box12 heeft een slechte wifi performance, zie ook het KPN forum wat hier vol mee staat (klachten).
Daarom adverteert KPN ook met de Superwifi2 schotels om dat gebrek aan wifi hiermee op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
darkdesign schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:20:
Mijn kpn experia box v12 staat in de meterkast, wat samen met de hal een stuk uitsteekt aan de voorkant van het huis. Dat wil dus zeggen dat de modem een soort van buiten het woon- en leefgedeelte van de woning staat. Beneden is het bereik goed, maar boven niet optimaal.

Nu zou ik eigenlijk boven een extra wifi punt willen plaatsen, maar dan wel 1 die opgenomen wordt binnen de wifi die er al is. Dus dat wanneer ik naar boven ga ik geen ander wifi punt moet selecteren handmatig. Daarnaast wil ik dat ik automatisch overga naar het sterkste wifi punt.

Ik wil niet vastzitten aan KPN, dus als ik van provider wissel moet alles blijven werken.

Nu is mijn vraag, kan ik af met 1 access point die samen kan werken met de wifi van het modem. Of heb ik 2 access points nodig die samenwerken en dan de wifi op de modem uitschakelen? Ik kijk wel tv via de kpn tv app op mijn Android tv, dus ik weet niet of die perse verbonden moet zijn met het kpn modem.

Of is de experia box v12 niet heel goed qua wifi en zou een sterk access point afdoende kunnen zijn? Boven is wel bereik, maar op sommige plaatsen krijg ik hooguit 1mbit/s binnen.

Plaats er 1 of 2 KPN Superwifi2 schotels bij (de zwarte versie) en je hebt zonder veel lastige handelingen een dekkend wifi bereik.
En zonder KPN abbo werken die schotels ook prima, alleen kun je dan geen firmware updates meer ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 12:57

lier

MikroTik nerd

Hoeft geen sorry te zeggen, @EverLast2002. Mijn ervaringen zijn prima, vandaar mijn opmerking.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
maubaan schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:24:
Overigens komen de Ubiquiti met POE adapters, ik weet niet zeker hoe het met de andere zit.
Anders zit je daar ook nog met adapters of een POE switch
De Ubiquiti U6 Pro / Lite / LR / Plus worden zonder PoE injectors geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
EverLast2002 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Plaats er 1 of 2 KPN Superwifi2 schotels bij (de zwarte versie) en je hebt zonder veel lastige handelingen een dekkend wifi bereik.
En zonder KPN abbo werken die schotels ook prima, alleen kun je dan geen firmware updates meer ontvangen.
Als ze later nog te gebruiken zijn bij andere providers zou het ook nog een optie zijn. Ik zie dat ze via de kpn wifi test 123 euro kosten voor 2 stuks. Ik hoef dan geen kabels te trekken en PoE erbij aan te schaffen. Dan kan ik over een paar jaar weer verder kijken.

Of zouden jullie als het dan toch om. MESH gaat een ander merk pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
heiyu schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:11:
[...]

De Ubiquiti U6 Pro / Lite / LR / Plus worden zonder PoE injectors geleverd.
Deze zijn ook al weer van de dure kant, de wifi 5 zijn nu nog prima en incl PoE

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maubaan schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:46:
[...]

Deze zijn ook al weer van de dure kant, de wifi 5 zijn nu nog prima en incl PoE
Ik zou afraden om nu nog nieuw WiFi-5 te plaatsen. Ook al voldoet de performance, je ziet dat leveranciers bezig zijn support op hun legacy chips te stoppen. Dat betekent binnenkort geen bugfixes meer en zelfs geen garantie op security updates. Ga als budget beperkt is liever voor een eenvoudig modern ontwerp dan een uitgebreide van de vorige generatie in de uitverkoop: er is een reden dat hij in de uitverkoop staat.
darkdesign schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:23:
Oke duidelijk. Ik ben wel best technisch, dus met wat Googlen en lezen zou ik er best wel uitkomen denk ik.

Of heeft iemand een tip qua apparatuur?
Pas op met UniFi. Die app lijkt simpel, maar je moet ook een controller draaien op een PC in huis (of een server of een Cloudkey) en de updates daarvan kunnen zachtgezegd uitdagend zijn. UniFi levert prima hardware met heel uitgebreide features voor een - op dat featureniveau - scherpe prijs, maar als je die features niet nodig hebt zou ik je aanraden om voor eenvoudigere oplossingen te kijken. Wil je gemak en toch een meer professionele oplossing, kijk naar Aruba InstantOn, bijvoorbeeld hun AP22. Die draaien een distributed controller in de AP's zelf waardoor je echt niet meer nodig hebt dan hun app (of als je - zoals ik - een schurfthekel hebt aan apps voor iedere scheet, het kan ook via een webinterface).

Verder is dit zoals gezegd verouderd - ik draai al bijna 8 jaar UAP AC Pro thuis en met uitzondering van de drie keer dat de controller updaten mis ging is dat naar volle tevredenheid, maar je wilt anno 2023 niet een apparaat uit 2015 kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 12-10-2023 17:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:19:
[...]

Ik zou afraden om nu nog nieuw WiFi-5 te plaatsen. Ook al voldoet de performance, je ziet dat leveranciers bezig zijn support op hun legacy chips te stoppen. Dat betekent binnenkort geen bugfixes meer en zelfs geen garantie op security updates. Ga als budget beperkt is liever voor een eenvoudig modern ontwerp dan een uitgebreide van de vorige generatie in de uitverkoop: er is een reden dat hij in de uitverkoop staat.

[...]

Pas op met UniFi. Die app lijkt simpel, maar je moet ook een controller draaien op een PC in huis (of een server of een Cloudkey) en de updates daarvan kunnen zachtgezegd uitdagend zijn. UniFi levert prima hardware met heel uitgebreide features voor een - op dat featureniveau - scherpe prijs, maar als je die features niet nodig hebt zou ik je aanraden om voor eenvoudigere oplossingen te kijken. Wil je gemak en toch een meer professionele oplossing, kijk naar Aruba InstantOn, bijvoorbeeld hun AP22. Die draaien een distributed controller in de AP's zelf waardoor je echt niet meer nodig hebt dan hun app (of als je - zoals ik - een schurfthekel hebt aan apps voor iedere scheet, het kan ook via een webinterface).

Verder is dit zoals gezegd verouderd - ik draai al bijna 8 jaar UAP AC Pro thuis en met uitzondering van de drie keer dat de controller updaten mis ging is dat naar volle tevredenheid, maar je wilt anno 2023 niet een apparaat uit 2015 kopen.
Dat ziet er ook wel goed uit. En inderdaad wel handig dat de controller in de AP zelf zit.

Ik twijfel, of ik ga een kabel trekken en voor losse AP's met PoE, of ik ga voor 2x deco x50 bijvoorbeeld. Dan ben ik voor 180 euro klaar, geen kabels nodig en geen PoE injectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
darkdesign schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:33:
Ik twijfel, of ik ga een kabel trekken en voor losse AP's met PoE, of ik ga voor 2x deco x50 bijvoorbeeld. Dan ben ik voor 180 euro klaar, geen kabels nodig en geen PoE injectors.
Geen kabel trekken naar een locatie waar je al een brakke verbinding hebt = een brakke verbinding. Draadloos kan een Access Point alleen doorgeven wat het ontvangt. Is dit een brak signaal, dan zal het een nog brakker signaal doorgeven.

Maakt niet zoveel uit wat voor Access Points je kiest, beste oplossing is kabel trekken en ze bedraad aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
Een deco reeks is wel meer consumentvriendelijk dan een unifi.

Ik zou ze bekabeld aansluiten maar als jij het eerst draadloos wil proberen is dat aan jou :)
Cross verdieping is met mesh vaak probleem vanwege vloeren die alles tegen houden maar als beide aps in trapgat staan wil t wel soms werken. Doch kabel altijd beter

[ Voor 34% gewijzigd door laurens0619 op 12-10-2023 18:57 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
heiyu schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:44:
[...]

Geen kabel trekken naar een locatie waar je al een brakke verbinding hebt = een brakke verbinding. Draadloos kan een Access Point alleen doorgeven wat het ontvangt. Is dit een brak signaal, dan zal het een nog brakker signaal doorgeven.

Maakt niet zoveel uit wat voor Access Points je kiest, beste oplossing is kabel trekken en ze bedraad aansluiten.
laurens0619 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:55:
Een deco reeks is wel meer consumentvriendelijk dan een unifi.

Ik zou ze bekabeld aansluiten maar als jij het eerst draadloos wil proberen is dat aan jou :)
Cross verdieping is met mesh vaak probleem vanwege vloeren die alles tegen houden maar als beide aps in trapgat staan wil t wel soms werken. Doch kabel altijd beter
De plaats waar hij zou komen te staan heeft wel goed bereik, had ik toevallig net getest. :)

Maar inderdaad, ik gaat het in overweging nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door darkdesign op 12-10-2023 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
darkdesign schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:38:
[...]

Als ze later nog te gebruiken zijn bij andere providers zou het ook nog een optie zijn. Ik zie dat ze via de kpn wifi test 123 euro kosten voor 2 stuks. Ik hoef dan geen kabels te trekken en PoE erbij aan te schaffen. Dan kan ik over een paar jaar weer verder kijken.

Of zouden jullie als het dan toch om. MESH gaat een ander merk pakken?
Kijk ook even op marktplaats voor die superwifi schotels, kosten de helft daar dan wat ze bij KPN vragen.

Zo, je hebt inmiddels heel wat advies gehad om mee aan de slag te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
EverLast2002 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

Kijk ook even op marktplaats voor die superwifi schotels, kosten de helft daar dan wat ze bij KPN vragen.

Zo, je hebt inmiddels heel wat advies gehad om mee aan de slag te gaan :+
Jup, moet goedkomen nu haha! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 21:51
Je wilt niet vastzitten aan KPN en je wilt fatsoen bereik boven? Haal lekker een Fritzbox. Pak er een Fritzrepeater of twee bij die je bedraad aansluit en je zal nooit meer last hebben van slechte wifi. Kan die box v12 lekker de doos in. En als je ook nog diensten zoals TV of zelfs telefoon af neemt, werkt dat gewoon nog zoals het hoort, zonder gekkigheid.

Unify is wel enorme overkill. Tenzij je echt heel serieus iets met netwerken wil doen, zou ik dat spul lekker laten staan.
En die TP-link setjes. Ja… ik heb er slechte ervaringen mee, en TV werkt er niet op zonder die box v12 er alsnog voor aan te hebben staan. Eeuwig zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
De kpn superwifi 2 punten zijn binnen, via Marktplaats gekocht splinternieuw voor een mooi bedrag. Het werkt goed, overal in huis heb ik wifi. Kort vraagje nog:

Soms lijkt het dat mijn telefoon bijvoorbeeld op een zwakker signaal blijft hangen en dus niet altijd op het beste wifipunt overschakelt. Opzich geen probleem, want hetgeen veel snelheid vraagt (xbox) is bedraad aangesloten, maar ik vroeg mij gewoon af of dat bij Mesh hoort.

Ik heb er eentje over die ik bewaar voor als ik naar een andere provider overstap en de modem niet meer "meedoet". Kunnen die punten zichzelf ook updaten op een niet kpn netwerk? Want anders moet ik dat punt misschien alvast een keer bedraad aan de modem hangen.

Daarnaast las ik op KPN dat de nieuwe software op de kpn wifipunten ervoor zorgt dat de settings niet toegankelijk zijn momenteel als je een ander modem gebruikt dan die van KPN. Krijg ik dat nog wel werkzaam via een ander modem in de toekomst, of is een reset voldoende icm de inloggegevens achterop het wifipunt? Over een paar maanden ga ik weer rondkijken voor acties, dan is mijn kpn promo afgelopen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
dion_b schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:19:

Pas op met UniFi. Die app lijkt simpel, maar je moet ook een controller draaien op een PC in huis (of een server of een Cloudkey) en de updates daarvan kunnen zachtgezegd uitdagend zijn. UniFi levert prima
Sorry maar ik heb 2 jaar geleden al 1 UAP AC Pro geinstalleerd alleen via de APP zonder controller en een PC.
Het het blijft bijzonder dat vele dit dit niet weten en dat je de accespoints van Ubiquiti als standalone kan installeren en hoe simpel dit is.
Nadeel hier hiervan zijn dat je beperkte configuratie maar dit is geen issue als je geen bijzondere wensen hebt en je moet zelf handmatig kijken naar de updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Tja waarom zou ja dan nog die extra dure Ubiquiti dingen kopen?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
darkdesign schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:55:
De kpn superwifi 2 punten zijn binnen, via Marktplaats gekocht splinternieuw voor een mooi bedrag. Het werkt goed, overal in huis heb ik wifi. Kort vraagje nog:

Soms lijkt het dat mijn telefoon bijvoorbeeld op een zwakker signaal blijft hangen en dus niet altijd op het beste wifipunt overschakelt. Opzich geen probleem, want hetgeen veel snelheid vraagt (xbox) is bedraad aangesloten, maar ik vroeg mij gewoon af of dat bij Mesh hoort.

Ik heb er eentje over die ik bewaar voor als ik naar een andere provider overstap en de modem niet meer "meedoet". Kunnen die punten zichzelf ook updaten op een niet kpn netwerk? Want anders moet ik dat punt misschien alvast een keer bedraad aan de modem hangen.

Daarnaast las ik op KPN dat de nieuwe software op de kpn wifipunten ervoor zorgt dat de settings niet toegankelijk zijn momenteel als je een ander modem gebruikt dan die van KPN. Krijg ik dat nog wel werkzaam via een ander modem in de toekomst, of is een reset voldoende icm de inloggegevens achterop het wifipunt? Over een paar maanden ga ik weer rondkijken voor acties, dan is mijn kpn promo afgelopen namelijk.
veelal gaat dit mis door 2.4 netwerken.
Als het goed is kun je dmc “extrawifi” een 5ghz only ssid toevoegen die ook door je superwifi uitgezonden wordt. Als dat mogelijk is dan kan dat het beschreven gedrag voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Ben(V) schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:27:
Tja waarom zou ja dan nog die extra dure Ubiquiti dingen kopen?
Mogelijke zelfde reden dat mensen een telefoon van 1000 euro plus kopen om er vervolgens alleen mee te bellen en whatsappen 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Arthion-nl
Die app werkt toch alleen voor 1 enkel unifi accesspoint? Of kun je er een groep accesspoints mee beheren met centrale config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Ik heb nog nooit meer dan 1 ap tegelijkertijd binnen 1 netwerk geinstalleerd maar zover ik weet zit je niet vast aan 1 ap met de met de app. Je moet ze wel allemaal apart instellen en beheren. Maar een kind kan de was doen.

https://help.ui.com/hc/en...ess-Points-without-UniFi-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heiyu
darkdesign schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:55:
Je hebt hier over "roaming" het schakelen tussen verschillende Access Points. Dit wordt in meeste gevallen bepaald door de client device. Dit bepaald wanneer namelijk wanneer en met welk Access Point wilt verbinden. Sommige devices doen het wat beter dan de andere. Wat je misschien wel kunt doen, is de zendkracht reduceren, zodat er minder overlap is tussen beide signalen.
Pagina: 1