Ik wil mijn game PC een upgrade geven maar zit krap bij kas dus wil het beperkt houden met alleen de cpu.
Het betreft een Intel I5 6400 op een Gigabyte GA-B150M-D3H.
Nu heb ik opgezocht dat dit moederbord geschikt is voor een 7e generatie Intel. En ik zie ik op de intel site dat de I7 7700K dan de best optie is (voor de 7th gen).
Nu zoek ik bij de processors in de pricewatch en zie ik alleen vanaf 8e generatie (als ik socket 1151 aan heb staan en bij de filter 'cpu generatie' bij álgemeen' kijk.
Maar als ik op de i7 7700 specifiek zoek in de pricewatch zie ik die wel maar voor 420 euro wat me wel erg veel lijkt voor zo'n oude cpu.
Klopt het dat 8th gen en hoger niet gaan werken op dit moederbord? Is de I7 7700K het beste wat mijn moederbord aan kan?
Ik zoek een?
Een betere processor voor mijn huidige moederbord
Wat is je budget?
Ca 200
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang het maar op mijn huidige MB werkt (om de kosten te drukken).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vooral om te gamen (LoL, AoE3, Heroes of Might and Magic 6).
Het betreft een Intel I5 6400 op een Gigabyte GA-B150M-D3H.
Nu heb ik opgezocht dat dit moederbord geschikt is voor een 7e generatie Intel. En ik zie ik op de intel site dat de I7 7700K dan de best optie is (voor de 7th gen).
Nu zoek ik bij de processors in de pricewatch en zie ik alleen vanaf 8e generatie (als ik socket 1151 aan heb staan en bij de filter 'cpu generatie' bij álgemeen' kijk.
Maar als ik op de i7 7700 specifiek zoek in de pricewatch zie ik die wel maar voor 420 euro wat me wel erg veel lijkt voor zo'n oude cpu.
Klopt het dat 8th gen en hoger niet gaan werken op dit moederbord? Is de I7 7700K het beste wat mijn moederbord aan kan?
Ik zoek een?
Een betere processor voor mijn huidige moederbord
Wat is je budget?
Ca 200
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang het maar op mijn huidige MB werkt (om de kosten te drukken).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vooral om te gamen (LoL, AoE3, Heroes of Might and Magic 6).