Laptop koopadvies voor college

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgrolman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 13:09
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor college/thuisstudie. Niet gamen, geen video's of foto's bewerken. Surfen (multiple tabs), emailen, heel klein beetje multitasken (14 inch 1920x1080 lijkt mij voldoende?).

Wat is je budget?
Budget is rond de 150-250 euro. Refurbished/2ehands is prima. Hoeft niet veel sneller dan een i5 6300U, tenzei dit af te raden is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Liefst een mooie lichte dunne laptop zodat het makkelijk mee te nemen is. 17 inch is mij wel te groot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
[i]Geen Chromebooks (tenzei iemand een goed argument heeft om dit wel te doen), geen Apple ivm kosten. Lenovo of Asus lijkt mij uitstekend. Lenovo omdat veel Refurbished goedkoop zijn en Asus omdat ik de modellen wel erg aantrekkelijk vind.

Ik heb op dit moment een AMD V140 met 6GB DDR3. Alles draait, behalve dat YouTube op de achtergrond hapert. CPU is 100% load, maar RAM gebruikt maar 2.1 van de 6 GB. Een kleine upgrade naar bijv. een 6300U is prima, wat denk ik al een enorme upgrade is, en daarom gaat mijn voorkeur uit naar een mooi, stil, en dun model. 14 inch leek mij wel leuk mits de resolutie groot genoeg is, maar op reddit lees ik dat 15 inch misschien toch iets beter zou zijn. Zelf vind ik de Chromebooks fantastisch (lichtgewicht, dun, langdurige batterij) maar ben bang dat ik in de problemen kom met de opslag en/of internet. Numeriek toetsenbord is echt niet noodzakelijk.

Alvast bedankt mensen!

[ Voor 4% gewijzigd door jgrolman op 12-10-2023 10:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10 09:32
Is genoeg te vinden binnen je wensen, persoonlijk zou ik wel zoeken naar iets wat windows 11 ondersteunt.
Ik zal je in de chat een goede optie sturen die ik gevonden heb.