AMD RAID drivers installeren bij bestaande Win10: error 1720

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorstlesser
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-09 12:48
Hi allen,

Relevante specs:
mobo: ASRock X470 Taichi
CPU: 3900X

Ik had een tijd lang een Adaptec RAID controller in gebruik voor een RAID 50 array. Ik kwam er achter dat die PCI-E lanes deelde met mijn GPU en dat zou, volgens benchmarks, in één van m'n favo games voor significant prestatieverlies zorgen. Dus besloot ik over te stappen naar RAID 1 wat vanuit het mobo werkt.

M'n Windows installatie stond op een NVME SSD die geen onderdeel was van de array, maar tbv de array heeft SATA altijd in RAID mode gestaan. In de BIOS heb ik de schijven geïnitialiseerd en een nieuwe array gemaakt, so far so good.

Bij het installeren van de courante AMD RAID drivers en RAIDXpert2 Utility krijg ik echter steeds de 1720 error; bij beide afzonderlijke installaties dezelfde error... De logs zijn voor mij niet informatief. Populaire oplossingen online zijn het de- en herinstalleren van belangrijke AMD drivers zoals IO, PCI, 'etc'. Nu wil ik dat wel probeen maar ben een beetje huiverig dat ik iets kritieks verwijder en mezelf meer problemen op de hals haal. Bv. als ik de PCI drivers verwijder, raak ik dan m'n SSD en GPUs niet kwijt? Vast een n00b vraag, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik uit onwetendheid m'n PC onbruikbaar maak.

Wat raden jullie aan qua verwijderen en herinstalleren van drivers, en is er een 'juiste' manier om dat aan te pakken? BVD.