Hoi, ik heb echt even jullie advies nodig.
Ik ben verhuisd naar een appartement met de meterkast niet in de woning, maar in de hal.
Hemelsbreed 3 meter van mijn voordeur.
In die meterkast zit de CAI van Ziggo.
Daarop zit de bekende data/tv/radio splitter van Ziggo.
Op de tv uitgang zit een hirschman splitter waarvan vervolgens 3 aparte coax kabels naar de woning gaan.
Deze komen uit in slaapkamers en woonkamer.
Ook gaan er vanuit de meterkast 3 ongebruikte oude telefoonkabels van KPN naar dezelfde ruimtes, via aparte buizen.
Ik heb de witte connect box van Ziggo. Ik neem internet en tv af van Ziggo.
Mijn wensen
Op slaapkamer 1 tv via ziggo coax kabel.
Op slaapkamer 2 bekabeld internet voor mijn pc.
In de woonkamer het liefst bekabeld, maar evt via wifi tv kijken met de mini next.
Huidige oplossing
Wat ik zelf heb geprobeerd is het volgende.
De coax tv kabel die van de hirschman splitter in de meterkast naar de woonkamer ging heb ik in de meterkast losgehaald van de hirschman en aangesloten op de data uitgang van de ziggo splitter.
Vervolgens in de woonkamer op de coax muuraansluiting een datakabel naar de connect box aangesloten.
Hierdoor heb ik wel wifi signaal in de woning. Maar slechts 30Mb van de beloofde 200Mb.
De tv op slaapkamer 1 doet het prima via de coax tv kabel.
De pc is nu nog via wifi maar heeft belabberd signaal.
Mijn vraag
Wat is nu de beste oplossing, want dit is geen goede oplossing.
Vermoedelijk omdat ik nu een coax tv kabel van ± 8-10 meter heb gebruikt als datakabel voor de connect box. Verbeter me als ik er naast zit.
1. Zou ik de connect box in de meterkast moeten plaatsen met een korte originele datakabel en vervolgens door een oude KPN buis een cat6 kabel trekken naar bijvoorbeeld slaapkamer 2?
Dan vanuit slaapkamer 2 mesh punten gaan aansluiten zodat ik zowel bekabeld als wifi signaal heb?
Nadeel zijn extra mesh punten en zichtbare kabels.
2. Of zou ik de groene Ziggo kabel in de meterkast verbinden met 1 van de doorgetrokken coax kabels, zodat het hele CAI punt verplaats naar bijvoorbeeld de woonkamer?
Nadeel hiervan is dat ik vanaf de woonkamer een zichtbare coax tv kabel moet gaan leggen naar slaapkamer 1.
Weet iemand van jullie een betere oplossing?
Sorry als het onduidelijk is, ik hoop dat het te volgen is
Ik ben verhuisd naar een appartement met de meterkast niet in de woning, maar in de hal.
Hemelsbreed 3 meter van mijn voordeur.
In die meterkast zit de CAI van Ziggo.
Daarop zit de bekende data/tv/radio splitter van Ziggo.
Op de tv uitgang zit een hirschman splitter waarvan vervolgens 3 aparte coax kabels naar de woning gaan.
Deze komen uit in slaapkamers en woonkamer.
Ook gaan er vanuit de meterkast 3 ongebruikte oude telefoonkabels van KPN naar dezelfde ruimtes, via aparte buizen.
Ik heb de witte connect box van Ziggo. Ik neem internet en tv af van Ziggo.
Mijn wensen
Op slaapkamer 1 tv via ziggo coax kabel.
Op slaapkamer 2 bekabeld internet voor mijn pc.
In de woonkamer het liefst bekabeld, maar evt via wifi tv kijken met de mini next.
Huidige oplossing
Wat ik zelf heb geprobeerd is het volgende.
De coax tv kabel die van de hirschman splitter in de meterkast naar de woonkamer ging heb ik in de meterkast losgehaald van de hirschman en aangesloten op de data uitgang van de ziggo splitter.
Vervolgens in de woonkamer op de coax muuraansluiting een datakabel naar de connect box aangesloten.
Hierdoor heb ik wel wifi signaal in de woning. Maar slechts 30Mb van de beloofde 200Mb.
De tv op slaapkamer 1 doet het prima via de coax tv kabel.
De pc is nu nog via wifi maar heeft belabberd signaal.
Mijn vraag
Wat is nu de beste oplossing, want dit is geen goede oplossing.
Vermoedelijk omdat ik nu een coax tv kabel van ± 8-10 meter heb gebruikt als datakabel voor de connect box. Verbeter me als ik er naast zit.
1. Zou ik de connect box in de meterkast moeten plaatsen met een korte originele datakabel en vervolgens door een oude KPN buis een cat6 kabel trekken naar bijvoorbeeld slaapkamer 2?
Dan vanuit slaapkamer 2 mesh punten gaan aansluiten zodat ik zowel bekabeld als wifi signaal heb?
Nadeel zijn extra mesh punten en zichtbare kabels.
2. Of zou ik de groene Ziggo kabel in de meterkast verbinden met 1 van de doorgetrokken coax kabels, zodat het hele CAI punt verplaats naar bijvoorbeeld de woonkamer?
Nadeel hiervan is dat ik vanaf de woonkamer een zichtbare coax tv kabel moet gaan leggen naar slaapkamer 1.
Weet iemand van jullie een betere oplossing?
Sorry als het onduidelijk is, ik hoop dat het te volgen is