Verdeler VloerVerwarming in aanrechtkastje... goed plan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:31

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
De verdeler van de vloerverwarming zit bij ons tegen een muur in de bijkeuken.
Ik wil daar ook een aanrechtblok maken.
Nu zie ik op internet wel allerhande speciale kasten voor VV-verdelers staan, maar die hebben allen als kenmerk dat ze een geringe diepte hebben.
Maar zolang de verdeler maar bereikbaar is en je reparaties (weliswaar iets moeilijker in een keukenkastje) kunt uitvoeren, is het in principe toch goed?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat is vrij kort: Ja.
Zolang je er goed bij kunt is er geen probleem om daar een aanrechtblok omheen te bouwen. Daar is verder geen enkel bezwaar tegen.

Je kunt met het ontwerp van je aanrechtblok misschien zelfs rekening houden met het kunnen verwijderen van een individueel kastje zodat je er echt goed bij zou kunnen, maar dat is uiteraard afhankelijk van je opstelling.

[ Voor 42% gewijzigd door Hann1BaL op 12-10-2023 09:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan prima.

Wel 2 dingen waar je mee moet opletten:
Zo'n verdeler is een radiator, bij een dicht kastje wordt het hele kastje warm. Met levensmiddelen gaat dat niet altijd goed.
Daarnaast zijn het een heleboel slangen, koppelingen en techniek, als je daar elke week een emmer tegen aan gooit bij het opruimen, dan gaat het een keer stuk. Helemaal als je er een zone systeem op aansluit met alle elektronica erbij, zou ik wel kijken naar iets van een afscherming. Een paar balkjes, plank of iets anders wat voorkomt dat je dingen sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Hann1BaL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:15:
Je kunt met het ontwerp van je aanrechtblok misschien zelfs rekening houden met het kunnen verwijderen van een individueel kastje zodat je er echt goed bij zou kunnen, maar dat is uiteraard afhankelijk van je opstelling.
Ik wil er eigenlijk wel een blad boven maken.
En dat zit dan vast. Wel een blok van 120 breed zonder middenconsole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
TheGhostInc schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:17:
Kan prima.

Wel 2 dingen waar je mee moet opletten:
Zo'n verdeler is een radiator, bij een dicht kastje wordt het hele kastje warm. Met levensmiddelen gaat dat niet altijd goed.
Daarnaast zijn het een heleboel slangen, koppelingen en techniek, als je daar elke week een emmer tegen aan gooit bij het opruimen, dan gaat het een keer stuk. Helemaal als je er een zone systeem op aansluit met alle elektronica erbij, zou ik wel kijken naar iets van een afscherming. Een paar balkjes, plank of iets anders wat voorkomt dat je dingen sloopt.
Ik had al bedacht om er een wandje voor te zetten dat ik vast- en los kan klikken.

Aan die verwarming had ik niet gedacht. Nu was ik toch al niet van plan om daar voedingswaren in te zetten, maar toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rzaan schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Ik wil er eigenlijk wel een blad boven maken.
En dat zit dan vast. Wel een blok van 120 breed zonder middenconsole.
Dat blad is geen probleem, maar een eventueel kastje kan wel lastig zijn, omdat er vaak aansluitingen dicht bij de vloer zitten en dan kun je er wel heel slecht bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Hann1BaL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Dat blad is geen probleem, maar een eventueel kastje kan wel lastig zijn, omdat er vaak aansluitingen dicht bij de vloer zitten en dan kun je er wel heel slecht bij.
Ik denk dat ik dan wellicht een kastje moet laten maken, dat bijna volledig gedemonteerd kan worden. Dus ook de plint en de bodem.
Misschien wel iets op wieltjes (maar nu sla ik misschien door. Tijd voor koffie)
Pagina: 1