DAB+ not available

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Topicstarter
Hi,

Excuus als ik hier verkeerd zit.

Sinds een tijdje doet ineens m'n DAB+ radio het niet meer.
Dat wil zeggen, na de scan staan er allemaal zenders is, maar bij het selecteren van een zender staat er "Not Available" in het display.

Ik heb al geprobeerd de radio te verplaatsen, ondanks het feit dat deze daar paar jaar heeft gestaan en ik met veel plezier naar muziek kon luisteren.

De tips van id.nl en overige pagina's na gezocht te hebben op duck.com bieden geen oplossing.

Alvast bedankt voor de tips.

edit:

het heeft vast iets te maken met 9C en 11C. Voorheen zat Kink radio op 11C en nu op 9C. Gok dan maar dat m'n Denver DAB+ radio dat niet kent??

[ Voor 12% gewijzigd door sparcle op 15-10-2023 21:59 . Reden: iets dichter bij antwoord ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
DAB+ in huis kan soms lastig zijn. Het kan ook zijn dat de zendantenne in de buurt is veranderd.
Een betere antenne aansluiten en bij een raam plaatsen werkt vaak goed.

https://www.amazon.nl/Sys...Magnetische/dp/B087R6LWPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Probeer het even buiten om ontvangst probleem te bevestigen of uitsluiten. Als buiten wel en binnen niet werkt, is het dat. DAB+ is in NL niet bepaald uitgerold voor ontvangst binnenshuis. Dus dat dat niet lukt, is niet heel vreemd.
Dat het eerst wel werkte en later niet ook niet. Zenders veranderen weleens van multiplex (en daarmee van frequentie en mogelijk ook van mast). Dat heeft allemaal invloed op jouw ontvangstmogelijkheden binnen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een coax naar de zolder getrokken voor DAB+ ontvangst. De transformator van de spotjes verstoort ook als die twee lampjes branden, met de kabel naar de zolder lukt het wel.