Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_2002
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-11-2024
Beste lezer,

Ik heb recent deze tv verplaatst en sindsdien is het scherm heel blauwig, maar bij de randen lijkt alles wel oke te zijn zoals op foto te zien is. Het tv model is: uitvoering: Philips 55POS9002/12 Zwart of gewoon philips 55pos9002/12. Ik heb het niet kunnen oplossen door de balans aan te passen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 11:41
Dit lijkt mij te weinig info.
We zien geen foto niets?
Enkel heb blauw beeld... we gaan niet random gokken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_2002
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-11-2024
@Eskimoo schijnt dat de foto niet goed is bijgevoegd, zou nu goed moeten zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8P1c5NYzwz8Fk9lGHk2oFvKvN-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFGdiEveWNFftiSdPcwS2Dau.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7Q46QBSgKN0nITrCqtYoBUVdM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCiv5cFBJe3C6AcFnvaNtdG7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57
Zou een beginnen met het resetten van alle instellingen op de tv en kijken of dat verschil oplevert?

Probleem is op zich lastig te zien op een foto maar het youtube en netflix logo zien er idd niet echt wit uit. Daarnaast kijk je nu op een Nvidia shield denk ik? Lijkt me beter om een kanaal van de tv zelf er op te zetten om te zien of het dan ook te blauw is.

Nu weet je niet of het aan de tv of aan de nvidia shield ligt.

[ Voor 35% gewijzigd door Nopheros op 12-10-2023 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 14:10
Blauwe tint heb ik ook wel eens gehad met brakke HDMI kabel. Is de moeite waard om dit uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er is gebrek aan de rode component in het beeld.

Ik denk dat we hier te maken hebben met slijtage van het paneel. Het is een OLED-televisie uit 2017. Oude OLED-televisies staan erom bekend dat de rode pixels harder slijten dan de andere. Ook als er geen logo's zijn ingebrand, betekent dat niet dat de rode laag na 6 jaar niet wat afgesleten is.

Je zou eens een inbrandtest kunnen tonen op je TV hoe het paneel er inmiddels uit ziet na 6 jaar gebruik.

Bij LG kun je in het servicemenu de groene, blauwe en witte pixels zachter laten branden om dit effect te compenseren. Ik zou eens opzoek gaan naar hoe je bij deze Philips het servicemenu opent om te kijken of het gecompenseerd kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 12-10-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:39
Ik lees dat je de balans hebt geprobeerd aan te passen, maar wellicht heb je per abuis een niet zo'n fijn (lees: blauwig) voorgeprogrammeerde beeldstijl gekozen? Of heb je die in de instellingen ook al geprobeerd te veranderen, zonder resultaat?
Pagina: 1