Spam mail blijft terugkomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:40
Mijn vraag
Mijn ziin ontvangt spam mails (veel) die zich niet laten verwijderen. Een minuutje na het verwijderen komen ze als nieuwe mail weer binnen. Het maakt niet uit of hij ze verwijdert via Mail op Windows of het mailprogramma op zijn Android telefoon. Het gaat om een @hotmail.com account.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 en Android

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoeken via Google. Helaas geven de woorden spam verwijderen en terugkomen teveel niet relevante resultaten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zijn het dezelfde of verschillende afzenders? Zit er een stramien in zoals een vast terugkerend subject?
Dan kan je die toch op de blocklijst zetten?

Ik denk eerder dat het gewoon een spamrun is, en dat het toevallig is dat ze na een minuut weer terugkeren. Er bestaat niks die de verzender laat weten dat de mail verwijderd is. Het belangrijke is dat je NIET op linkjes gaat klikken met 'unsubscribe', want dan weten ze dat je mail nog actief is, en gaat deze nog verder de handel in voor anderen wat in nog meer spam resulteert.

[ Voor 56% gewijzigd door AW_Bos op 16-10-2023 11:03 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Bedankt voor je reactie. Het is echt zoals ik het omschrijf. Als ik de SPAM mails van gisteren verwijder, dan zijn er binnen 10 minuten weer veel terug. Als ik ze niet verwijder, dan gebeurt het niet. Keer op keer. Van verschillende afzenders, dus blokkeren heeft geen zin.

En op links klikken doet hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:39
Gebruikt je zoon het pop of imap protocol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Hotmail. Heeft geen opties om mail op de server te laten staan als je die in de cliënt verwijdert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotterdams
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-12-2023
Geen oplossing, maar heb van hetzelfde last. Ook het oneindig reporten leidt tot dezelfde spam. Nooit gekeken of het dezelfde afzender is overigens, waste of time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewBlood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 06:50
Maak een regel dat hij gaat naar bepaalde map of ongewenste?

Maar de laatste maanden is het gekend dat Outlook.com of Hotmail er last van heeft..

• Dagmarvs
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-12-2023
Weet niet of dit off topic is, maar ik zie geen mogelijkheid om een nieuw topic aan te maken. Heb ook eigenlijk geen concrete vraag, behalve: hebben jullie dit weleens meegemaakt?

Sinds 3 uur ontvang ik opeens veel spam in mijn Gmail. Meerdere e-mails zonder onderwerp (o.a. van KetoXplode (nooit van gehoord), Samsonite, JustBIT), maar ook veel met het onderwerp "Never too late to find love" (van diverse vrouwennamen afkomstig). Maar daarnaast iets dat mij pas echt bezorgd maakt; het lijkt alsof ik ongeveer een uur geleden in de (B)CC ben beland. Het begon met een e-mail zonder inhoud, maar daarna een golf van e-mails van mensen die boos zijn over de spam.

Ik heb binnen een half uur iets van 50 e-mails van boze wildvreemden gehad (althans... het lijken normale individuen op basis van de namen en hun verontwaardiging, op hun e-mailadressen Googlen levert weinig op) die roepen dat mensen moeten stoppen met mailen. Zitten dus misschien in hetzelfde schuitje als ik.

Ik snap niet hoe dit werkt, want zelf zie ik niet een hele lijst e-mailadressen in de BCC staan, maar ik denk wel dat een reply desondanks toch bij veel mensen terechtkomt.

En wat zegt dit... heb ik de afgelopen 3 uur iets gedaan wat niet goed was? Of kan zoiets ten alle tijden vanuit het niets ontstaan?

(Ik open de e-mails overigens niet... ik kan sommige e-mailadressen in de voorvertoning zien)

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

FYI: https://answers.microsoft...aa-45b9-b1a6-4d10e5d390dd

Imho zit het grootste lek bij (de kleinere) bedrijven/webshops? Bij hacks kapen ze vast de klantendata?
Weinig aan te doen. Een lek traceren kan vaak alleen achteraf als je bijv een eigen domeinnaam hebt en dan de winkelnaam als prefix gebruikt. Als er mailadressen via zo een bedrijf gestolen en je zat erbij en je krijgt spam dan is er een sterk vermoeden dat het van dat bedrijf komt.
Ik weet niet of veel mensen dat nu nog doen, eerder kwam ik het nog wel eens tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Dagmarvs schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:09:
Weet niet of dit off topic is, maar ik zie geen mogelijkheid om een nieuw topic aan te maken. Heb ook eigenlijk geen concrete vraag, behalve: hebben jullie dit weleens meegemaakt?
Kan gewoon hoor...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9EqqEpHeuxyXdc0pqgQBs1IifA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R9MntHxlX72ylkpILfjRbMKe.png?f=fotoalbum_large

Er is inderdaad wat vreemds gaande als ik dit bericht lees:
RaZ in "Is er een gmail storing?"

Geen idee of de storing van Gmail ermee te maken heeft? Lijkt mij sterk, maar als ik zo hoor dat er veel reply-all gedaan wordt? Dan kan dit een behoorlijke overload zijn?

Als ik zo hoor is er een datalek geweest? En dat bedrijf heeft dat aan klanten gemeld in een mail. Klanten mailen uit frustratie hun verontwaardiging door op het reply-to adres die wordt gebruikt, die blijkbaar gebruikt wordt om iedereen één een keer te mailen? (8)7 )
@RaZ ?

Ik krijg laatste tijd ook veel spam van KetoXplode, Japanse messen, wifi routers en andere meuk. Al snap ik niet wat ze willen bereiken, want het zijn geen officiële dealers van die spullen. En ze verwijzen voornamelijk naar de officiele shops?

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 30-11-2023 19:05 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Geen idee of het een datalek is hoor, is ook maar een vermoeden. Net 370 mails uit m'n spam gegooid, maar het blijft komen gewoon.

Ey!! Macarena \o/

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

RaZ schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:06:
Geen idee of het een datalek is hoor, is ook maar een vermoeden. Net 370 mails uit m'n spam gegooid, maar het blijft komen gewoon.
Maar het komt wel uit de mailadres die gebruikt wordt om anderen in één keer te mailen?
Dat zou wel lomp zijn als dat open staat naar buiten :X. Want waarom zou jij anders honderden mails krijgen?
Of iemand is lomp bezig met een CC vol met honderden adressen. :X

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 30-11-2023 19:09 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Komen ze als nieuwe mails binnen of met de oude datum? Zou je in de source dat ze nieuw zijn?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Allemaal van vandaag alles na 17:00 CET

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1