Vraag

• Tjalling123
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-12 23:44
Vooraf:

Ik heb een oude Huawei p20 pro hier liggen met wat krassen op de achterkant nou zou ik deze graag weer als nieuw willen maken. Nou zag ik jerryrigeything een aantal jaar terug een polijst machine demonstreren dus ik direct die video opzoeken. Hij had het over cerium oxide om te polijsten en een oleophobic coating die hij daarna moest herstellen. Dat polijsten komt denk ik wel goed met een auto polijst setje voor op de boormachine en dat cerium oxide, maar die coating fixen heb ik wat vragen over.

De vragen:

Iemand die ervaring heeft met het polijsten van telefoons/ herstellen van oleophobic laag zo ja een betaalbaar product die je aan kan raden?
En is dit de moeite waard?

Ook vroeg ik me af kan dit niet net zo goed met auto was of zo'n Ceramic coating of is dat anders?

Alvast bedankt voor jullie input.

Beste antwoord (via Tjalling123 op 13-10-2023 12:46)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:35
Een P20 heeft nu een dagwaarde van wat de gek ervoor geeft. Software is verouderd. Dus financieel het toestel opknappen doe je voor een museum of zo. Voor het milieu kun je het beter recyclen.

De coating herstellen, is inderdaad zoiets als wax op een auto, maar dan wel specifiek rekening houdende met vingerafdrukken, vlekken en touch bediening.
Staat er niets in het commentaar onder de video van Jerry Rig?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Een P20 heeft nu een dagwaarde van wat de gek ervoor geeft. Software is verouderd. Dus financieel het toestel opknappen doe je voor een museum of zo. Voor het milieu kun je het beter recyclen.

De coating herstellen, is inderdaad zoiets als wax op een auto, maar dan wel specifiek rekening houdende met vingerafdrukken, vlekken en touch bediening.
Staat er niets in het commentaar onder de video van Jerry Rig?

• Tjalling123
swhnld schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:37:
Het is niet een financiële rede het is mijn eerste eigen telefoon die ik gekocht heb en daarom is hij het voor mij tot in zekere zin waard. Ik zal de comments nog eens goed lezen maar zag zo 123 niet veel nuttigs staan over het zelf doen. Daarnaast is het ook gewoon iets wat mij cool lijkt om eens te doen.

• swhnld
Tjalling123 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:59:
[...]

Het is niet een financiële rede het is mijn eerste eigen telefoon die ik gekocht heb en daarom is hij het voor mij tot in zekere zin waard. Ik zal de comments nog eens goed lezen maar zag zo 123 niet veel nuttigs staan over het zelf doen. Daarnaast is het ook gewoon iets wat mij cool lijkt om eens te doen.
Daarmee beantwoord je je eigen vraag uit de openingspost.
Is het de moeite waard.
Antwoord, economisch niet, maar sentimenteel wel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat ding sentimentele waarde heeft zou ik er niet eens aan beginnen.
Want dan wil je het gewoon goed hersteld hebben. En dit is de eerste keer dat je zoiets zou doen, dus dat gaat onherroepelijk mis. Een polijst machine is een ander ding dan een accutol, om maar eens wat te noemen, en dat je dat noemt bevestigt eigenlijk al mijn punt ;)

Een autolamp kun je polijsten met tandpasta. Zou dat eerst eens proberen als je het perse wilt, is een stuk minder grof. Of beter nog: voor een paar tientjes het scherm ergens laten vervangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tjalling123
The Eagle schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:26:
Een autolamp kun je polijsten met tandpasta. Zou dat eerst eens proberen als je het perse wilt, is een stuk minder grof. Of beter nog: voor een paar tientjes het scherm ergens laten vervangen.
Werkt dat echt dan ik was een beetje sceptisch tegenover tandpasta als polijst middel maar dat werkt dus echt. Zal het eens proberen.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:24

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Kun je niet een vervangend achterkantje kopen of van een tweedehands P20?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Tjalling123 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:03:
[...]

Werkt dat echt dan ik was een beetje sceptisch tegenover tandpasta als polijst middel maar dat werkt dus echt. Zal het eens proberen.
Ja, je gebruikt het zelf 2x per dag ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Tjalling123
Accretion schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:12:
Kun je niet een vervangend achterkantje kopen of van een tweedehands P20?
Dat is het alternatief idd maar dat is niet heel ingewikkeld en dit leek me gaaf om te doen. Dus vandaar maar het lijkt erop dat dit het word helaas.

• Tjalling123
BCC schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:29:
[...]

Ja, je gebruikt het zelf 2x per dag ?
Maar polijst dat mijn tanden dan ook? Want de tandarts polijst soms mijn tanden ook is dat dan eindelijk gewoon tandenpoetsen?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-12 01:13
Tjalling123 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:45:
[...]
Maar polijst dat mijn tanden dan ook? Want de tandarts polijst soms mijn tanden ook is dat dan eindelijk gewoon tandenpoetsen?
Ja, dat klopt in tandpasta zitten schuur- en polijstmiddelen.

My favorite programming language is solder.

• Tjalling123
Puch-Maxi schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:28:
[...]

Ja, dat klopt in tandpasta zitten schuur- en polijstmiddelen.
Never knew. Gaaf om te weten thanks voor deze informatie
Pagina: 1