Wifi in camera aansluiten op lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07-04 15:35
Ik heb een camera gekocht waar een WiFi punt inzit.
Als ik mijn telefoon connect met de WiFi vd camera kan ik de camera benaderen.

Camera staat buiten en de afstand is te groot om deze dan te bedienen/bekijken. Daarnaast kan ik er dus ook niet van een afstand op.

Is het mogelijk dat een dergelijke camera met zijn WiFi punt op mijn lokale netwerk aangesloten kan worden?
En is het tevens mogelijk dat ik vanaf een hele andere locatie ook de camera kan gaan benaderen? Zodat ik er niet naast hoef te staan voor verbinding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55
Ik verwacht dat dat normale functionaliteit is voor een WiFi camera. Maar zonder merk type kan niemand er wat over zeggen.
+ Welke app gebruik je voor de camera?

[ Voor 14% gewijzigd door Jimster op 11-10-2023 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie81
Sorry voor mijn erg late reactie 😊. Beetje overlevingsstand.

Merk ga ik zo even opzoeken, maar de app die er bij hoort is ‘sports camera’.

Het betreft dit type camera. Exact hetzelfde alleen ander merk. SQ29 is het merk

Bekijk KUUS. C1 Mini Verborgen Spy Camera, Beveiligingscamera - Met 32 GB Geheugenkaart - FULL HD 1080P op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

[ Voor 54% gewijzigd door Ollie81 op 23-10-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-04 09:44
Ollie81 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:25:
Is het mogelijk dat een dergelijke camera met zijn WiFi punt op mijn lokale netwerk aangesloten kan worden?
En is het tevens mogelijk dat ik vanaf een hele andere locatie ook de camera kan gaan benaderen? Zodat ik er niet naast hoef te staan voor verbinding.
Nee dat kan niet. Volgens de specificatie werkt de camera dmv. een WiFi hotspot en is het geen IP camera. De camera kan dus niet met een ander wifi netwerk verbinden, dus ook niet te benaderen vanuit een ander locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie81
heiyu schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Nee dat kan niet. Volgens de specificatie werkt de camera dmv. een WiFi hotspot en is het geen IP camera. De camera kan dus niet met een ander wifi netwerk verbinden, dus ook niet te benaderen vanuit een ander locatie.
Hmmm dat is balen. Maar een ip camera zou dat wel moeten kunnen dus?
Want dan ga ik op zoek naar zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-04 09:44
Ollie81 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:20:
Hmmm dat is balen. Maar een ip camera zou dat wel moeten kunnen dus?
Je moet opletten of het camera systeem nog een server + netwerk videorecorder (NVR) nodig heeft. De beelden moeten ergens staan om uitgeserveerd te worden. Een WiFi IP camera mét lokale opslag moet dat wel kunnen. Anderzijds heb je camera systemen die de beelden opslaat in de cloud, maar dan zit je vaak aan een abonnement.

Er zijn tegenwoordig verschillende merken die een gebruiksvriendelijke all-in-one oplossing bieden zoals: Reolink / Eufy / TP-Link Tapo

[ Voor 16% gewijzigd door heiyu op 25-10-2023 13:11 ]

Pagina: 1