Dak scheiding buren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjeng11
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-12-2023
4 jaar geleden hebben de buren hun dak verhoogd om oa. te isoleren.
De dakdekker heeft (zie foto) toen loodvervanger over onze pannen en lood geplakt.
Zelf vind ik dit erg slordig gedaan.
Deze loodvervanger is overigens de enige scheiding tussen de buitenlucht en het dakbeschot/isolatie van de buren.
Maar nu wil ik mijn oude loodslabben vernieuwen.
Loodvervanger over het oude lood plakken?
In overleg met de buren loodvervanger minimaal afsnijden, lood verwijderen( want die is gekreukeld en puntig) en dan loodvervanger? andere ideen zijn welkom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrDICFc7krNlB0ckMqBTWU4ZS0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7Z9VmsdIQAAzDaKc72lzk3o.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via sjeng11 op 13-10-2023 16:41)

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 19:39

Ligone

Moeha!

ja als het recht naar beneden gaat, in dit geval zijn de pannen schuin afgeslepen. Kijk naar de eerste pan op de foto, de rechtse goot van de pan gaat nog naar de 2de, misschien de 3de en daarna???

Je moet altijd de weg van het water bedenken als je zoiets doet.

Waren dit eigenlijk wel dakwerkers die de buurman zijn dak hebben gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3um3MObQ9UAue-9DqwWwbXqJr0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LPd4bZKJBAyBd9MVdtqrTNyN.jpg?f=user_large

[ Voor 51% gewijzigd door Ligone op 12-10-2023 00:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-05 21:53
Ik weet niet of ik hier wel verantwoordelijk voor zou willen worden. Ik zou het laten doen en kosten delen met de buren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:22
Wat een rommeltje. En waarom toendertijd de overgang niet in eenmaal geheel in orde brengen.

Wat betreft afsnijden: kun je niet beter proberen het iets te buigen, je lood er onder vandaan te halen en het nieuwe materiaal er weer onder aan te brengen?

En eens met hierboven als je de buren kunt overtuigen.

In gevallen die ik ken met verhoogde daken werden er altijd van die hoekpannen gebruikt en geen kwak lood.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 11-10-2023 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 18:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Eens met @alwind .
Wat wil je bereiken door aan dit lood te gaan rommelen? lekt het? Anders weet ik wel wie er aansprakelijk is.

Vind je het niet netjes? Dat wordt het toch nooit zolang die rommel van de buurman er naast zit.

Advies: lekker laten zitten tot er problemen komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:26

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zou een goede zink/loodwerker langs laten komen om het duurzaam en netjes op te lossen. dit is een picobello bv detail geworden en zou ik idd vanaf blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Het lijkt me heel bijzonder dat jij of de buurman nog geen vochtproblemen hebben. Dat lood moet "onder" de pannen zitten ipv op. Waar loop dat water dat op de pan komt nu naartoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:29
Ligone schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:01:
Het lijkt me heel bijzonder dat jij of de buurman nog geen vochtproblemen hebben. Dat lood moet "onder" de pannen zitten ipv op. Waar loop dat water dat op de pan komt nu naartoe?
Lood onder de pan? Bij elk dakraam of dakkapel ligt het bovenop de pannen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

ja als het recht naar beneden gaat, in dit geval zijn de pannen schuin afgeslepen. Kijk naar de eerste pan op de foto, de rechtse goot van de pan gaat nog naar de 2de, misschien de 3de en daarna???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3um3MObQ9UAue-9DqwWwbXqJr0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LPd4bZKJBAyBd9MVdtqrTNyN.jpg?f=user_large

[ Voor 51% gewijzigd door Ligone op 12-10-2023 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37

Yucon

*broem*

wat een drama.

Als je aan die loodvervanger zou gaan snijden heb je ook nog eens kans dat het daardoor niet meer op z'n plek zou blijven liggen. Het lijkt me verstandiger van beide daken een rij pannen op te pakken en het fatsoenlijk neer te leggen. Of misschien juist laten leggen in dit geval, want ondanks dat ik het liefste dingen gewoon zelf zou doen lijkt me dat hier ivm vervolgproblemen nog niet de meest logische oplossing. Al is het de vraag of je iemand vindt die hier z'n handen aan gaat branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:07
Ligone schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:09:

[Afbeelding]
Dat water op die rode pannen volgt de pannen en gaat onderaan in de goot. Net als water dat altijd doet. Dat lood zit er alleen om de overgang tussen die hoge grijze pannen en lage rode pannen te overbruggen. Dus het zal zo wel waterdicht zijn. Waarom het niet onder de pannen zit is omdat de dikte van het isolatiepakket ook ergens mee afgewerkt moest zijn, dat is dus die hele rol/plak/vel lood maar man man wat is dit lelijk. Ik had hier niet blij mee geweest als mijn buurman het dak zo toegetakeld had.
Ik zou er ook niet zelf aan gaan rommelen, kans dat je meer stuk maakt dan je lief is en wat gaat er dan gebeuren? krijg jij de schuld van lekkages.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjeng11
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-12-2023
Ligone schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:09:

[Afbeelding]
Bedankt, dit had ik niet gezien. Wat een fout van mijn dakdekker. En inderdaad, er is water op die plek naar binnen gelopen.
Pagina: 1