Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Velzerat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-11-2023
Hallo allemaal!

Ik geef dit jaar een module multimedia op school. Dit is een keuzevak met maar een 5-tal leerlingen. Vorig jaar hebben ze geleerd om met video editing software te werken. Dit jaar wilde ik heb met Blender leren werken maar dit leek iets te hoog gegrepen zowel voor hen als hun computers. Ik heb ze ook al leren werken met Trello en we hebben wat aandacht besteed aan open-source software (in de context van het Unity-debat).

De komende lessen leer ik ze een website maken met WordPress. Maar weten jullie nog andere leuke ideeën om te doen met een klein groepje leerlingen? Ze zijn zo'n 15 jaar ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iets met Python, RaspBerry Pi's en RGB LEDs?

Python is vrij toegangelijk als ze een beetje technisch zijn, en je kunt vrij snel leuke dingen doen met RGB LEDs.

En als je iets met 3D wilt doen, zou ik idd niet naar Blender kijken, dat heeft een echt flinke leercurve. Dan is Thinkercad een stuk leuker, zeker als je die modellen gaat 3D printen. En Thinkercad is echt heel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar PFSL.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het past bij je doelgroep, maar in Roblox kun je ook ontwikkelen:
https://create.roblox.com/docs/studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Op onze opleiding kregen wij als leken les in Scratch for Arduino. Na een aantal lessen volgde de opdracht om;
- een eigen game te programmeren in S4A. Leuk om op een speelse wijze de basisprincipes van code te leren begrijpen.
- vervolgens een eigen controller te maken voor je game d.m.v. een arduino met wat potmeters en maakcontacten. Leuk om de basisprincipes van elektronica en interfacing te leren begrijpen.

De light-variant van dit alles is misschien het programma Scratch, dus hetzelfde met het speels leren coderen, maar zonder het hele arduino-/interfacing-gedoe. ;)

Maar ik kan nog wel meer dingen bedenken:
- Eigen website leren maken met basis HTML/CSS-code.
- (Stopmotion)animatie dmv klei of stukjes papier.
- Samen de nieuwe AI-functionaliteiten van de nieuwste versie van Photoshop onderzoeken (Adobe Firefly). Moet vast een mooie opdracht omheen te bedenken zijn.
- enz enz.

succes!

[ Voor 22% gewijzigd door Daam op 11-10-2023 22:50 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:05
https://flutter.dev/

Apps maken spreekt deze doelgroep erg aan. Zelf geen Devver, ontwikkelaar of iets in die trant maar ik hoor kids in deze leeftijd er over :) Dus kan ook zijn dat er betere of andere tools zijn maar daar zullen andere tweakers wel iets over roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb vorig jaar met een clubje van 5 VSO leerlingen een podcast opname gemaakt. Ze moesten zelf onderwerpen bedenken, deuntjes maken voor tussendoor, een promo voor iets inspreken en bewerken, de boel mixen en bewerken. Omdat ik zelf een paar Apple laptops tot m'n beschikking had en een podcast-set via mijn werkgever (niet het VSO) kon ik dit lekker in Garageband doen. Laat ze maar wat pielen en uitzoeken. Lekker gek doen achter een microfoon etc.

Uiteindelijk bleek één van die leerlingen werkelijk waar een fantastische microfoonstem te hebben, zeker in cimbinatie met een Shure SM7B. Die heb ik later ook nog apart wat tekst laten inspreken voor onder een videootje voor een collega.
Pagina: 1