van Win98SE => Win2K Pro = Leest geen CD-ROMS meer

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Het gaat om het volgende.. ik gebruikte mijn 2e PC eerst gewoon als CD-brander, MP3 servertje en DVD-player. Dit alles onder Win98SE en alles werkte prrrrrima. Alleen nu wilde ik er ook een Internet router van maken en had ik er Win2K pro opgeinstalleerd.. leek mij wel zo stabiel.

Internet Router (WinRoute 4.1) geinstalleerd en geconfigureerd en voila, mijn lannetje van 4 PC's konden allen het net op via de ISDN adapter die aan de "Internet Server" hing. Dus dat ging allemaal goed. Het ding is nu ook een printerservertje en ook dat gaat prrrrrima.

Eerst ff de specs:

Intel Pentium III 500Mhz (Katmai) (niet oc'd)
Abit BH6 (no rev)
256MB RAM (100Mhz) (1x 128MB PC100 No Brand + 1x 128MB PC133 Infineon)

2x 4.3 GB IBM UMDA33 HD's
1x 1.2 GB Quantum Fireball SCSI-II
1x 3,5" FDD

TEAK 24x CD-ROM IDE
Creative 5x/32x DVD/CD-ROM IDE
Philips CDD2000 CD-R (2 speed) SCSI

NCR810 SCSI-II
Matrox G200 8mb AGP
2x Creative Voodoo II 12mb (SLI)
Realtek 10/100mbit PCI NIC
Creative DXR2 MPEG kaartje PCI
SB 32pnp ISA

Windows 2000 Pro + SP2 + DX8.0a

Nu wilde ik alleen ff een cd-tje copieeren (van een origineel dat ik bezit maar zo kunnen mijn vriendin en ik ook tegen elkaar spelen.. ik ga hier geen "right vs wrong" discussie over voeren).... en daar ging het hopeloos mis.

Zowel in Nero als Easy CD Creator 4.0 kon ik die CD niet lezen in mijn TEAK 24x CD-ROM of mijn Creative DVD/CD-ROM dive.. alleen in mijn writer. Ander cdtje gepakt.. zelfde probleem.. geeft gewoon een read-error alsie wilt gaan lezen.. OF.. het gaat echt waaaaaaaaaaanzinnig traag. WTF?

Dit werkte echt allemaal perfect onder Win98SE! Dus het moet wel iets met Win2K/sp2 te doen hebben. Overigens had ik dit probleem al VOOR dat ik SP2 ging installeren.. ik heb SP2 erop gezet om te kijken of het beter zou werken maar erhm nee dus.

Vraag 1:

Wat is het probleem? Waarom kan ik geen CD's lezen in mijn IDE CDROM/DVD drives...en terwijl dit WEL werkte onder Win98SE?

Vraag 2:

Werkt WinRoute 4.1 ook goed onder Win98SE? Want dat Win2K heb ik wel gezien.. ligt niet zozeer aan Win2K maar aan mijn hardware.. zoals de DXR2 kit van Creative. Ik heb daar Win2K drivers voor gedownload maar erhm.. ik krijg dat ding maar niet werkend onder Win2K? Ben ik nou gek ??

Als iemand zou kunnen helpen.. major thnx alvast!!!!!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Probleem niet bekend? Of niemand die wilt helpen? :) Ik sta hier met rempart + Win98SE CD in mijn hand dus erhm als iemand nog ff een poging wilt doen om het leven van mijn Win2K installatie te redden? I'm all ears :D

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)