IP TV KPN Hapert regelmatig over powerline

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Op onze slaapkamer heb ik helaas geen mogelijkheid om een netwerkkabel beschikbaar te hebben om de tv-receiver van KPN aan te sluiten.
Ik heb dit nu al een tijd opgelost met een power-line set (600 Mbps).
Bijna elke dag gaat echter het tv-signaal haperen.

Wat zou anno 2023 een goede powerline of dedicated wifi-verbinding tussen switch en receiver kunnen zijn om dit op te lossen?
Wellicht iemand dit dit probleem herkend?

NB
de receiver in de huiskamer met een netwerkverbinding heeft geen problemen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote gok: niet elke Powerline-oplossing ondersteunt IGMP voor je KPN-televisie?

Tenminste, ik neem aan dat je zowel in de slaapkamer als huiskamer een KPN-receiver hebt staan?

Heb je op de slaapkamer een smart-TV? Want eventueel kan je (beter) de KPN App installeren en die gebruikt "basic internet" en hapert sowieso niet; tenzij je Powerline niet snel genoeg data doorgeeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
MAX3400 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:14:
Grote gok: niet elke Powerline-oplossing ondersteunt IGMP voor je KPN-televisie?

Tenminste, ik neem aan dat je zowel in de slaapkamer als huiskamer een KPN-receiver hebt staan?

Heb je op de slaapkamer een smart-TV? Want eventueel kan je (beter) de KPN App installeren en die gebruikt "basic internet" en hapert sowieso niet; tenzij je Powerline niet snel genoeg data doorgeeft.
In beide kamers inderdaad een KPN Receiver.

Ik heb een smart-tv ja, maar het "zappen" via de kpn app vnd ik altijd rete traag....
Welke powerline of wifi zou eventueel nog een optie kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pitchdown schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:16:
[...]

Welke powerline of wifi zou eventueel nog een optie kunnen zijn?
Tenzij ik oude info heb, maar KPN "eist" apparatuur met IGMP-snooping (staat bijvoorbeeld ook op https://forum.kpn.com/int...oor-internet-en-tv-512898 ) als je dus de KPN-receivers wil gebruiken. Ik weet niet welke apparatuur je al / allemaal hebt en of je eens in de handleiding kan kijken of dat dus compatible is.

Precies de reden dat ik van die receivers afgestapt ben. Dan maar 1s langer met zappen; ik draai de app op mijn Nvidia Shield (beneden) en Google TV (slaapkamer).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Staat je energiebeheer toevallig niet aan in de power-line adapters.
Dat uitzetten kan flink schelen.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Als je een Box12 hebt van KPN, neem dan 1 of 2 Superwifi schotels erbij (via de KPN weshop) en sluit alles daarmee aan en gooi die powerline zooi weg.
Op het KPN forum staan meer topics hierover.

- edit: neem wel de zwarte schotels, die hebben 2 LAN aansluitingen per schotel, waar je o.a. je receiver op kunt aansluiten.

[ Voor 24% gewijzigd door EverLast2002 op 11-10-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:33

Tazzios

..

Veel voedingen verstoren het signaal van de powerline. Indien de powerline een doorlus stopcontact heeft kun je het best daar aal je apparatuur op aansluiten. Het doorlus stopcontact bevat namelijk meestal een RF filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Traditioneel iptv is udp en merk je een hickup direct.
Kun je niet overstappen naar het nieuwe unicast kpn iptv?

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1