Mijn vraag gaat over het egaliseren van de vloer in mijn woonkamer. Onder de woonkamer en keuken ligt voornamelijk een anhydriet vloer van 5cm dik. Echter is er ook een uitbouw geplaatst door een vorige bewoner waar zandcement gebruikt is als dekvloer. Daarnaast is de vloer in de aanbouw een paar millimeter hoger dan de vloer in de woonkamer. Als laatste parameter komt er vloerverwarming in beide dekvloeren te liggen.
Nu wil ik graag een egale dekvloer om het leggen van een nieuwe verlijmde parketvloer te versimpelen.
Wat ik al gevonden heb is dat men voor anhydriet vloeren kalkgebonden egaline aanraad, en voor zandcementvloeren cementgebonden egaline. Nu zit ik nog met de volgende vragen:
Nu wil ik graag een egale dekvloer om het leggen van een nieuwe verlijmde parketvloer te versimpelen.
Wat ik al gevonden heb is dat men voor anhydriet vloeren kalkgebonden egaline aanraad, en voor zandcementvloeren cementgebonden egaline. Nu zit ik nog met de volgende vragen:
- Is er egaline beschikbaar die hecht op zowel zandcement als anhydriet vloeren?
- Is er misschien een ander product wat beter werkt om deze vloeren te egaliseren?
- Mocht ik 2 soorten egaline nodig hebben, wat kan ik gebruiken om beide soorten egaline te scheiden?