Home Assistant en Ikea Dirigera koppeling werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-05 12:43
Mijn vraag
wat gegevens bij start: Dirigera werkt, home assistant online gebracht. na een paar keer dirigera laten booten herkende home assistant dirigera. :)
...Na een fout van mij met een script kon ik verschillende koppelingen niet meer benaderen. o.a. settings.
Dus een backup( die ik van de usb stick had gemaakt) terug gezet. krijg ik met geen mogelijkheid meer contact met dirigera :(
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Raspberry pi 4, home assistant de laatste versie, hacs en zigbee conbee II
Dit is de eerste keer dat ik met home assistant werk dus alleen mushroom theme gebruikt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... Home assistant terug gezet via een usb stick naar (net na installatie) begin zetting.
bijde een eigen netwerk segment en 2.5 GHz gezet
verschillende boot volgordes geprobeerd.

Niet gedaan is dirigera resetten naar default ( geeft een takke veel werk) en HA opnieuw geinstallerd.

kan iemand mij een richting opsturen of beter de oplossing geven :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:26

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Outside de box vraag, wat moet je met een Dirigera als je een Conbee stick hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
Ik ben nog niet zo bekent met de programmeer voorwaarden en de yaml files, ik wil rustig de tijd hebben om alles netjes uit te zoeken en dan eventueel overzetten naar HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
Ben nu bezig alles aan het overzetten naar HA, Er was niet mee te werken, 2 verschillende servers ..
Jammer maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:33
Ik heb vandaag ook een reinstall gedaan van mijn HomeAssistant. Ik kan de Dirigera ook niet meer koppelen aan HomeAssistant (via HomeKit).

Nu ben ik niet blij met de nieuwe updates van de Dirigera met betrekking tot accounts en cloud. Dus ik heb een Zigbee USB besteld voor HomeAssistant. De Dirigera gebruik ik voor voorlopig alleen nog om indien nodig firmware updates te flashen op de Ikea nodes.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
Dirigera is weer gekoppeld, :)

Had alles overgezet naar HA en toen dirigera gereset, hoppa daar kwam dirigera onder "Homekit controler" tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:21
Homekit controllers kan je maar een keer koppelen. Als die op een of rare manier koppeling verliest ( ik had een reinstall gedaan van HA) dan moet de controller gerest worden. Was een pijnlijke les...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
Yep, ik ga dirigera wel weer gebruiken denk ik :) , de dimmer E2002 werkt fijner via Dirigera dan via HA.
Pagina: 1