Migratie assistent werkt niet vanwege 'te weinig geheugen'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Mijn vraag

Ik wil graag het account van mijn vrouw van haar oude laptop naar onze nieuwe laptop zetten. Al mijn data staat hier al op en ik wil een tweede gebruiker maken met haar data er op.

Helaas blijft Migratie assistent aangeven dat dat niet kan omdat er te weinig geheugen beschikbaar zou zijn op mijn nieuwe laptop.

Dat is onmogelijk, beide schijven zijn identiek en er staat een 1:1 kopie van mijn profiel op de oude laptop. Er is momenteel 370 gig beschikbaar op de nieuwe laptop en de oude laptop heeft in totaal 291 GB in gebruik, dus dat id beide profielen niet enkel die van mijn vrouw.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Migratie assistent

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al aangezet dat alle lokale bestanden van foto's naar de cloud zouden moeten waardoor beide laptops volgens mij nauwelijks nog data zouden moeten hebben. Maar nog steeds blijft de migratie assistent weigeren de transfer te doen.

Als ik hem opstart zegt hij dat hij ongeveer 160GB moet synchen, dat zou makkelijk moeten passen op de 370GB beschikbare ruimte.

Ik wil het liever niet via een mijn TM doen want dat duur veel langer dan peer-to-peer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Data die je synct met de cloud kost nog steeds schijfruimte, het is niet voor niets syncen (je maakt een kopie die aan beide kanten identiek is).

370-160=210 wat minder is dan 291.

Kun je niet migreren in delen? Bijv. eerst het account en alle bibliotheken die daarbij horen en later de andere zaken uitzoeken?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
nelizmastr schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:19:

370-160=210 wat minder is dan 291.
Maar dat is het niet, het is 370 (vrije ruimte laptop nieuw)-209 (bezette ruimte laptop oud) = 161 vrije ruimte over laptop nieuw. En dat is met een volledige kopie van de oude hdd (209) niet een enkel profiel (160).