Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 16:53
Ik zoek een?
Tablet voor een kleuter en een dreumes.

Wat is je budget?
100 euro p/s.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Achter in de auto, de kinderen "stil" houden tijdens wat langere ritten. We hebben Netflix en Disney+ voor ze, dus een klein beetje opslag is wel handig om van te voren het eea te kunnen downloaden. Verder mogen ze ook wel een keer een spelletje proberen (zoals bijvoorbeeld een Peppa Big), maar zal de rest bij voorkeur afgeschermd moeten worden (instellingen, chrome, etc.). Ik heb er geen problemen mee om via adb wat meuk te verwijderen of een custom rom te installeren. Een bumper er omheen is ook heel fijn, en het zou helemaal prettig zijn als er garantie technisch iets te doen is dat als hij "stuk" gaat, hij goedkoper vervangen kan worden. Veel "power" is niet nodig voor ze. Ondersteuning met updates is wel fijn, evenals de mogelijkheid om een ouder instelling te hebben en ze te kunnen limiteren op gebruikstijd.

Wat heb je zelf al gevonden?
Er is vorige vakantie gebruik gemaakt van een Nexus 7, wat goed ging, echter had ik er daar maar 1 van, en is de accu ook niet meer best. Voor lange reizen daarom niet de beste keuze. Ik heb de Fire Kids tablets gezien, welke eigenlijk (de 8 HD versie) helemaal top is, maar deze kan niet worden geleverd in Nederland. Dan komen er daarna een heel aantal Chinese tablets (je kent ze wel op bol en amazon met lekker generieke namen) naar voren, waarbij de een nog sneller dan de ander zou moeten zijn, maar als ik van reviews uit ga, denk ik dat het beter is om daar niet voor te kiezen (veelal ondersteuning niet echt heel goed).

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zijn de alternatieven voor een Amazon Kids 8 tablet, minimaal 7 inch, welke goede ondersteuning heeft en een prima hoes/stevig. (Of zie ik een optie over het hoofd om deze alsnog te kunnen kopen?)

Strava & Untappd - Do not combine!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:13
Hoes zou ik apart kopen, moet dat in prijs zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Dat hoeft niet direct nee, maar ik zou wel graag de zekerheid hebben dat het scherm ook goed beschermd is. Een screenprotector is dan ook een optie er nog ibj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou sowieso inzetten op gewoon een lader aansluiten, ik heb zelf een Belkin Road Rockstar en die is ideaal, 2 USB-poorten voorin en 2 USB-poorten achterin, kabel is lang genoeg om zelfs in onze 7-zitter op de 3e rij te komen als dat nodig is.
Een tablet met een batterij die op een lange vakantie de hele weg mee gaat ga je niet voor 100 euro vinden, want zo'n batterij alleen zou al de helft van de prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
De batterij is over het algemeen niet een probleem. De meeste tablets zullen de 5 a 6 uren die ik ze maximaal wil laten "spelen" wel aan kunnen. Mijn Nexus 7 alleen niet meer. Ik denk dat ik toch op zoek moet naar een methode om zo'n Kids fire naar NL te halen, qua prijs toch wel het handigste dan.