• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:37
Ik ben bezig om een zooi zelfgefilmde en zelfgebrande dvd's om te zetten van DVD naar iets van AVI.
Nu heb ik daar wel een programma voor maar daar moet ik voor ellke omzetting de instellingen aanpassen.

Is onhandig, want de resolutie is soms 640x480 t/m dvd-kwaliteit van het brondmateriaal.

Nu zoek ik een DVDriipper voor windows dat gewoon 1 op 1 de resolutie bewaard van het brondmateriaal, zodat ik enkel aangeef dat het naar avi of mp4 moet. Want nu moet ik ook elke keer kijken wat de resolutie is.

Iemand?
Oja, freeware

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11 19:33
Persoonlijk trek ik alleen de content van de DVD en bewaar het in de native vorm (ISO / MPEG2).
Bij iedere omzetting / conversie treedt er verlies op en raak je details kwijt.

Overigens, ik denk niet dat je DVDs hebt met 1080p, omdat je dan op BluRay bent aangekomen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• maartend
GarBaGe schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:43:
Persoonlijk trek ik alleen de content van de DVD en bewaar het in de native vorm (ISO / MPEG2).
Bij iedere omzetting / conversie treedt er verlies op en raak je details kwijt.

Overigens, ik denk niet dat je DVDs hebt met 1080p, omdat je dan op BluRay bent aangekomen.
Is ook voor familie en die willen het kunnen bekijken. Voor mezelf doe ik idd iso's, maar werkt voor hun niet.

En idd, 1080p kan niet, maar iig dus wel dvd kwaliteit. Sopeel die dingen al zo lang niet meer af

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 12:12
Ik ben hiermee bezig geweest, maar helaas nog niet werkend gekregen. Nog geen tijd gehad om ermee verder te gaan.

https://github.com/automa...automatic-ripping-machine

Runs everything...

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 12:09
Ik gebruikte "vroeger" AnyDVD, maar dat kost geld.

Even gegoogeld op dvd ripper voor een gratis ripper: https://www.techradar.com/news/the-best-free-dvd-ripper
Probeer wat uit, het is gratis.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• maartend
Xfile schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:22:
Ik gebruikte "vroeger" AnyDVD, maar dat kost geld.

Even gegoogeld op dvd ripper voor een gratis ripper: https://www.techradar.com/news/the-best-free-dvd-ripper
Probeer wat uit, het is gratis.
Idd ook gevonden, maar volgens mij nergens 1 met als optie ; neem over zoals het is

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

maartend schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:39:
Ik ben bezig om een zooi zelfgefilmde en zelfgebrande dvd's om te zetten van DVD naar iets van AVI.
Nu heb ik daar wel een programma voor maar daar moet ik voor ellke omzetting de instellingen aanpassen.
Waarom zou je het uberhaupt omzetten? DVD's zijn MPEG2, en aardig gecomprimeerd. Omzetten naar AVI gaat je dus alleen maar kwaliteitsverlies opleveren. Maak gewoon een ISO van je DVD, de meeste tools zoals VLC player kunnen deze prima afspelen. Of desnoods de inhoud gewoon in een folder mikken. Maar omzetten zou ik zeker afraden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• maartend
Microkid schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Waarom zou je het uberhaupt omzetten? DVD's zijn MPEG2, en aardig gecomprimeerd. Omzetten naar AVI gaat je dus alleen maar kwaliteitsverlies opleveren. Maak gewoon een ISO van je DVD, de meeste tools zoals VLC player kunnen deze prima afspelen. Of desnoods de inhoud gewoon in een folder mikken. Maar omzetten zou ik zeker afraden.
Omdat mijn schoonouders een smarttv hebben. En ik wil dat ze gewoon de hdd waar ik al hun dingen opzet gewoon via usb kunnen aansluiten op de TV en afspelen. En de TV speelt geen ISO af.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

maartend schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:17:
[...]

Omdat mijn schoonouders een smarttv hebben. En ik wil dat ze gewoon de hdd waar ik al hun dingen opzet gewoon via usb kunnen aansluiten op de TV en afspelen. En de TV speelt geen ISO af.
Mja, als het dan echt moet: Handbrake :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• maartend
Microkid schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:18:
[...]

Mja, als het dan echt moet: Handbrake :)
Toch dus. Had niet helemaal het idee dat dit heel eenvoudig alle settings zoals in DVD behoield.
Ik ga eens beter kijken

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 12:09
maartend schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:11:
[...]

Idd ook gevonden, maar volgens mij nergens 1 met als optie ; neem over zoals het is
Je bedoelt 1 op 1 kopiëren?

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-11 13:43
Eerste hit via het zoekende eendje (duckduckgo): https://superuser.com/que...hout-mounting-with-ffmpeg

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• maartend
Xfile schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

Je bedoelt 1 op 1 kopiëren?
Nee, zoals in mijn vraag ; in mijn geval, de resolutie
Pagina: 1