Review "splitsen" per platform?

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Inzake review: uitvoering: Forza Motorsport (2023), Xbox series S|X

Wordt automatisch gelinkt aan uitvoering: Forza Motorsport (2023), Windows

Logisch want "het is hetzeldfe spel" echter de ervaring, ook in [XSX/PC] Forza Motorsport is dat de Windows-versie toch echt wat meer bugs / issues lijkt te hebben dan de XSX versie.

Snap dat het mogelijk roet in het eten van PW gooit maar eerlijk gezegd vind ik niet dat een PC-review aan een console-versie gekoppeld mag worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dat gebeurt helaas met meer producten. Denk aan: uitvoering: LG OLED evo G3 55" Zwart

Hier worden reviews van de formaten 55 tm 83 inch samengevoegd. Het 83" model bevat echter een totaal ander OLED paneel. Toegegeven, het is in dit voorbeeld een niche model, maar het paneel is wel dermate anders dat de ervaring ook niet overeen komt met de andere formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
@YannickSpinner ik tag jou even want na de recent T.net reviews van Forza, lijkt jullie mening niet meer te tellen echter het issue blijft bestaan dat nu 2 PC-gamers een slechte review achterlaten en daarmee is automatisch de XSX-versie ook slecht beoordeeld.

Zoals in [XSX/PC] Forza Motorsport te lezen is: het zijn ook voornamelijk PC-gamers die een willekeurig(er) performance en speelplezier hebben. De rest van de groep (waarvan ik er er aantal ook al jaren in real life ken) speelt op een XSX en afgezien van publieke multiplayer, ervaren we weinig tot geen probleem.

Zou het euvel van produkt/review in ieder geval eens goed besproken kunnen worden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 09:40

Tweakjur

Redacteur
Ik reageer even, want ik doe normaal natuurlijk de gamereviews, Yannick (en anderen) sprong even bij vanwege de drukte op dit moment.

Ik snap je punt met betrekking tot de platformspecifieke nadelen die genoemd worden in een review. We hebben echter niet de tijd/mankracht om een game uitgebreid op meerdere platforms te spelen. We benoemen dan ook vaak op welk platform we eventuele problemen zijn tegengekomen (denk aan zinnen als: op de PlayStation 5 hadden we te maken met heftige dips in de framerate). Dus in de tekst is altijd wel duidelijk waar de problemen gevonden zijn. Dat er een (technisch) verschil zit tussen consoleversies is eigenlijk altijd wel zo. Waar we consoleversies reviewen, zullen de eventuele technische issues van de pc-versie dan juist weer niet vermeld worden.

In grote lijnen denk ik dat het ook voor de overige versies (zelfde game, ander platform) meerwaarde heeft om de review er aan te koppelen. Veel is immers wel hetzelfze. Het is dus een keuze tussen helemaal géén review koppelen, of een review koppelen die op basis van een andere versie (platform) is. We kiezen dan voor het laatste en zorgen dat de lezer geen moeite heeft met achterhalen welke plus- of minpunten voor zijn versie van toepassing zijn. Iets is beter dan niets.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Dit topic is gesloten.