probleem met regenwaterpomp DAB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJac
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-05 16:05
Dag allemaal,

ik heb een probleem met mijn regenwaterpomp.
Het gaat om een DAB euroinox waterpomp. Dit is een zelfaanzuigende pomp.
Deze neemt via een darm van 5-6m met terugslagklep op het einde in de regenwaterput water om onze toiletten te vullen.
Het aan- en uitschakelen van de pomp wordt geregeld met een Grundfos PM2 drukregelaar (staat vlak achter de pomp). Dus vanaf dat de druk onder een bepaald minimum gaat, springt de pomp aan tot er terug een hogere druk is opgebouwd.
Dit is een standaard installatie denk ik. Het probleem is nu dat de PM2 regelmatig bij het aanspringen in alarm gaat omdat er geen drukopbouw is. Ik moet deze dan elke keer resetten.
Het is ook niet elke keer dat dit gebeurt. Soms gaat alles goed en de volgende keer wanneer ik het toilet doortrek, wordt er geen water gepompt.
Bij het aanspringen van de pomp hoor je de pomp draaien, maar het lijkt of de pomp droog draait. Soms begint die dan na 2-3 seconden ineens toch water te pompen, soms direct na het aanspringen en soms helemaal niet. In het laatste geval gaat de PM2 dan in alarm.
Ik heb al nagekeken of het pomphuis in geval van alarm ondanks de terugslagklep leeg is gelopen, maar dit is niet het geval.
Het ligt ook niet aan de PM2, want die is pas vervangen door een nieuwe en hier is het probleem er ook. Dus ik heb deze onnodig vervangen.
Voor ik de webshop ga contacteren, heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn?
Is het binnenwerk van de pomp (nog geen 3 jaar oud) misschien al versleten? Ik kan me niet herinneren dat de pomp ooit drooggedraaid heeft.
Iets anders?