Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zoek een?

Oplossing om een senioren telefoon te beperken tot het bellen van slechts enkele of 1 telefoon nummer en alleen gebeld te worden door contacten lijst. Contactenlijst bijvoorkeur gesloten voor bewerken zonder pincode.

Ik vermoed een senioren telefoon, grote knoppen, geen smartphone/internet. Maar als het niet anders kan een volledig te locken iphone (heb een XR over) waar ik alle apps af kan halen, appstore kan locken, etc.

Ik vraag mij af wat mogelijk is. Mijn vader moet mij kunnen bellen maar niemand anders en niet gebeld worden door bedrijven, loterijen, etc etc.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-series22
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-06 09:40
Wellicht ouderlijk toezicht op de iPhone? Werkt als een soort kinderslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:11

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 23:20
Gewone android telefoon met specifieke launcher (Seniorfoon) met dit doel:
https://play.google.com/s...da.seniorfoon&hl=nl&gl=US

- Opgesplitst in beheerder- en gebruikermodus
- Als beheerder voeg je zoveel "startknoppen" toe als je wil (perfect te beperken tot 1)
- Je kunt de tijd beperken per knop (zodat de dementerende gebruiker niet snachts gaat bellen)
- Niet gekende nummers kunnen geblokkeerd worden
- Je kunt instellen om automatisch op te nemen
- whatsapp videobellen/gewoon bellen

Ook verkrijgbaar als toestel/tablet, maar dan is gewone telefonie niet mogelijk:
https://www.seniorfoon.be/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:34
woutervh schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:24:
Gewone android telefoon met specifieke launcher (Seniorfoon) met dit doel:
https://play.google.com/s...da.seniorfoon&hl=nl&gl=US

- Opgesplitst in beheerder- en gebruikermodus
- Als beheerder voeg je zoveel "startknoppen" toe als je wil (perfect te beperken tot 1)
- Je kunt de tijd beperken per knop (zodat de dementerende gebruiker niet snachts gaat bellen)
- Niet gekende nummers kunnen geblokkeerd worden
- Je kunt instellen om automatisch op te nemen
- whatsapp videobellen/gewoon bellen

Ook verkrijgbaar als toestel/tablet, maar dan is gewone telefonie niet mogelijk:
https://www.seniorfoon.be/
Het lijkt bijna Windows. :-D

De in-app aankopen zijn het aanschaffen van een permanente licentie o.i.d? Zou netjes zijn meer te vermelden.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 23:20
The Lord schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:25:
[...]

De in-app aankopen zijn het aanschaffen van een permanente licentie o.i.d? Zou netjes zijn meer te vermelden.
Er zijn geen in-app aankopen of ads => werkt toch enkel verwarrend voor de gebruiker

Aan de play-store versie zit een subscriptie van €5/maand verbonden
Het toestel + app is een eenmalige kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik ben mij even aan het verdiepen in de mogelijkheden!

Iphone xr in kinder modus

Oude android gevraagd aan vrienden om dat te proberen.

Liever een echte senioren telefoon maar die is, zover ik uit de handleiding haal, niet voldoende af te schermen

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16

Klippy

Still Game

Je eisen zijn heel beperkt, wil je ook hem kunnen bellen of is dat niet nodig?

Als dat niet zo is dan is een simpele alarmknop misschien handiger, kan hij ook lang mee doen (is simpeler dan een telefoon) https://thuiszorgwinkel.nl/product/lifewatcher-sos-button/

Waar dit niet werkt is in een situatie als een verpleeghuis waar ze een eigen alarm knop hebben en die twee gaan verwarren.

Er zijn overigens ook DECT systemen voor, we denken tegenwoordig vaak aan mobiele oplossingen, maar het klinkt alsof dit gewoon voor gebruik in huis is. https://thuiszorgwinkel.n...7010-draadloze-alarmknop/ hier moet dan nog een basisstation bij.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Hij zit in een verpleeghuis en moet mij kunnen bellen en ik hem. Pardon, dacht dat ik het goed had verwoord in de eerste post. Verder niemand want hij heeft een technische achtergrond en in een soort van heldere bui verpest die alle telefoon instellingen en neemt graag deel aan iedere loterij die hem belt :+

Alarm knop is vanuit het tehuis geregeld inderdaad. Draagbaar en aan de muur.

[ Voor 30% gewijzigd door Capo op 15-10-2023 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16

Klippy

Still Game

Ja ik ik had het stukje "alleen gebeld te worden door contacten lijst" niet gezien. Ik las alleen de laatste zin over gebeld worden.
Dan is die knop geen optie inderdaad.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet lullig bedoeld hoor, maar ben jij wettelijk bevoegd (door rechter toegekende voogdij) om dit soort beperkingen aan je vader op te leggen? Zo nee, doe je dit dan in overleg met je vader en is hij het eens met deze inperking van zijn vrijheden?

Dit kun je m.i. niet zomaar doen, tenzij je vader wilsonbekwaam is verklaard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
De oplossingen die er zijn, zijn niet helemaal wat we willen. Hij wil geen touchscreen bijvoorbeeld.
EdGnoj schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:26:
Niet lullig bedoeld hoor, maar ben jij wettelijk bevoegd (door rechter toegekende voogdij) om dit soort beperkingen aan je vader op te leggen? Zo nee, doe je dit dan in overleg met je vader en is hij het eens met deze inperking van zijn vrijheden?

Dit kun je m.i. niet zomaar doen, tenzij je vader wilsonbekwaam is verklaard natuurlijk.
Goede post want het is iets wat impact maakt.

Niet dat het iemand iets aangaat, maar dit is in onderling overleg met mijn vader.

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 26-10-2023 22:52 ]

Pagina: 1