Toon posts:

sony STR-DB940S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit er aan te denken om deze versterker uit de QS serie aan te schaffen maar vraag mij af of deze wel genoeg vermogen heeft om mijn boxen(2x infinity delta 70) aan te sturen.

versterker heeft 5x100 watt en boxen zijn 180/250(rms/pmpo)
ik weet dat watt's niet alles is maar ik neem aan dat je er wel iets aan hebt.

ben van plan om later uit te gaan breiden met achter 2 x delta 40 en een delta center.
weet niet of een sub nodig is aangezien de huidige frontspeakers al een behoorlijk laag kunnen produceren.

graag zou ik jullie mening hierover willen horen.

bvd,
M. Scheffer

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Vermogen zegt niet alles over het aansturen van speakers.

Je kan het beste gewoon gaan luisteren met je favo muziek en dvd. Je merkt gauw genoeg of het geluid strak blijft of niet.

Het blijft een heel goede A/V versterker, maar als hij na een luistertest niet blijkt te voldoen, kijk dan naar een Yamaha, Onkyo, Denon, Harman Kardon of Marantz. (in die volgorde)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:38
Ik heb hem nu al iets van 6 maanden, en hij bevalt me nog steeds goed. Maar Watt maakt helemaal niks uit. Behalve als jij je huis wilt opblazen met je 180 Watt heb je dat helemaal niet nodig.

Geloof me maar dat hij heus wel zo hard kan dat jij daarna je moeder niet meer hoort. Lijkt me dus prima in orde.

Verwijderd

Topicstarter
weet dat watts weinig uitmaakt maar is het niet zo dat als de versterker niet genoeg vermogen kan leveren voor de speakers hij kan gaan clippen en dat hierdoor de tweeters kapot gaan?

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik heb hem nu ook zo'n 4 maanden en ben er erg tevreden over. Volgens mij is het 5x110W :)

Ik heb er Acoustic Energy speakers op aangesloten:

Front en Rear = AE100iSE (75W)
Center = AE107cse (150W)
Active Sub = Aegis series 150W

i.i.g. klinkt het zeer zuiver en de effecten met DD/DTS zijn te gek :9~ de 2-way remote is ook perfect, gewoon kopen!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Kheb hem nu een paar dagen, en ik ben erg tevree.
Heb duidelijk meer vermogen dan mijn vorige 70W versterker.
Alhoewel, 1 dingetje vind ik nog wel vreemd.

Heb me PC op de S-Video in aangesloten, en de TV op de monitor OUT. Nu kan ik alleen z/w kijken, ipv kleur zoals eerst toen het direct was aangesloten, beetje raar, denk een defect of zoiets... :(

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Topicstarter
is de denon avr-2801 een beetje vergelijkbaar met de sony?
vind de kleur mooi en aangezien ik mijn boxen op een denon wel goed vond klinken wou ik eerst zoiets halen maar de denon avr-3801 kost me teveel van et goeie

• Dennis
  • Laatst online: 08:38
Op woensdag 05 september 2001 15:10 schreef DarkHelmet het volgende:
Kheb hem nu een paar dagen, en ik ben erg tevree.
Heb duidelijk meer vermogen dan mijn vorige 70W versterker.
Alhoewel, 1 dingetje vind ik nog wel vreemd.

Heb me PC op de S-Video in aangesloten, en de TV op de monitor OUT. Nu kan ik alleen z/w kijken, ipv kleur zoals eerst toen het direct was aangesloten, beetje raar, denk een defect of zoiets... :(
Misschien staat 'ie op NSTC ?
En let op dat hij iig geen conversies Composiet -> S-video doet, andersom weet ik niet.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 05 september 2001 15:59 schreef Cyber-Ops het volgende:
is de denon avr-2801 een beetje vergelijkbaar met de sony?
vind de kleur mooi en aangezien ik mijn boxen op een denon wel goed vond klinken wou ik eerst zoiets halen maar de denon avr-3801 kost me teveel van et goeie
http://www.areadvd.de/hardware/testdenonavr1801-1.shtml test van de 1801, kleine broertje. De 3801 staat er ook getest. Prima apparaten, maar de 2801 lijkt me toch wel duurder dan de Sony. Waar heb je hem gezien?
(Sony 940 zilver kost 899 DM bij http://www.mediacheckpoint.de/)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.denon.de/seitenhifi/seitenav/rec/avr2801.html

daar staat de denon versterker
heb achter deze versterker mijn boxen beluisterd toen ik ze kocht en vond ze zeer goed klinken toen.
kost 1800 mark
bijna 2000 dus maar vind dat nog wel kunnen eigenlijk

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Op woensdag 05 september 2001 16:03 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Misschien staat 'ie op NSTC ?
En let op dat hij iig geen conversies Composiet -> S-video doet, andersom weet ik niet.
Hij staat op PAL, en me Videokaart kan alleen S-video out.
Direct van video naar TV gaat wel goed, maar met de versterker ertussen niet. Heb al de IN en OUT kabels op verschillende contacten geprobeerd (Monitor OUT, Video OUT, video IN, TV IN etc)
Hmm, maak er ff een aparte topic van denk ik...

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 05 september 2001 16:11 schreef Cyber-Ops het volgende:
http://www.denon.de/seitenhifi/seitenav/rec/avr2801.html

daar staat de denon versterker
heb achter deze versterker mijn boxen beluisterd toen ik ze kocht en vond ze zeer goed klinken toen.
kost 1800 mark
bijna 2000 dus maar vind dat nog wel kunnen eigenlijk
Als dat je budget is, moet je ook eens naar een vette Yamaha luisteren, de RXV-620 bijvoorbeeld, maar ik denk dat de Denon 2801 dan prima voldoet. (overigens hebben ze bij http://www.mediacheckpoint.de/ al de Denon 2802, prijs op aanvraag)

Verwijderd

Topicstarter
zal ik zeker eens doen
maarja eerst nog heel ff sparen
Pagina: 1