Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:22
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 130% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 09:38
Heb je door beide bedrijven een bruto-netto berekening laten maken? Wat is het verschil onderaan de streep?

Zijn er praktische afwegingen zoals de reisafstand? Kan je thuiswerken?

Heb je iets van de sfeer kunnen proeven? Los van de functie, waar verwacht je je thuis te voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
SmashCruiser schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:38:
Heb je door beide bedrijven een bruto-netto berekening laten maken? Wat is het verschil onderaan de streep?

Zijn er praktische afwegingen zoals de reisafstand? Kan je thuiswerken?

Heb je iets van de sfeer kunnen proeven? Los van de functie, waar verwacht je je thuis te voelen?
Members only:

[ Voor 29% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 23:23
Beide bedrijven lijken niet ideaal om de redenen die je zelf al aangeeft. Mijn eerste advies is om je vooral niet blind te staren op deze bedrijven maar om ook te overwegen om gewoon door te zoeken. Als je werken bij bedrijf B wel ziet zitten, gebruik dan vooral het aanbod dat je hebt van bedrijf A om te beargumenteren waarom ze je meer moeten bieden. Nee heb je, ja kun je krijgen, en je hoeft niet eens te bluffen dat je een beter aanbod hebt gehad.

Edit: oh, en als je toch het huidige aanbod van B accepteert, verwacht dan niet dat je arbeidsvoorwaarden daar de komende jaren veel beter zullen worden. Ze weten dan immers al dat je bereid bent werk te doen tegen mindere voorwaarden, dus ze zullen geen aanleiding zien om meer te bieden. Dat betekent natuurlijk niet dat werken bij bedrijf B tegen de aangeboden voorwaarden hopeloos is; maar je salaris zal er pas noemenswaardig op vooruit gaan wanneer je met de ervaring die je er opdoet over een aantal jaren elders solliciteert.

[ Voor 41% gewijzigd door Xyrr op 10-10-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Xyrr schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:00:
Beide bedrijven lijken niet ideaal om de redenen die je zelf al aangeeft. Mijn eerste advies is om je vooral niet blind te staren op deze bedrijven maar om ook te overwegen om gewoon door te zoeken. Als je werken bij bedrijf B wel ziet zitten, gebruik dan vooral het aanbod dat je hebt van bedrijf A om te beargumenteren waarom ze je meer moeten bieden. Nee heb je, ja kun je krijgen, en je hoeft niet eens te bluffen dat je een beter aanbod hebt gehad.
Members only:

[ Voor 41% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kies dan voor de baan die het leukste lijkt. Het is geen huwelijk, je kunt weer weg. Niemand die het je kwalijk neemt dat je als groentje op de arbeidsmarkt een keer je keuze wil herzien. Zeker niet als je dat goed uitlegt.

Doe een jaar ervaring op, en daarna weet je meer over wat je wel en niet wil.

Oh, en wees niet te bang voor die baan waarvoor je moet reizen. Het is IT, ze gaan je niet als junior naar het oostfront in Oekraïne sturen om een spoedklusje te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:27
Ik zou voor bedrijf C gaan.

Je zeg startend software ontwikkelaar te zijn... Dat ga je niet blijven als je als technisch beheerder aan de slag gaat. Beloftes over toekomstbeeld neem ik altijd meet een korreltje zout. Dat moet altijd maar blijken of het echt zo goed is.

Geen pensioenopbouw is altijd wel een red flag wat aangeeft dat een bedrijf probeert te beknibbelen op beloning. Als daar geen hoger salaris tegenover staat dan is dat een slecht teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
retoohs schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:46:

Je zeg startend software ontwikkelaar te zijn... Dat ga je niet blijven als je als technisch beheerder aan de slag gaat. Beloftes over toekomstbeeld neem ik altijd meet een korreltje zout. Dat moet altijd maar blijken of het echt zo goed is.

Geen pensioenopbouw is altijd wel een red flag wat aangeeft dat een bedrijf probeert te beknibbelen op beloning. Als daar geen hoger salaris tegenover staat dan is dat een slecht teken.
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jans0090
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-05 19:09
Is er ook 1 van beide die je het leukste (en leuk genoeg!) lijkt? Dat lees ik niet terug. Ik heb het afgelopen half jaar bij meerdere bedrijven gesolliciteerd en wel gemerkt dat je kritisch kunt zijn, de banen liggen voor het oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Jans0090 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:56:
Is er ook 1 van beide die je het leukste (en leuk genoeg!) lijkt? Dat lees ik niet terug. Ik heb het afgelopen half jaar bij meerdere bedrijven gesolliciteerd en wel gemerkt dat je kritisch kunt zijn, de banen liggen voor het oprapen.
Members only:

[ Voor 31% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:02
retoohs schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:46:

Precies dit, als zij geen pensioenopbouw bieden, dan moet je (flink) meer salaris krijgen om zelf wat te regelen. Voor mij is geen pensioen een teken om heel kritisch te worden. Kijk wat een pensioenverzekering kost en eis minimaal dat volledige bedrag bovenop het salaris wat ze in eerste instantie bieden.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Malfunctions schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:25:
[...]

Precies dit, als zij geen pensioenopbouw bieden, dan moet je (flink) meer salaris krijgen om zelf wat te regelen. Voor mij is geen pensioen een teken om heel kritisch te worden. Kijk wat een pensioenverzekering kost en eis minimaal dat volledige bedrag bovenop het salaris wat ze in eerste instantie bieden.
Members only:

[ Voor 28% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
PLC programmeren heeft juist weinig te maken met elektronica. PLC's worden in industriële setting gebruikt om machines te besturen etc. Dat is een andere tak van sport dan elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
BFmango schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:45:
[...]

PLC programmeren heeft juist weinig te maken met elektronica. PLC's worden in industriële setting gebruikt om machines te besturen etc. Dat is een andere tak van sport dan elektronica.
Members only:

[ Voor 20% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Wat is hun verwachting? Want PLC's programmeren dat is iets waar je wel echt voor opgeleid moet zijn. Aan je opmerkingen te zien ben je dat niet, dus ik zou goed kijken wat hun concrete verwachtingen zijn.

Ik ben geen softwareontwikkelaar en heb al meer dan 10 jaar geen PLC programma geschreven, maar in mijn hoofd zijn dat echt twee totaal verschillende zaken. Sure, je ervaring als ontwikkelaar kan helpen, maar als je niet alleen het PLC programmeren maar ook 'techniek' (aandrijftechniek, bijvoorbeeld) moet leren dan is dat wel iets om bespreekbaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het is niet alsof een bedrijf je naar een actieve oorlogszone gaat sturen om daar een machine te programmeren, er is ook binnen Europa en zelfs binnen Nederland genoeg werk in.

Ik zou me dan vooral afvragen welke opleiding je hebt gedaan, want PLC-programmeren is een heel ander beestje dan software schrijven, dat sluit totaal niet op elkaar aan in denkwijze en onderliggende techologieën.
Als het tweede bedrijf wél aansluit, keihard voor die optie gaan. Als dat niet zo is dan kun je voor geld gaan, maar die organisatie klinkt ook niet als een hele nuttige carrierestap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Oon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:16:
Het is niet alsof een bedrijf je naar een actieve oorlogszone gaat sturen om daar een machine te programmeren, er is ook binnen Europa en zelfs binnen Nederland genoeg werk in.

Ik zou me dan vooral afvragen welke opleiding je hebt gedaan, want PLC-programmeren is een heel ander beestje dan software schrijven, dat sluit totaal niet op elkaar aan in denkwijze en onderliggende techologieën.
Als het tweede bedrijf wél aansluit, keihard voor die optie gaan. Als dat niet zo is dan kun je voor geld gaan, maar die organisatie klinkt ook niet als een hele nuttige carrierestap.
Members only:

[ Voor 12% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 21:59
Als ze geen pensioen opbouw doen reken dan maar 10% extra wat je nodig hebt. Als ze nu al een lager salaris dan zal je dat moeten aankaarten en onderhandelen. Maar je wilt ontwikkelen is dit misschien voor korte termijn wel te overzien, als je jong bent bouw je weinig pensioen op, dus dat kan je nog hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe oud ben je? Ik zou doen wat je het leukst lijkt. Vroeg in carriere is opbouwen van werkervaring in vakgebied vrij belangrijk. A zou w.m.b. al geen optie zijn. Reizen gevaarlijk? Tja ze gaan je toch niet naar Gazastrook sturen, lijkt mij. Semi-grappig bedoeld, maar een werkgever zorgt toch voor veilige omstandigheden normaal gesproken - of stelt daar budget voor vrij voor taxi's, goede hotels, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
mannowlahn schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:30:
Als ze geen pensioen opbouw doen reken dan maar 10% extra wat je nodig hebt. Als ze nu al een lager salaris dan zal je dat moeten aankaarten en onderhandelen. Maar je wilt ontwikkelen is dit misschien voor korte termijn wel te overzien, als je jong bent bouw je weinig pensioen op, dus dat kan je nog hebben.
Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
desmond schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:46:
Hoe oud ben je? Ik zou doen wat je het leukst lijkt. Vroeg in carriere is opbouwen van werkervaring in vakgebied vrij belangrijk. A zou w.m.b. al geen optie zijn. Reizen gevaarlijk? Tja ze gaan je toch niet naar Gazastrook sturen, lijkt mij. Semi-grappig bedoeld, maar een werkgever zorgt toch voor veilige omstandigheden normaal gesproken - of stelt daar budget voor vrij voor taxi's, goede hotels, etc.
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lijkt mij hartstikke leuk. Als er nog weinig is wat het in de weg staat, zoals kids, een teamsport op niveau, etc, zie je nog eens iets van de wereld. Werken in buitenland is heel wat anders dan vakanties !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:53
Kies voor B en ga de uitdaging aan. Het klinkt mij als heel veel kansen en een perspectief om naast vakkennis ook nog een hoop levenservaring op te doen. Risico's? Vast wel en zonder ervaring jouwerzijds niet te overzien - maar dacht je dat een bedrijf je willens en wetens in een gevaarlijke positie gaat manouvreren? Cross that bridge when you get therw.

t' Leven is vol risico's en kansen, wat je daarmee doet is aan jou. Als niet avontuurlijk iemand ben ik ooit zo in t diepe gesprongen en heb daar nooit spijt van gehad. O ja en ga er vanuit dat je carriere niet in steen gebeiteld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

TheFrames schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:46:
Reizen is niet heel frequent gelukkig en zeker als je net start. Nooit ga je alleen en zeker zal alles worden vergoed van wat ik weet.
Waar is de "angst" richting reizen verder nog op gebaseerd? En dan liever met een concreter iets dan "de situatie in de wereld".

De eerste keer is reizen voor werk in den vreemde misschien wat spannend, maar uiteindelijk went het snel. Alle kantoren lijken op elkaar en overal wil men resultaten behalen. Ik reis al bijna 20 jaar voor werk, afhankelijk van de baan wat meer of minder, en alles wordt altijd betaald. In m'n huidige functie zijn langere vluchten business class en je kunt qua uit eten gaan gewoon goed eten. Je baas zal je de policies rondom reizen geven en daar kun je zien hoe gek je het kunt maken. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Uit je posts komt voor mij naar voren dat je met name gericht bent op voorspelbaarheid, zekerheid, en risicomijding. In dat geval zou ik kiezen voor Bedrijf A. Als blijkt dat het toch saai is en je het programmeren mist heb je altijd nog de optie om in je eigen tijd (i) iets interessants te doen qua reizen, en (ii) te programmeren wat je maar wil.

In principe werkt voor mij de vuistregel "ga voor de keuze die je wereld groter maakt" altijd goed. Maar als dat niet is wat jij wil, dan is dat ook helemaal prima -- er is heel veel te zeggen voor rust en regelmaat.

Teksten als "we zijn bezig met een pensioenplan" betekenen helemaal niks. Dit kan gemakkelijk nog vijf jaar duren, en in die tijd kan je alweer drie werkgevers verder zijn. En je noemt het feit dat B geen pensioenplan heeft een "dealbreaker", waarom praten we nog over B dan?

Zijn er nog andere factoren die meespelen, zoals je waarschijnlijke leidinggevende, cultuur, en directe collega's? Dat zijn doorgaans de grootste determinanten van werkgeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:12:
Uit je posts komt voor mij naar voren dat je met name gericht bent op voorspelbaarheid, zekerheid, en risicomijding. In dat geval zou ik kiezen voor Bedrijf A. Als blijkt dat het toch saai is en je het programmeren mist heb je altijd nog de optie om in je eigen tijd (i) iets interessants te doen qua reizen, en (ii) te programmeren wat je maar wil.

In principe werkt voor mij de vuistregel "ga voor de keuze die je wereld groter maakt" altijd goed. Maar als dat niet is wat jij wil, dan is dat ook helemaal prima -- er is heel veel te zeggen voor rust en regelmaat.

Teksten als "we zijn bezig met een pensioenplan" betekenen helemaal niks. Dit kan gemakkelijk nog vijf jaar duren, en in die tijd kan je alweer drie werkgevers verder zijn. En je noemt het feit dat B geen pensioenplan heeft een "dealbreaker", waarom praten we nog over B dan?

Zijn er nog andere factoren die meespelen, zoals je waarschijnlijke leidinggevende, cultuur, en directe collega's? Dat zijn doorgaans de grootste determinanten van werkgeluk.
Members only:

[ Voor 36% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Wees je er ook van bewust dat je geen keuze maakt voor het leven; je zit niet voor de rest van je leven aan een bedrijf vast.

Dat gezegd hebbend, je bent nog jong en je kunt en moet nog veel leren; dan zou ik eerder voor bedrijf B gaan. Zeker als dat werk je meer aantrekt; plezier in je werk is nog altijd heel belangrijk, en zeker in deze fase van je loopbaan zal dat ook helpen om veel te leren. In een saaie baan of een baan met weinig plezier zul je niet veel leren namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:23
Als je opleiding HBO hebt in de richting IT klinkt het aanbod van bedrijf A ronduit shit als je wens programmeren is. Althans ik heb ook als starter bij een bedrijf gesolliciteerd dat zei dat ik binnen een jaar of 2 wel richting programmeren kon groeien met de cursussen die ze aanboden, maar ondertussen moest ik service desk werk doen. 1 a 2 jaar voelt erg lang als starter!

Bedrijf B klinkt als een meer interessante optie als je het onderwerp ook echt interessant vindt en toekomst ziet in de skills die je leert.

Startsalaris is niet zo boeiend, je kunt beter voor bij wijze van 2700 bij een bedrijf beginnen in een stack waar je kansen voor ziet, door te kijken wat voor soort werk er mee gedaan word en hoe groot de main taal is. Salaris volgt super snel als je inzet op zelfontwikkeling. Salaris volgt niet zo automatisch bij gasten die wispelturig zijn en steeds te snel switchen en niet durven in te zetten op 1 main taal e.g. 1 jaar .net, 6 maanden ops, 1 jaar java.

Destijds kon ook mij niemand wijsmaken wat ik nou het beste kon doen, maar uiteindelijk puur voor de grootste taal gekozen gekozen (JAVA) die mij aangeboden werd en ben daar uiterst tevreden over. Als ik het dus over zou moeten doen (starten) zou ik dus ook vacatures gaan zoeken bij dingen die je cool vindt e.g. wat gebruiken ze bij defensie, in de sport, in de autowereld. Take your pick.

[ Voor 7% gewijzigd door Furion2000 op 11-10-2023 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFrames
Furion2000 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:23:
Als je opleiding HBO hebt in de richting IT klinkt het aanbod van bedrijf A ronduit shit als je wens programmeren is. Althans ik heb ook als starter bij een bedrijf gesolliciteerd dat zei dat ik binnen een jaar of 2 wel richting programmeren kon groeien met de cursussen die ze aanboden, maar ondertussen moest ik service desk werk doen. 1 a 2 jaar voelt erg lang als starter!

Bedrijf B klinkt als een meer interessante optie als je het onderwerp ook echt interessant vindt en toekomst ziet in de skills die je leert.

Startsalaris is niet zo boeiend, je kunt beter voor bij wijze van 2700 bij een bedrijf beginnen in een stack waar je kansen voor ziet, door te kijken wat voor soort werk er mee gedaan word en hoe groot de main taal is. Salaris volgt super snel als je inzet op zelfontwikkeling. Salaris volgt niet zo automatisch bij gasten die wispelturig zijn en steeds te snel switchen en niet durven in te zetten op 1 main taal e.g. 1 jaar .net, 6 maanden ops, 1 jaar java.

Destijds kon ook mij niemand wijsmaken wat ik nou het beste kon doen, maar uiteindelijk puur voor de grootste taal gekozen gekozen (JAVA) die mij aangeboden werd en ben daar uiterst tevreden over. Als ik het dus over zou moeten doen (starten) zou ik dus ook vacatures gaan zoeken bij dingen die je cool vindt e.g. wat gebruiken ze bij defensie, in de sport, in de autowereld. Take your pick.
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Een taal (stack) is maar een taal. Je gaat geen geld verdienen door statements in te kloppen maar door problemen in begrijpelijke hapklare brokken op te knippen. Als je dat kunt is het brouwen van code een eitje. Dus: Focus op de vraag/het probleem en ontwikkel je als "oplosser". Ik denk dat dat in een technische hoek ook veel meer uitdaging en bevrediging kan geven als in de "van dik hout zaagt men planken" administratieve of weer een websitetje hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Klinkt alsof er tussen de twee geen slechte optie zit dan ;) Heel fijn, maar niet zo praktisch. Dan gewoon doen waar je het beste gevoel bij krijgt. Als je nadenkt over je dag negen tot vijf, van welke optie krijg je dan de meeste energie? Dan lekker gaan voor die. Wat hierboven ook gezegd is, het is niet voor eeuwig, je kan altijd ergens anders heen, en zeker in deze fase van je carrière (maar eigenlijk in elke fase): het is niet de vraag of je er weg gaat, maar wanneer, dus maak het vooral niet te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Hillie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Waar is de "angst" richting reizen verder nog op gebaseerd? En dan liever met een concreter iets dan "de situatie in de wereld".

De eerste keer is reizen voor werk in den vreemde misschien wat spannend, maar uiteindelijk went het snel. Alle kantoren lijken op elkaar en overal wil men resultaten behalen. Ik reis al bijna 20 jaar voor werk, afhankelijk van de baan wat meer of minder, en alles wordt altijd betaald. In m'n huidige functie zijn langere vluchten business class en je kunt qua uit eten gaan gewoon goed eten. Je baas zal je de policies rondom reizen geven en daar kun je zien hoe gek je het kunt maken. :)
Members only:

[ Voor 31% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Je kan altijd nee zeggen als je echt niet wil reizen naar een bepaalde locatie. Zat collega’s gehad met jong gezin die ook een poosje rustiger aan wilden doen, valt meestal wel iets te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 09:38
Het is duidelijk dat je voorkeur naar baan B gaat, maar de reizen naar de genoemde landen staat je tegen. Heb je dit ook open en eerlijk besproken? Ik kan mij voorstellen dat dit moeilijk is om dit nu nog aan te kaarten, maar het gaat niet makkelijker worden als je er straks werkt. Ze willen je graag hebben, ga het gesprek gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
SmashCruiser schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

Het is duidelijk dat je voorkeur naar baan B gaat, maar de reizen naar de genoemde landen staat je tegen. Heb je dit ook open en eerlijk besproken? Ik kan mij voorstellen dat dit moeilijk is om dit nu nog aan te kaarten, maar het gaat niet makkelijker worden als je er straks werkt. Ze willen je graag hebben, ga het gesprek gewoon aan.
Members only:

[ Voor 37% gewijzigd door TheFrames op 14-11-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

TheFrames schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:57:
Het is in principe gewoon een baan als software developer, maar af en toe moet er een ontwikkelaar naar het buitenland reizen voor een release. Nu in het begin zou dat voor mij niet het geval zijn, maar dit bedrijf heeft machines over de hele wereld op vliegvelden. Ook in Rusland, Taiwan en Turkije bijvoorbeeld. Dat zijn nou de plaatsen waar de angst zit, dat zijn juist plaatsen waar ik liever niet heen wil gaan. Ik heb nu al weer schriftelijk per email akkoord gegeven voor het aanbod van bedrijf B, maar nog niets heb ik getekend. Ik twijfel om het akkoord in te trekken vanwege die reden, maar tegelijkertijd heb ik het gevoel te overdrijven.
Gewoon nee zeggen, als het een bestemming is waar je je niet prettig bij voelt, toch? Daar is altijd wel een mouw aan te passen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rusland snap ik. Turkije hoeft niet je eerste keus te zijn, maar nou ook niet zo instabiel. Taiwan is helemaal stabiel en niks aan de hand, China gaan die echt niet zomaar binnenvallen. En ik neem aan dat er wel opties zijn als jij je er niet lekker bij voelt. Tegelijk zou ik ook oppassen dat je niet teveel door wat glas helemaal leeg types op Twitter laat leiden in hoe veilig een land is.

Bij deze twee opties, lijkt mij optie B gewoon de duidelijk betere keuze. En hoewel ik niet zo'n grote voorstander ben van jobhoppen als sommige andere op GoT, je zit aan het begin van je carriere, bevalt het niet dan ga je ergens anders werken. Maar voor nu lijkt bedrijf B gewoon veel meer de richting te zijn waar jij je in wil ontwikkelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 13-10-2023 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
Goeie plc programmeurs gaan op termijn goud verdienen. Maar, je zal inderdaad moeten reizen om (complexe) installaties in bedrijf te gaan stellen. Hou je van techniek moet je absoluut deze keuze maken.
Je gaat met "jouw" plc namelijk persluchtcilinders, elektromotoren, hydraulieksystemen en weet ik veel wat aansturen. (natuurlijk wel afhankelijk van wat het bedrijf doet)
En daar ga je giga veel van leren :Y
Al doe je dit maar een paar jaar, als je het goed doet kan je je rugzak met een gigantische hoeveelheid technische kennis vullen en hele mooie dingen zien :Y
Maar als je een goeie PLC programmeur bent zijn de mogelijkheden op een gegeven moment eindeloos.
Van een kleine bakkerij op het plaatselijke industrieterrein tot een giga geautomatiseerd distributiecentrum tot autofabrieken, energiecentrales, alles word aangestuurd door PLC's / industriele pc's :Y

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door ybos op 14-10-2023 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
Men vreest vaak het meest voor hetgeen dat nooit komen gaat (oid).
Ga gewoon bij B werken en praat met collega's. Je doet nu heel veel aannames die puur op gevoel gebaseerd zijn. Ze sturen je echt niet meteen met een kogelvrij vest naar een storing op een vliegveld in oorlogsgebied ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@TheFrames
Members only:

Jouw zorgen zijn herkenbaar maar er is een heel oud gezegde (zelfs meer dan een gezegde blijkbaar): Een mens lijdt dikwijls ’t meest, Door ’t lijden dat hij vreest, Doch dat nooit op komt dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
DjoeC schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:50:
@TheFrames
***members only***

Jouw zorgen zijn herkenbaar maar er is een heel oud gezegde (zelfs meer dan een gezegde blijkbaar): Een mens lijdt dikwijls ’t meest, Door ’t lijden dat hij vreest, Doch dat nooit op komt dagen.
Die bedoelde ik, had alleen een hele beroerde versie verzonnen :+
Pagina: 1