Samsung QE50Q60T verticale streep na openschroeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 20:52
Dag Tweakers,

Onlangs kreeg mijn Samsung QE50Q60T (2 jaar oud) kuren. Het scherm ging aan, na korte tijd uit, en bleef in deze loop hangen. Dit probleem komt vaker voor klaarblijkelijk, want online kwam ik het enkele keren tegen. Op YouTube zag ik vervolgens deze fix: YouTube: Samsung Smart QLED TV Keeps Restarting! Fixed with TAPE! (Model QN50...

Ik ben hiermee aan de slag gegaan (want simpel genoeg om zelf te proberen). De fix werkt zowaar, maar nu heb ik last van een verticale zwarte streep op mijn tv. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pljeougFq9qqodEy5bNI1ArrGXc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0jmTopieIg2Xvt4axBfMDazB.png?f=fotoalbum_large

Ik ben nu bang dat ik tijdens het losmaken van het frame toch iets geraakt heb waardoor dit is veroorzaakt. Zou dat kunnen? En zo ja, is dat nog te repareren of ben ik nu verder van huis? :+

(In hindsight had ik natuurlijk direct naar de verkoper toe moeten stappen om om garantie te vragen. Maar ik zag dit al voor me als een langdurig en vermoeiend proces, want net na de 'officiële' garantietermijn van 2 jaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Net zoals in het andere draadje is het advies om de kabels tussen moederbord en paneel eens los te maken, beetje contactspray te gebruiken en weer vast te maken. Soms worden dit soort problemen daardoor veroorzaakt en omdat je met je handen in het apparaat hebt lopen wroeten, sluit ik niet uit dat je toevallig een kabel een oplawaai hebt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 20:52
Thanks, dat ga ik eens proberen!