Hallo, ik heb een vraag omtrent een zorgen die ik heb tijdens het opstarten van mijn pc. Het is een gaming pc die ik al meer dan 4 jaar geleden heb laten bouwen. Ik ben een echte leek, dus de meeste termen ken ik niet.
Heel soms tijdens het opstarten gaat mijn pc na 1 seconde weer uit en daarna weer aan. Dit is op te lossen (ik heb totaal geen idee hoe) door met een antistofspray de ventilators handmatig te laten draaien. Daarna blijft de pc gewoon aan. Gewoon meerdere uren achter elkaar. Maar wanneer ik hem weer uitzet is er ongeveer 20% kans dat hetzelfde probleem zich weer voordoet. Het is dan weer op te lossen door de ventilators te laten draaien.
Enig idee waardoor dit komt? Ik ben bang om de pc te beschadigen door het op deze manier op te lossen. Ik ben zelf wezen zoeken en het zou een voedingsprobleem kunnen zijn, maar dan vind ik het apart dat mijn pc na de 'oplossing' het gewoon doet.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Cooler Master MasterBox Lite 5
- Corsair SP120 Quiet Edition
- MSI X299 SLI PLUS
- Intel Core i7 7740X - 4,3GHz
- Cooler Master MasterAir MA410P
- Corsair Vengeance 16GB(2133Mhz)
- Onboard - 7.1 HD audio Realtek ALC1220
- NVIDIA Geforce RTX 2070 Super
- TP Link WireLess 300mbps
- 250GB SSD Crucial MX500
- 2000GB Harde schijf
- Cooler Master V650 voeding (650Watt)
Heel soms tijdens het opstarten gaat mijn pc na 1 seconde weer uit en daarna weer aan. Dit is op te lossen (ik heb totaal geen idee hoe) door met een antistofspray de ventilators handmatig te laten draaien. Daarna blijft de pc gewoon aan. Gewoon meerdere uren achter elkaar. Maar wanneer ik hem weer uitzet is er ongeveer 20% kans dat hetzelfde probleem zich weer voordoet. Het is dan weer op te lossen door de ventilators te laten draaien.
Enig idee waardoor dit komt? Ik ben bang om de pc te beschadigen door het op deze manier op te lossen. Ik ben zelf wezen zoeken en het zou een voedingsprobleem kunnen zijn, maar dan vind ik het apart dat mijn pc na de 'oplossing' het gewoon doet.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Cooler Master MasterBox Lite 5
- Corsair SP120 Quiet Edition
- MSI X299 SLI PLUS
- Intel Core i7 7740X - 4,3GHz
- Cooler Master MasterAir MA410P
- Corsair Vengeance 16GB(2133Mhz)
- Onboard - 7.1 HD audio Realtek ALC1220
- NVIDIA Geforce RTX 2070 Super
- TP Link WireLess 300mbps
- 250GB SSD Crucial MX500