Verticale streep in beeld na eenzijdig optillen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:48
Ik heb laatst mijn Samsung 65 inch 4K TV eenzijdig iets opgetild en verschoven. Nadat ik dit gedaan had kreeg ik rechts een dunne verticale streep in het beeld die als hij aan staat continue te zien is. Wat ik ook doe, hij blijft zichtbaar. Ik baal als een stekker want hij doet het verder perfect en was best duur toen ter tijd. Misschien iemand een idee wat het kan zijn?

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuExl6zIvl1ObmgNTLdWbGV4rYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDpwgqeyfnvzmFvjPCDrBcD4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door cassiekai op 10-10-2023 20:28 ]

Beste antwoord (via cassiekai op 13-10-2023 21:30)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:02

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Juist, dus de televisie openschroeven en dan naar de kabels tussen moederbord en paneel kijken. Ja, je bent hier op Tweakers en spreekt met allemaal mannetjes (en vrouwtjes) die niet vies zijn van het gebruik van een schroevendraaier.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Eén lijn van het paneel wordt niet langer aangestuurd. Om dat het bij verplaatsen is gebeurd, zou een verklaring bij de kabels plausibel kunnen zijn. Je zou de kabels tussen moederbord en paneel even los kunnen halen, eventueel wat contactspray gebruiken en dan weer vastmaken. Soms helpt dat. Soms is het ook het paneel zelf en dan is er niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Ik moet dus de achterzijde van de TV verwijderen? Ik heb bij deze Samsung TV een One Connect Box waarop ik alles kan aansluiten dus maar 1 kabel richting TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit gaat echt om de kabels intern, tussen moederbord en scherm.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Juist, dus de televisie openschroeven en dan naar de kabels tussen moederbord en paneel kijken. Ja, je bent hier op Tweakers en spreekt met allemaal mannetjes (en vrouwtjes) die niet vies zijn van het gebruik van een schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
[quote]dmantione schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:09:
[/quote

Daar ben ik zeker ook niet vies van😉. Volgende week ga ik dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@cassiekai Je hebt mijn bericht als beste antwoord gemarkeerd maar het enige wat ik gedaan heb is het bericht van @dmantione een stuk ingekort. De credits zijn eigenlijk voor die Tweaker (m/v/x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
sypie schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:17:
@cassiekai Je hebt mijn bericht als beste antwoord gemarkeerd maar het enige wat ik gedaan heb is het bericht van @dmantione een stuk ingekort. De credits zijn eigenlijk voor die Tweaker (m/v/x).
Je hebt gelijk, ik heb niet opgelet. Ik heb het aangepast.
Pagina: 1