Toon posts:

Nood verbinding op NT4 Server?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Vraagje:
Wij hebben hier een NT SBS 4 draaien. Deze zorgt onderandere voor de internetverbinding (kabel) en de e-mail rommel.
nu de vraag: is het mogelijk ergens in te stellen dat zodra de kabel het (weer eens begeeft :( ) wij heel eenvoudig kunnen overschakelen op een externe isdn modem met routertje?!

bvd
Master J

Verwijderd

je kunt toch een isdn adapter EN een ethernet kaartje installeren? volgens mij geen probleem...

Verwijderd

Topicstarter
ja goed....das het probleem ook niet....

maar omdat die server alles hier fixt moet we zorgen dat er altijd een internetverbinding is..

dus niet rebooten. Het is de PDC van een netwerk, website wordt er op gehost, mailserver, fileserver enz. enz.

dus de vraag is waar kunnen we eenvoudig regelen dat de proxy via de modem gaat bellen ipv via de kabel zijn signaal te krijgen...

Verwijderd

Stja dan zit je nog steeds met een dns probleem als de website erop gehost word. Dus lijkt me niet zo een vriendelijke oplossing. Gewoon een leased line nemen en niet zo afhankelijk zijn van die kabel shit.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Mag ik vragen hoe je een server maakt die websites host, winnt4 draait en niet reboot?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 05 september 2001 17:27 schreef j3p het volgende:
Mag ik vragen hoe je een server maakt die websites host, winnt4 draait en niet reboot?
LOL :+
Anyway .. je wilt duseen fallback via een andere weg.
Ik zou zo 1-2-3 niet weten hoe dit AUTOMATISCH kan onder NT4.
Wel zou je een 2e proxy kunnen inrichten (een simpele noodproxy) op een andere port op die server.
Stel de server heeft een proxy op 192.168.100.1:8080 dan config je 2e op 192.168.100.1:8081
Deze stel je zo in dattie bij een request meteen gaat bellen.
Licht de boel plat, dan ga je verder via 8081 en deze belt meteen ui.
Niet echt gebruikersvriendelijk en hufterproof maar toch...
(er hoeft maar 1 malloot te vergeten om terug te switchen naar 8081 en de kosten rijzende pan uit).

Ping .. iedetje....
Config 2 proxies zoals boven.
Disable de backup proxy.
Valt de verinding weg, dan disable je de eerste services en enable de 2e.
Zet 'm ook nog ff op 8080 en niemand heeft het in de gaten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb ik wat aan....

das dus wel een goed idee....

nu nog een (misschien hele domme vraag) waar kan ik dat precies instellen...
kijk ik werk net voor dat bedrijf en weet dus nog niet precies wat waar voor diend enzo...

jeroen

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 14:53

KMK

Blij er dan AUB vanaf als je het niet weet en huur iemdan die het wel weet

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Topicstarter
is geen optie!....

maar goed toch lief dat je de beginnende systeembeheerder helpt :(

wrom moet ik er afblijven dan?!? kijk omdat ik niet precies weet waar ik dat spul van jou (wel behulpzame) voorganger voorstelde moet instellen betekend niet dat ik er helemaal geen f*** van snap!

maar goed, ik blijf hopen op een normale reactie!

jeroen

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 00:15
Misschien tijd voor een paar FAQs lezen? Paar boekjes misschien?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

Wij hebben hier een NT SBS 4 draaien. Deze zorgt onderandere voor de internetverbinding (kabel) en de e-mail rommel.
Regel één als je je probleem opgelost wilt hebben: geef een goede omschrijving van je configuratie.
Dus: Heb je überhaubt een proxyserver draaien, zoals Koffie voorstelde ?

Daarnaast moet ik zeggen, dat ik de opvatting van KMK toch wel een beetje deel (hij was misschien wat kort-door-de-bocht). Ik geloof niet, dat mijn baas het op prijs zou stellen, als ik aan onze servers zou gaan sleutelen onder het motto: Ja, ik weet niet precies waar ik nu mee bezig ben, maar op Tnet zeiden ze dat ik dit-en-dat moest doen.

Ik denk, dat dit soort dingen in een goed MCSE-boek (over SBS of Proxy of NTenterprise)wel zal staan. 'k Heb die oude serie hier niet bij de hand om het voor je op te zoeken.

[edit]
Daarbij: je beweert, dat je niet weet wat waar voor dient, omdat je nog maar net bij dat bedrijf werkt. Ik denk dat het komt omdat je nog niet zoveel ervaring hebt met NT/SBS. Ik wil je niet beledigen. Maar bedenk wel, dat die server voor dat bedrijf ongetwijfeld een belangrijk ding is (anders zou je geen backup-verbinding aan gaan maken.

Een heel ander idee: kun je er geen routertje tussenzetten; die moeten toch wel de mogelijkheid voor een backup-verbinding ingebouwd hebben zitten ? Iemand daar wat meer verstand van, misschien.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat de "baas" het ook niet weet....
en van de baas mag ik vanalles wel proberen maar voor dat ik wat doe ff met de baas overleggen. dus doe niets zonder toestemmen.....tenzij helemaal zeker.

Maar goed zal het ff wat verduidelijken :
WinNT SBS 4.0
Microsoft Proxy Server 2.0
Microsoft Exchange (meende 5.5)

nu nog sugesties>?!
maar goed ik zal wel ff wat naslag er op naslaan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmmz... ik mot wel toegeven dat die ene reply een beetje op waarheid berustte.
eniewai ...

NT4 SBS met MSProxy2.
Naast het feit dat MSProxy2 redelijk kut is, heb jer een voordeel aan.
2 dingen:

1:
Kijk ff of je ergens een redelijk christelijk werkstation vandaan kan krijgen.
Rol deze in als een testserver (probeer zo identiek mogelijk te blijven).

2:
Ik meen me vaag te herinneren van het MSProxy examen dat je een soort chain van proxys kan opzetten.
Flikkert de ene eruit, gaat de andere verder (en wat de ene al heeft krijgtie vande andere).
Misschien dat daar iets mee te doen is ?

* Koffie pakt ff het boek erbij ...

update:
Je hebt een chain en een array.
Maar ik denkdat beide niet van toepassing zijn in jou situatie.
Probeer idd eens wat naslagwerk te bemachtigen over deze pakketen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Zowiezo dom om voor een bak die zoooooooooo essentieel is voor de bedrijfs voering enkelvoudig uit te voeren en op een plek neer te zetten waar je moet vertrouwen op een kabelverbinding(!!).

En daarbij komt dan nog dat het hele zaakje onderhouden wordt door een sysadmin in de dop. Sorry dat ik jou of het bedrijf niet serieus neem maar een bedrijf waar dit zo essentieel is zal zoiets wel beter aanpakken lijkt mij.

Okiz, genoeg geflamed/gezeken. Here follows a sproggle(c) sollution ;)

1. Men neme 2 machine's richt deze identiek in
2. Men zoekt 2 betrouwbare hosting providers
3. Men brengt iedere server onder bij een andere partij met andere uplinks, locatie & stroomvoorziening
4. Men maakt in de dns een xtra MX record aan met andere prio en laat deze de mail doorkicken naar bak no. 2

Gevolg van deze opstelling is dat je mail altijd opgevangen kan worden en later doorgestuurd kan worden naar de mail ophaal server :P. Mail is echter iets dat niet zomaar verloren gaat, pas na een dag of 5 onbereikbaar te zijn begint ie pas te barfen. Het enige probleem is nu dat je website max. een dag offline zal zijn. Dit kun je inprincipe niet lekker opvangen, eventueel kun je als de pagina's statisch zijn met DNS round robin kunnen werken zodat er de hele tijd een andere aangesproken wordt maar zal dus resulteren in offline, online, offline, online.

Dus zoek een goed onderkomen voor je servertje bij een leuke hosting provider, dit zal altijd meer zekerheid bieden dan een chello of een @home.

Just my $0.02 ;)
Pagina: 1