Vulkraan niet te vinden bij nefit cv ketel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaBes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-10-2023
Ik ben pas verhuisd naar mijn nieuw appartement, ik moet het cv ketel bijvullen maar kan niet een vulkraan vinden. Het gaat over Nefit ProLine NXT HRC 24/CW3. weet iemand hoe ik dit kan bijvullen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWENgJXh0SlDNgwog1Zs2Yp7TI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KaMdF9w7FV2ehiKZFq3TrVY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onxzh0ARqsnQzZXsnGVy6cPEOMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Qd5iuNZYG8Tdc5oHnU1qlF7.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via AnnaBes op 10-10-2023 20:12)

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja en daarachter zie je het zwarte sleuteltje, aan de ketting. De sleuf in het vierkant geeft de richting van de kraan / afsluiter aan. Sleutel erin, kwartslag draaien, andere ook, vullen, klaar... alles weer dicht...

[ Voor 7% gewijzigd door Noodels op 10-10-2023 20:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Never mind, ik keek verkeerd.

@DaTimMan Inderdaad, ik zag het verkeerd, dat is de vuilafscheider.

[ Voor 84% gewijzigd door happysan op 10-10-2023 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 10:18
happysan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:58:
Op de 2e foto dat ding rechtsonder is de vulkraan. Je kunt dat dopje eraf draaien, deze wordt dan vastgehouden door het zwarte stukje plastic zodat je deze niet kwijtraakt. Na aansluiten van de vulslang kun je met zo'n standaard verwarming sleuteltje de leiding openen en na vullen weer sluiten.
dat lijkt meer op een vuilafscheider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb je nog ergens een expansievat ? Zit daar iets bij?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noodels
  • Niet online
Het horizontale deel onder de ketel is de vulinrichting. Sleutel zit aan de ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-06 11:46
DaTimMan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:00:
[...]

dat lijkt meer op een vuilafscheider.
Dat is een Spirotrap Vuilafscheider waar de magneet verkeerd omzit. Ik zou voordat je hem gaat vullen even een 2 liter via de Vuilafscheider aftappen. De kraan moet eerst open en dan het zwarte magneet naar beneden trekken. En daarna weer goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kings54
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:16
Wij hebben exact dezelfde C.V. en hebben het vulpunt vlakbij/op het expansievat. Die zul jij toch ook wel ergens moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:51

Barrycade

Through the...

Vroeger zat bij ons het vulpunt in de badkamer. Dus even verder zoeken, keuken zou ook nog kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is het echt een nieuw appartement, of een voor jou nieuw appartement maar stiekem al een stuk ouder?

Either way, kan ook zomaar eens een vulpunt bij een radiator zitten. Probeer de badkamer eens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaBes
Noodels schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:03:
Het horizontale deel onder de ketel is de vulinrichting. Sleutel zit aan de ketting.
Goedenavond, bedoel je dit ding?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1h15kHhBX4RQyX2b6TZhGlifwSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxTkOkq8SLyEDMX3T5eULDEf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaBes
The Eagle schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:48:
Is het echt een nieuw appartement, of een voor jou nieuw appartement maar stiekem al een stuk ouder?

Either way, kan ook zomaar eens een vulpunt bij een radiator zitten. Probeer de badkamer eens :)
Hallo, een nieuwe voor mij inderdaad 😅 er zit niets in de badkamer of bij een expansievat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCxyL9NItOa81mJAQCJ-xgXtpxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddNfdi8xKZKrML9tNfkd0R8g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOFNcjvuoNtSTwDFhHhjJeAx7cY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9fXkkhQYvqo4mdTDbgRbs7u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Noodels
  • Niet online
Ja en daarachter zie je het zwarte sleuteltje, aan de ketting. De sleuf in het vierkant geeft de richting van de kraan / afsluiter aan. Sleutel erin, kwartslag draaien, andere ook, vullen, klaar... alles weer dicht...

[ Voor 7% gewijzigd door Noodels op 10-10-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:13
Ik zou eens koffie gaan drinken bij de buren en eens vragen hoe zij dat doen. Als het een huurappartement is dan gewoon vragen aan de verhuurder om help. gelukkig hoeft de verwarming nu nog niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaBes
Noodels schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:03:
[...]

Hartelijk bedankt! Zal ik dit uitproberen! 👷🏻‍♀️
Pagina: 1