Nixie Klok

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinAlexandra
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-10-2023
Hallo daar Tweakers,

Mijn moeder heeft een prachtige zogenaamde Nixie Klok die op deze site besproken word.

review: Maak je eigen retroklok met nixiebuisjes

Nu heb ik deze klok vanochtend per ongeluk laten vallen en nu zijn er twee buisjes kapot. Zelf heb ik geen ervaring met elektronica en vroeg mij ad of iemand mij zou kunnen helpen met het repareren van deze klok. Natuurlijk tegen betaling!

Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties.

Groetjes,

Robin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7L42Ruy2tMBV4FB2eCfwsbEJqjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjamVeLCBopLAALR72yGPi65.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Voor zover ik begrijp zijn die nixie-buisjes niet iets dat je even zelf in elkaar zet. Ik lees in je link onder meer dat ze onder lage druk gevuld zijn met edelgas.

Repareren zal dus neerkomen op uitvinden hoe en waar je twee nieuwe nixie-buisjes vandaan kunt halen. Ik lees dat ze niet meer gemaakt worden, dus dat zou nog best een uitdaging kunnen zijn.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hoi,

Je zult beide buisjes moeten vervangen. Afhankelijk van het type zou je ze bijvoorbeeld hier kunnen bestellen.
Als je de juiste materialen hebt is er vast iemand in de buurt die je kan en wil helpen. Een keer bij een lokale hacker- of makerspace buurten zou je zomaar kunnen helpen! 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@RobinAlexandra het forum is niet bedoeld voor diensten. Je kan wel eens kijken naar de gegevens tips voor een lokale makerspace op een advertentie op https://tweakers.net/aanbod/ plaatsen.

200 fish found!

Dit topic is gesloten.