Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein
Gewoon over de hele KDE installatie heen? Stom dat ik dat niet heb geprobeerd, ik heb het wel gedaan met een paar van de bestanden die ik uit de ftp-directory non-kde heb gehaald. Ik ga het proberen, momentje en bedankt alvast.
Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein
rpm -Fvh is een betere keus. Indien er dan nog errors zijn heb je echt dependancy problemen en moeten die opgelost worden.Dit moest omdat ik als ik de rpms wou installeren (met rpm Uvh kde*rpm) ik alleen maar foutmeldingen kreeg over failed dependencies en niet geinstalleerde pakketten (voorbeelden hiervan zijn libfam.so.0 enz.).
Verwijderd
oke, eff een beetje offtopic, maaruh ik heb ook RH 7.1 en ik wil ook KDE 2.2 installeren. Maar ik weet niet welke file ik dan nodig heb (ik heb wel een file van 45 mb zien staan maar ik weet niet of dat de goeie is) en aangezien ik een echte newbie ben ben ik bang dat ik men linux verkloot. Ik gebruik terouwens de engelse versie en heb dus geen taalpakketen nodig.
Alvast bedankt Griffen,
Alvast bedankt Griffen,
Verwijderd
Als je echt nwbie bent MOET je linux ook juist verkloten, daar leer je tenminste van..als alles vlekkeloos verloopt zal je nooit wat leren gheheOp woensdag 05 september 2001 19:02 schreef Griffen het volgende:
oke, eff een beetje offtopic, maaruh ik heb ook RH 7.1 en ik wil ook KDE 2.2 installeren. Maar ik weet niet welke file ik dan nodig heb (ik heb wel een file van 45 mb zien staan maar ik weet niet of dat de goeie is) en aangezien ik een echte newbie ben ben ik bang dat ik men linux verkloot. Ik gebruik terouwens de engelse versie en heb dus geen taalpakketen nodig.
Alvast bedankt Griffen,
Griffen >> Ik heb via www.kde.org de code opgehaald van een mirror. Om te kijken welke bestanden ik nodig had heb ik gekeken op http://www.kde.org/documentation/faq/install.html. Een behoorlijke lap tekst, maar er staat wel in wat je nodig hebt.
Greetz, Bug
Greetz, Bug
Verwijderd
Thanx (btw heb linux al 4X verkloot, ik wou het nu graag goed doen), en heb btw op die page rondgeschuifeld er staat wat ik nodig heb (dat wist ik al) maar ik wil het volledige pakket ineens, niet dat ik al die shit los moet installeren (multimedia etc.). Dus ik vraag me af welke files ik dan nodig heb? Heb ik dan deze file nodig?: ftp://ftp.nl.uu.net/pub/kde/stable/2.2/RedHat/7.x/SRPMS/kde-i18n-2.2-4.src.rpm dat lijkt me de volledige file of niet ?
Verwijderd
Nee , dat is de source file met alle taaldefinities. Als je zelf wilt gaan compileren dan heb je o.a. deze nodig.
Als je deze ftp://ftp.nl.uu.net/pub/kde/stable/2.2/RedHat/7.x/i386/ directory eens gaat downloaden, dan heb je kans dat je KDE 2.2 kunt installeren
Als je deze ftp://ftp.nl.uu.net/pub/kde/stable/2.2/RedHat/7.x/i386/ directory eens gaat downloaden, dan heb je kans dat je KDE 2.2 kunt installeren
Hou er rekening mee dat je wel je systeem kunt verkloten,
daar zijn nogal wat discussies over geweest op de RH mailing lists. RH's policy is simpel kde2.2 is officieel niet ondersteund en wordt in de volgende versie pas officieel ondersteund. Dus als je iets verknald, mag je het zelf fixen.
Voor meer info zie: https://listman.redhat.com/mailman/listinfo/seawolf-list
daar zijn nogal wat discussies over geweest op de RH mailing lists. RH's policy is simpel kde2.2 is officieel niet ondersteund en wordt in de volgende versie pas officieel ondersteund. Dus als je iets verknald, mag je het zelf fixen.
Voor meer info zie: https://listman.redhat.com/mailman/listinfo/seawolf-list
Nou, ik heb rpm -Uvh --force en -Fvh geprobeerd, maar ik blijf last houden van de melding Error, Failed dependencies.
Dat werkt dus niet. Ik snap ook niet zo goed hoe dat komt, want ik had toch echt files voor Redhat 7.1 gedownload.
Ik ga het nog eens proberen over een verse installatie van Redhad, kijken of dat werkt. Of is er een andere manier om die dependencieproblemen op te lossen?
Dat werkt dus niet. Ik snap ook niet zo goed hoe dat komt, want ik had toch echt files voor Redhat 7.1 gedownload.
Ik ga het nog eens proberen over een verse installatie van Redhad, kijken of dat werkt. Of is er een andere manier om die dependencieproblemen op te lossen?
Verwijderd
Daarom ben ik zo blij met Ximian Gnome
$ lynx -source http://go-gnome.com/ | sh
En de rest gaat bijna vanzelf.
$ lynx -source http://go-gnome.com/ | sh
En de rest gaat bijna vanzelf.
edit:
serious typo
serious typo
Waarom een versie installatie lees eens de RH-mailing lijst
door zoals ik je aangeraden had....
Als je perse met RH kde2.2 wilt gebruiken, pak dan gewoon
de 2e beta van Roswell. Daar zit ie standaard in door RH
gepackeged en ook nog met die pre-link shit, waardoor het
ook nog sneller is.
Of je wacht gewoon nog pak em beet een maandje en je installeert RH7.2 (misschien RH8, denk ik niet).
door zoals ik je aangeraden had....
Als je perse met RH kde2.2 wilt gebruiken, pak dan gewoon
de 2e beta van Roswell. Daar zit ie standaard in door RH
gepackeged en ook nog met die pre-link shit, waardoor het
ook nog sneller is.
Of je wacht gewoon nog pak em beet een maandje en je installeert RH7.2 (misschien RH8, denk ik niet).
edm>> Sorry, ik heb 'm inmiddels gelezen, maar ik heb gisteravond dat andere al geprobeerd. Dus vandaar dat ik het nog niet gelezen had. Nu ben ik 'm wel aan het lezen. Bedankt voor de link.
Ik was van plan KDE 2.2 te installeren om te kijken of het me zou lukken. Ik ben redelijk nieuw met Linux (aangezien ik een informatica-opleiding volg ben ik er wel eens mee in aanraking gekomen, maar ik had het nog niet geinstalleerd), en ik had nog geen nieuwe desktop geinstalleerd. Vandaar dat ik het wou proberen.
Ik was van plan KDE 2.2 te installeren om te kijken of het me zou lukken. Ik ben redelijk nieuw met Linux (aangezien ik een informatica-opleiding volg ben ik er wel eens mee in aanraking gekomen, maar ik had het nog niet geinstalleerd), en ik had nog geen nieuwe desktop geinstalleerd. Vandaar dat ik het wou proberen.
Pagina: 1