Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• frederikb
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik twijfel om de huidige gasboiler te laten vervangen door een warmtepompboiler. Ik kreeg een offerte voor een Atlantic - Explorer 200l. Deze heeft een geluidsniveau van 53db en zou in de garage geplaatst worden. Boven de garage bevinden zich 2 slaapkamers.

Nu is vooral de vraag of voor veel trilling zorgt in huis en of dit geluidsniveau tot in de slaapkamer hoorbaar kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:06
In de nacht is die van mij absoluut still, 0db op 1cm :)
Moet je wel via de tijdklok instellen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door natural colour op 10-10-2023 17:40 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41

paQ

frederikb schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:19:
Ik twijfel om de huidige gasboiler te laten vervangen door een warmtepompboiler. Ik kreeg een offerte voor een Atlantic - Explorer 200l. Deze heeft een geluidsniveau van 53db en zou in de garage geplaatst worden. Boven de garage bevinden zich 2 slaapkamers.

Nu is vooral de vraag of voor veel trilling zorgt in huis en of dit geluidsniveau tot in de slaapkamer hoorbaar kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Die van mij staat in de kelder met recht daar boven de eetkamer. Dat hoor je echt niet hoor.
Naja, heel misschien als je enorm je best gaat doen om hem te kunnen horen.

Bovendien staat zo'n ding ca 2~4 uur aan, en dan issie warm. Je kan ook tijden instellen waarbinnen hij niet/wel mag opereren, MOCHT je al wat horen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:14
trilling niet want je zet hem toch niet op een houten vloer boven je slaapkamers of een dakje? als dat ding ergens beneden in een garage staat geeft die echt geen trilling door naar slaapkamers die er boven liggen.