Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 16:21
Het is tijd voor een nieuwe smartphone, maar ik ben er nou niet bepaald in thuis. Jullie hulp is zeer welkom!

Ik zoek een?
Een nieuwe smartphone, ter vervanging van mijn Huawei Nova 5T.
Voorheen had ik elke 2 jaar een nieuwe bij mijn abonnement, maar tegenwoordig heb ik sim-only en deze is ondertussen wel aan vervanging toe.
Eisen:
- Android
- 5G-ondersteuning
- Draadloos opladen
- Dual-sim
- Niet heel veel groter dan m'n huidige telefoon

Wat is je budget?
M'n budget ligt ergens tussen de 300 en 500 euro. Als het duidelijke voordelen heeft mag het aan de hoge kant in deze range, anders is goedkoper natuurlijk net zo goed.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Weinig eisen wat dit betreft. Gewoon bellen, social media, internetten, internet ankeren, contactloos betalen. Camera hoeft niet professionele kwaliteit foto's te maken, maar wel gewoon goede huis, tuin, keuken en dierentuin-foto's. ;)

Wat heb je zelf al gevonden?
Met de hierboven genoemde eisen ben ik op de volgende (short)list uitgekomen:
- Motorola Edge 30 Neo
- Nothing Phone (1)
- Motorola Edge 40
- Samsung Galaxy S20 FE 5G
- Xiaomi 12
- Google Pixel 7a

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar ik totaal geen verstand van heb is iets als update-beleid. Aangezien ik deze telefoon niet over 2 jaar alweer wil gaan vervangen is dat wel iets wat ik belangrijk vind. Mogelijk dat hierdoor een aantal uit bovenstaande lijst af zullen vallen, of dat er meteen een duidelijke winnaar naar voren komt. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
Verder is input over camerakwaliteit welkom, net als gewoon meer algemene indrukken en/of ervaringen wat betreft de genoemde telefoons.
Ook als er een hele andere telefoon is die aan mijn eisen zou kunnen voldoen maar wel aan mijn eisen voldoet, let me know!

Beste antwoord (via rubbels op 19-10-2023 12:08)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:43
De meeste fabrikanten geven 3 tot 5 jaar updates na lancering, dus een Samsung S20 die al 3 jaar op de markt is zou ik niet meer nemen.

De Pixel 7a heeft nog 4 jaar updates te gaan want lanceerde met 5 jaar updates. Kosten/updates gezien is deze omgerekend per jaar het goedkoopste.

Maar de Pixel 8 is nu koploper, die is net uit (deze maand), met als nieuwtje extra lange ondersteuning, en krijgt 7 jaar gegarandeerd updates. Deze is buiten je budget, maar verdeeld over het aantal jaar support.

Nog een truc ter overweging, kijk of je je SIM only abonnement kunt verlengen, met een toestel, maar dat je het toestel in een keer betaald. Langs die route is er extra korting te krijgen.
Bijvoorbeeld, de Pixel 8 kost los 799 Euro, maar bij Lebara betaal je los 604 Euro, en je krijgt er draadloze dopjes bij op dit moment (die je kunt verkopen of houden) en je maandabonnement is dan 9 Euro:
https://www.belsimpel.nl/...0-min-sms-10000-mb-2-jaar
En zo zijn er meer aanbiedingen via partijen als Belsimpel, of rechtstreeks bij de provider mogelijk, kijk op de website of ga langs in de winkel.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:43
De meeste fabrikanten geven 3 tot 5 jaar updates na lancering, dus een Samsung S20 die al 3 jaar op de markt is zou ik niet meer nemen.

De Pixel 7a heeft nog 4 jaar updates te gaan want lanceerde met 5 jaar updates. Kosten/updates gezien is deze omgerekend per jaar het goedkoopste.

Maar de Pixel 8 is nu koploper, die is net uit (deze maand), met als nieuwtje extra lange ondersteuning, en krijgt 7 jaar gegarandeerd updates. Deze is buiten je budget, maar verdeeld over het aantal jaar support.

Nog een truc ter overweging, kijk of je je SIM only abonnement kunt verlengen, met een toestel, maar dat je het toestel in een keer betaald. Langs die route is er extra korting te krijgen.
Bijvoorbeeld, de Pixel 8 kost los 799 Euro, maar bij Lebara betaal je los 604 Euro, en je krijgt er draadloze dopjes bij op dit moment (die je kunt verkopen of houden) en je maandabonnement is dan 9 Euro:
https://www.belsimpel.nl/...0-min-sms-10000-mb-2-jaar
En zo zijn er meer aanbiedingen via partijen als Belsimpel, of rechtstreeks bij de provider mogelijk, kijk op de website of ga langs in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De toestellen die je naast de Pixel 7a noemt krijgen nog maar 3 jaar of minder aan updates.

De Pixel 7a heeft draadloos laden (wel traag met 7.5W), maar dual sim is wel enkel in combinatie met een e-sim. Als dat acceptabel is dan is de Pixel 7a veruit de beste optie binnen budget. Zo niet dan moet je minder lange updates accepteren. De Nothing Phone (1) is dan de beste optie met 15W draadloos opladen, ruimte voor 2 fysieke simkaarten en nog 3 jaar aan beveiligingsupdates. Wil je meer dan kun je inderdaad naar abonnement opties kijken, je budget verhogen of black friday acties afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je de tijd hebt, wacht dan tot 24 november 2023

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47
jeanj schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:18:
Als je de tijd hebt, wacht dan tot 24 november 2023
Wat dacht je van even mede te delen wat er op 24 november gaat gebeuren? Vast een nieuwe telefoon die dan uitkomt, maar welke?

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:21:
[...]

Wat dacht je van even mede te delen wat er op 24 november gaat gebeuren? Vast een nieuwe telefoon die dan uitkomt, maar welke?
Dat is black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47
Ah, dat kan ook. Punt blijft: datum droppen zonder enige context is niet handig.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 16:21
Thanks voor de input!

De Pixel 8 valt echt ver buiten m'n budget, was anders een mooie optie geweest.

Dan zal het de 7a gaan worden. Over een maandje even zien of er een goede aanbieding is voor Black Friday. Verlengen van m'n abonnement kan pas vanaf december 2024, dus dat is in dit geval geen optie.
Pagina: 1