Op de foto zie je de overgang van muur (spac structuur) naar plafond (glad). Deze muur en plafond zijn een jaar geleden afgewerkt en van een nieuwe aanbouw - dus e.e.a. kan 'werken'.
/f/image/UQjGzSx9QBmUDj9kuW06LhNP.webp?f=fotoalbum_large)
Door de werking zitten in plafond heel fijne barstjes. Deze foto is ingezoomd, ik zou het echt haarscheurtjes noemen, welke wel te zien zijn als je ze aanwijst maar de snelle voorbijganger ziet ze nauwelijks.
De bobbeltjes (1-2cm doorsnee) zijn ook door werking ontstaan vermoed ik. Onder het bobbeltje zit gewoon de vlakke ondermuur. Het zijn geen luchtbellen, want je ziet voorbij bij de linker dat 'ie gewoon open staat. Bij aanraking breekt het 'dekseltje' en heb je een vlak stukje ondermuur.
Ik zou dit graag wat strakker zien, en overweeg het volgende:
/f/image/UQjGzSx9QBmUDj9kuW06LhNP.webp?f=fotoalbum_large)
Door de werking zitten in plafond heel fijne barstjes. Deze foto is ingezoomd, ik zou het echt haarscheurtjes noemen, welke wel te zien zijn als je ze aanwijst maar de snelle voorbijganger ziet ze nauwelijks.
De bobbeltjes (1-2cm doorsnee) zijn ook door werking ontstaan vermoed ik. Onder het bobbeltje zit gewoon de vlakke ondermuur. Het zijn geen luchtbellen, want je ziet voorbij bij de linker dat 'ie gewoon open staat. Bij aanraking breekt het 'dekseltje' en heb je een vlak stukje ondermuur.
Ik zou dit graag wat strakker zien, en overweeg het volgende:
- De bobbeltjes aanraken zodat het 'dekseltje' er af valt, en dan heel subtiel met Alabastine Spac Spray herstellen. Ik zien dan voor me dat ik het omliggende deel afscherm met karton om gericht op dat vlakje te spuiten, en heel subtiel.
- De haarscheurtjes: ik weet dat ze nog kunnen uitbreiden, maar is hier iets chiques voor te verzinnen? micro-naald met vulmiddel ofzoiets? Of (ik roep maar wat) dun vulmiddeltje maken en met vinger heel licht de barst dichten?