Garantie werking HDMI ARC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamms
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-10 09:10
Goedemiddag,

Ik krijg van redelijk wat verkopers van audio / tv dat zij niet kunnen garanderen dat e-arc / arc altijd kan werken met mijn audio systeem.

Zijn jullie tweakers wellicht bekend met dit "handshake" fenomeen? Kan iemand mij wellicht daar wat meer informatie over geven.

Waarom de producten niet goed willen communiceren ook al gebruik ik een hdmi kabel ? Heeft dit te maken met de codering van een bestand en is dat bij alle tvs en audio producten dan anders, ik heb geen idee en ik zou graag wat meer informatie willen. Wellicht dat iemand dit hier kan doen..

Met vriendelijke groet,
Chamms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 14:10
Ik denk dat als je googlet je al een hoop issues tegenkomt over HDMI handshake. Niet elke fabrikant volgt het HDMI protocol exact op dezelfde manier waardoor er problemen ontstaan als apparaten met elkaar proberen te praten. In mijn geval is het beeld van de mediaplayer via de receiver helemaal verstoord. Even opnieuw opstarten en dan werkt het wel. Stoort mij niet, maar er zijn ook gevallen waar het slechter werkt of helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Daar is best wel veel over te vinden op het internet. Bottomline is dat de standaard niet voldoende vastgelegd of geborgd is, wat tot veel incompatibiliteit leidt.

Ik heb thuis 2x dezelfde soundbar. Op de LG tv in mijn slaapkamer werkt ARC perfect, op de veel duurdere Sony tv in de woonkamer krijg ik het niet aan de praat....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het is eigenlijk simpel, ze kunnen het niet met élke TV en élke versterker combinatie testen, dus kunnen ze ook niet garanderen dat het werkt.

De vervolgvraag aan de koper zou zijn: "Kan ik 'm proberen en krijg ik mijn geld terug als het niet werkt?"

Als ze daar mee akkoord gaan, is er een redelijke kans dat het werkt. En als het niet werkt kun je 'm retourneren.

Als ze d'r niet mee akkoord gaan, moet je het alleen doen als je een risico wil lopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Accretion schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:21:
Het is eigenlijk simpel, ze kunnen het niet met élke TV en élke versterker combinatie testen, dus kunnen ze ook niet garanderen dat het werkt.
Het niet kunnen testen en kunnen bevestigen had eigenlijk al niet nodig hoeven zijn/is onderdeel van het probleem. HDMI CEC, hetgeen waar de connectie/communicatie tussen via HDMI aangesloten apparatuur over gaat, is door fabrikanten vrij te implementeren. Doordat elke fabrikant dit op een andere manier implementeert heb je dit soort wel of niet werkende situaties/geen garantie. Ergo, als HDMI CEC een standaard was hadden deze issues (hopelijk) minder/niet gespeeld.

Door de vrije implementatie is er geen garantie dat de HDMI keten werkt of blijft werken. Dat laatste maakt dat testen met apparatuur mogelijk een tijdelijk beeld van de situatie geeft. Firmware update aan één van de devices kan roet in het eten gooien.

Grootste kans op werkende producten over HDMI CEC is door alles van dezelfde fabrikant te kopen. Nadeel is dat je daardoor aanzienlijk wordt beperkt in je keuzes of überhaupt geen keuze hebt in bepaalde productgroepen.

Edit:
Bovenstaande is puur over HDMI CEC, dit staat los van de handshake van HDMI die ook fout kan gaan. Dit laatste is echter een minder vaak gehoord probleem en veelal simpel op te lossen met een andere HDMI kabel.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 10-10-2023 16:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.