Hans Horbach schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:57:
Bedankt voor jullie hulp. Vooral de link naar het handboek voor versie 3.12 was erg nuttig.
Accounting is verwijderd en de file is gewist (nadat het file attribute transactional was verwijderd met tool RC3.NLM, gevonden op
https://netware-server.de/).
Mijn probleem is opgelost.
P.S. : Groei van de file NET$ACCT.DAT was al gestopt na VREPAIR en BINDFIX. Mijn echte probleem met Netware was toen eigenlijk al verholpen. Maar de accounting data file was dermate groot dat ik deze niet kon inzien. Vandaar dat ik deze heb moeten verwijderen.
@
Hans Horbach
Heb je het weer terug aangezet?
VREPAIR en Bindfix 'repareren' disk- en rechtenstructuurfouten. Heb je de system log op disk foutmeldingen gecontroleerd? Het voorkomen van disk foutmeldingen is vaak een voorbode van meer (en ernstigere) problemen.
Voorbeeld.
Oude disks van deze server zullen waarschijnlijk op zijn. Deze disks zouden om preventie redenen moeten worden vervangen. Ik zou in ieder geval nu een disk naar disk sector backup maken op een verse disk. Vertrouw niet op een backup disk of tape die je al lang gebruikt. De kans is groot dat die het niet doet.*
ESDI/SCSI/ATA disks uit die tijd falen soms langzaam. Het kan er op lijken dat het weer goed gaat om na een tijd weer problemen te vertonen.
• Soms koopt men bij aanschaf van een systeem 1 backup tape en maakt daar trouw jarenlang een backup op om er pas bij een probleem achter te komen dat er niets bruikbaars op de tape staat.