[.actie] Review Mobile Vikings internet voor een Bol.com bon

Pagina: 1
Acties:
  • 1.182 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAdrian
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-09 08:54

MrAdrian

Moonsugar's Husbando
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Trendingtrees
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-08-2024

Trendingtrees

Mobile Vikings heeft als doel de beste internetprovider van België te worden. Tot nu toe gaat het ze niet verkeerd af, op de Tweakers Awards sleepten zij namelijk een bronzen award binnen in de categorie 'Mobile provider BE'. Maar om in de toekomst een zilveren of zelfs gouden award te winnen hebben zij de hulp van jullie, tweakers, nodig. Wat die hulp is? Jullie feedback.

Om de diensten van Mobile Vikings te verbeteren zijn wij op zoek naar tweakers een vast internetabonnement hebben bij Mobile Vikings en hun feedback willen geven op hun diensten. Het enige wat je hoeft te doen is te reageren in dit forum topic met antwoorden op de onderstaande vragen. Van alle reviews kiezen wij er vijf waarvan wij de feedback zullen verwerken in een frontpage artikel. In het artikel bespreken wij de diverse diensten van Mobile Vikings en jullie échte bevindingen van deze diensten.

Review onderdelen
• Wat is jouw overall ervaring met het Mobile Vikings internet?
• Hoe vind je de prijs / kwaliteit verhouding van Mobile Vikings t.o.v. andere providers?
• Hoe ervaar je de betrouwbaarheid van het internet (bijv. uptime)?
• Hoe ervaar je de snelheid van het internet?
• Gebruik je fiber? Zo ja, hoe is jouw ervaring met fiber internet?
• Wat is jouw ervaring met de WiFi (snelheid, verbinding)?
• Gebruik je een WiFi booster? Zo ja, hoe ervaar je de kwaliteit van de WiFi booster?
• Hoe was jouw ervaring met de installatie van de internetbox en het internet?
• Hoe is jouw ervaring met het gebruik van streaming diensten via Mobile Vikings?
• Wat is jouw ervaring met 'unlimited' internet van Mobile Vikings, is het echt unlimited?
• Hoe is jouw ervaring met de Mobile Vikings helpdesk?
• Hoe was jouw ervaring met het overstappen naar Mobile Vikings?
• Als je een 'Tweakers Community Beveelt Aan' badge zou kunnen geven aan Mobile Vikings, zou je dit dan doen? Zo ja, waarom?

Als dank voor jullie input delen wij 20 cadeaubonnen ter waarde van €25 en 5 cadeaubonnen uit van €75 van bol.com. De 5 cadeaubonnen van €75 geven wij aan de vijf reviews die wij daadwerkelijk voor de input van het artikel gebruiken. De overige bonnen vergeven wij aan de tweakers die hun input achterlaten maar welke wij dus niet gebruiken. Bij de selectie van de vijf reviews kijken wij naar inhoudelijkheid van de review en of de bovenstaande punten benoemd zijn. De totaliteit van 25 cadeaubonnen is op basis van 'first come, first serve', dus wacht niet te lang met het schrijven van een uitvoerige review.

Vanuit Tweakers Partners en Mobile Vikings: alvast heel erg bedankt voor jullie review!

----------------------------------
Algemene voorwaarden
• Je Tweakers-account moet vóór 10 oktober 2023 actief zijn.
• Meedoen kan tot en met vrijdag 16 oktober.
• De vijf reviews die in het artikel gebruikt worden krijgen uiterlijk maandag 16 oktober 2023 bericht via een DM. De personen wiens review wij niet gebruiken maar wel een bon ontvangen uiterlijk 18 oktober de cadeaubon.
• De prijs is niet inwisselbaar voor geld of andere goederen.
• Minderjarigen mogen pas meedoen na voorafgaande toestemming van hun ouders of verzorgers.
• Medewerkers van Tweakers en Mobile Vikings zijn uitgesloten van deelname.
• Deelnemers die niet voldoen aan bovengenoemde voorwaarden kunnen worden uitgesloten van deelname.
• Klachten kunnen via klachten@tweakers.net ingediend worden.
• Deelnemers moeten uit Belgie komen en gebruik maken van de diensten van Mobile Vikings
• Om kans te maken op de cadeaubon moeten de review onderdelen besproken worden.
• Tweakers selecteert de winnaars gebaseerd op de input van de review.

[ Voor 0% gewijzigd door Trendingtrees op 13-10-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 14:52
Ik ben benieuwd hoe mensen televisie van Mobile Vikings moeten beoordelen, dat bieden ze namelijk niet :) . Enkel internet en gsm abonnementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAdrian
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-09 08:54

MrAdrian

Moonsugar's Husbando
Topicstarter
Andros schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:22:
Ik ben benieuwd hoe mensen televisie van Mobile Vikings moeten beoordelen, dat bieden ze namelijk niet :) . Enkel internet en gsm abonnementen.
Ik kan even duidelijk moeten zeggen dat ik het gebruik van streaming diensten bedoelde, ik zal 't aanpassen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:02
Sinds enige tijd woon ik in Belgie. Hier heb ik kennis mogen maken met Proximus en Mobile Vikings (al was ik eigenlijk ook op zoek naar EDPnet).

De reden dat we uiteindelijk niet voor EDPnet zijn gegaan is een relatief eenvoudige: vrij hoge aansluitkosten, welke een stuk lager waren bij zowel Proximus als Mobile Vikings.
Mobile Vikings had als voordeel dat de kostprijs iets lager lag, terwijl ze op hetzelfde netwerk zit als porixmus (en dus verwacht ik dezelfde kwaliteit).

Het grote zoeken (en vergelijken) kon beginnen; met behulp van eerdere topics van mede-tweakers kwam ik erachter dat de modem van EDPnet erg fijn is, maar ook een mogelijkheid is bij Mobile Vikings.

Dag -15: het bestellen van Mobile Vikings internet.
+ : Duidelijke prijs per maand
+ : Combideal als je ook mobiel zou hebben.

- : Jammer dat internet beschikbaarheid relatief lang moet laden
- : Jammer dat je geen verwachte snelheid ziet, terwijl je wel lang moet wachten. (Dit zie je door linksonderin op die hele kleine tekst te klikken).

Dag 0: het installeren van de modem
+ : Nette meneer komt modem installeren
+ : Meneer werkt kabels zeer netjes af

- : Wifidekking van modem is iets minder dan gehoopt, mogelijk toch een booster nodig? Dit heb ik tot nog toe niet geprobeerd, omdat ik nu op de plekken waar ik geen wifi heb bekabeld ben aangesloten. Mogelijk dat in de toekomst hier een versterker kan komen als ik vaker mijn laptop boven wil plaatsen.

Dag 10: in de praktijk
Over het algemeen mag er niet geklaagd worden over het internet. Het is voldoende snel (net onder 50 Mbps down, net boven 20 Mbps up, 15 ms ping).
Ter vergelijking, ik zit ook vaak op Proximus, en deze geeft exact dezelfde waardes. Dus de verwachting dat Mobile Vikings niet onderdoet voor Proximus is volledig waar. Het enige wat lager is is de prijs...
Is het dan volledig wat ik ervan verwacht had?
Ja, het is de minimale gegarandeerde snelheid. Voor ADSL is dat een prima snelheid, en een dikke prima voor gemiddelde gezinnen... Daarbij moet wel gesteld worden, in Nederland wordt je verwend; meer dan 75% van de huizen is aangesloten op fiber (in Nederland glasvezel genaamd), en dat verschil merk je in stabiliteit. Zodra er fiber aangelegd wordt waar ik woon zal ik vooraan staan met koffie om de mannen (of vrouwen) welkom te heten.

Prijs-kwaliteit
In Vlaanderen zijn er maar een paar serieuze aanbieders van internet;
Telenet (duur), Proximus (prima), Scarlet (budgetmerk van Proximus), EDPnet (tweakersfavoriet, overgenomen door Proximus, dus was even kijken wat het gaat doen) en Mobile Vikings, wat ook is overgenomen door Proximus.
Gezien de prijs van telenet viel die sowieso buiten de scope.
Proximus heeft de eerste maanden een goede deal, maar later worden ze ook duur.
Mobile Vikings heeft een goed aanbod dat constant blijft.
EDPnet is vrij duur qua opstarten, maar later wat goedkoper. Dit is handig wanneer al bekend is wat de kwaliteit van het Proximusnetwerk is, maar in mijn geval was dit nog even uittesten.

Het internet
Met een snelheid van 50 Mbps kan je veel;
- Netflix in HD 5 Mbps (of 4k: 25 Mbps)
- Games 5 Mbps (tijdens spelen)
- Streaming 6 Mbps
- Teams 2 Mbps

Dus stel je kijkt tv, terwijl 2 kinderen aan het gamen zijn, waarvan 1 ook streamt:
25 + 2x 5 + 6 = 41 Mbps nodig, wat ook meteen de zwakte in het systeem toont - tijdens het laden van het spel komt er een piek in verbruik. Ikzelf woon enkel met mijn vriendin, en heb slechts een HD tv, dus ben dit probleem nog nooit tegen gekomen.
Zowel mijn vriendin als ik doen aan telewerken - dit werkt zonder enige hapering, en door een ongelimiteerd aantal GB's (nuja, 3 tb), hoeven we niet bang te zijn door onze databundel heen te gaan.

Veel erger zijn momenten waarop het netwerk geen verbinding heeft met het internet. Gelukkig komt dat zelden voor. Ja, ik heb zo nu en dan momenten waarop mijn smarthome errors geeft, waardoor ik weet dat het internet eruit heeft gelegen. (Vaak werkte wifi nog wel, maar was er geen verbinding naar internet mogelijk).

Tot slot de helpdesk.
Daar kunnen we kort over zijn, de beste helpdesk is degene die je nooit hoeft te bellen omdat alles top werkt. En Mobile Vikings is er zo eentje - het werkt, dus hoef je ze niet te contacteren.

Community badge?
Eerlijk gezegd, nee, Mobile Vikings is niet een unieke weg in geslagen die geen enkele provider doet.
Ja, ze zijn goedkoop.
Ja, ze bieden onbeperkt data.
Ja, ze zijn stabiel.
Maar, bieden ze iets wat andere providers niet bieden? Niet dat ik gemerkt heb. Maar mogelijk heb ik het mis, ik laat mij graag verrassen.

Om een badge te winnen moet je ergens op uitblinken of mij kunnen verrassen, dus, MV, zet hem op!

(En nee, kortingsparen voor uitjes / dingen die niemand interesseert... laat maar zitten. Regel liever extra veel glasvezel, of in ieder geval een roadmap wanneer waar aangelegd wordt, dat zou super zijn!).

Dit topic is gesloten.