Goeie remote tool zonder gebruik clouddiensten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 15:38
Mijn vraag

Ik ben over het algemeen een Apple gebruiker maar vindt het fijn voor sommige taken Ubuntu te gebruiken. Echter draai ik Ubuntu op dit moment virtueel en log ik in via de console. Nadeel dat Ubuntu dan vrij langzaam is ook ivm de missende hardware versnelling.

Ik wil nu in de virtualisatie host een GPU toevoegen zodat Ubuntu beschikbaar krijgt over een GPU. Echter wil ik dan ook een client voor op Mac OSX om de Ubuntu machine te gebruiken net zoiets als RDP bij Windows.

Voor windows en apple hosts heb je iets zoals Parsec. Nadeel is dat deze afhankelijk is van een externe online dienst met onder andere authorisatie en volgens mij voor het opbouwen van een connectie. RDP voor windows is daarintegen helemaal lokaal te gebruiken zonder enig vorm van internet.

Alleen voor Ubuntu kan ik geen tools vinden die dus aan mijn voorwaarden voldoet:
- Gebruik van GPU in server voor beeldversnelling
- Lokaal te gebruiken dus zonder enige vorm van account en/of internet

Je ziet vooral veel over VNC maar wat ik begrijp kan die geen GPU acceleratie.

Verder kom je elke keer weer op software als teamviewer die sowieso weer afhankelijk zijn van online diensten.

Iemand nog mooie tools ervoor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
Al naar Rustdesk gekeken? Is volledig zelf te hosten en heeft ondersteuning voor hardware encoding & decoding. Via docker kun je eenvoudig en snel een relay server opzetten. Dan is het een kwestie van de client instellen op je relay server en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:36
Is X11 Forwarding hier niet voor geschikt? Heb het zelf nog nooit gebruikt. Maar volgens mij start je de applicatie remote, and wordt de informatie om de UI van de app op te bouwen over ssh verstuurd naar de ontvanger, welke het dan kan tonen. Dan wordt het tekenen gedaan met de locale GPU denk ik.

https://www.businessnewsd...o-use-x11-forwarding.html

ChatGPT zegt dat het niet goed werkt voor grafische intensieve applicaties. Dus mogelijk is dit niet voor je van toepassing.
In addition, while X11 forwarding can work well for lightweight applications, it may not perform well for applications that have high graphics or processing requirements. In such cases, alternative methods like remote desktop solutions or VNC may be more suitable.

[ Voor 36% gewijzigd door ZpAz op 10-10-2023 12:00 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Teamviewer is niet afhankelijk van een cloud omdat je gewoon op het lokale IP kan verbinden ipv het Teamviewer ID. Verder kan je in Ubuntu tegenwoordig een RDP server opzetten, dat zit gewoon standaard in Ubuntu (of wellicht moet je een klein package installeren). Je moet dan alleen zelf een RDP client voor op je Mac vinden. Of beide GPU acceleratie doen weet ik niet.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

xRDP gebruikt effectief nog VNC voor beeld en control. Een alternatief is x2go, dat met SSH en X11 forwarding een complete desktop omgeving bied. Geen hardware versnelling qua graphics, dat is sowieso erg lastig om remote te krijgen. Maar je kan ermee ook je bestaande X omgeving op een TTY kunnen overnemen, dus zeg maar verder gaan waar je was gebleven toen je achter het systeem zelf zat met scherm en toetsenbord.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05
Volgens mij heeft de laatste Ubuntu gewoon RDP ingebouwd toch? Tenminste de laatste keer dat ik het gebruikte werkte dat gewoon.
Pagina: 1