Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet mijn 14 jarig oud beesje vervangen. Hij moet dus weer 10 jaar minimaal meegaan. Ik doe voornamelijk foto bewerking (affinty photo) , en tekenen (affinty designer). Mijn Apple M1 (2020) kan dit niet aan, zeker als ik beide programma's gebruikt met browsers open, en muziek.
Daarnaast wil ik weer wat gamen. Ik ben nog van fps. mijn oude doe ik alleen nog Forgotte hope en cod black ops 2 maar zou wel wat anders willen. Daarnaast wil ik mij gaan verdiepen in visual basic, toch kijken of programmeren iets voor mij iets is, maar dat vraag denk ik niet zoveel.
Apple is uitgesloten, met 2.5 jaar ermee werken , word Apple voor mij niet meer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1500 tot max 2000 euro. Ik ga hem zelf niet in elkaar zetten, (ivm waterkoeling) dus ik reken voor assembleren 200 euro. dus max 1800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1. mijn beeldscherm van LG is deze die blijft uitvoering: LG 27UD68-P Zwart,
2. overige blijft ook, wacom tekentablet, toetsenbord en muis. Wacom kan op BT of USB-C, mijn toetsenbord en muis allebei usb.
3. externe ssd samsung schrijven
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik uitgezocht, ik had eigenlijk een andere videokaart, maar dan werd die best stuk duurder, en ik heb geen 1440p monitor, dus zag de noodzaak er niet van in.
Alternatief videokaart, maar best een pittige
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles. Ik heb gekozen nu voor amd dat die beste was, alleen ik ben nog niet uit waarom. Ik heb nu de samenstelling gemaakt voor amd, daar ik begrijp dat met slots iets was. Ook hoeven kleur lampjes van mij niet, maar er werd bij deze videokaart en cpu een waterkoeling geadviseerd, en die kan ik alleen echt vinden met lampjes.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee, dat die 10 jaar meegaat
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
1. kan dit werken met elkaar (ik vind nogal een gepuzzel hoe alles zit)
2. is dit haalbaar wat ik wil gaan doen? of is toch even doorsparen een betere optie. 2k is echt de max in alles.
3. of totaal overkill niet nodig, kan ook voor minder?
4. maak amd en intel echt veel uit, of is dat ongeveer allebei hetzelfde?
5. is de waterkoeling echt nodig?
Het moet mijn 14 jarig oud beesje vervangen. Hij moet dus weer 10 jaar minimaal meegaan. Ik doe voornamelijk foto bewerking (affinty photo) , en tekenen (affinty designer). Mijn Apple M1 (2020) kan dit niet aan, zeker als ik beide programma's gebruikt met browsers open, en muziek.
Daarnaast wil ik weer wat gamen. Ik ben nog van fps. mijn oude doe ik alleen nog Forgotte hope en cod black ops 2 maar zou wel wat anders willen. Daarnaast wil ik mij gaan verdiepen in visual basic, toch kijken of programmeren iets voor mij iets is, maar dat vraag denk ik niet zoveel.
Apple is uitgesloten, met 2.5 jaar ermee werken , word Apple voor mij niet meer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1500 tot max 2000 euro. Ik ga hem zelf niet in elkaar zetten, (ivm waterkoeling) dus ik reken voor assembleren 200 euro. dus max 1800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1. mijn beeldscherm van LG is deze die blijft uitvoering: LG 27UD68-P Zwart,
2. overige blijft ook, wacom tekentablet, toetsenbord en muis. Wacom kan op BT of USB-C, mijn toetsenbord en muis allebei usb.
3. externe ssd samsung schrijven
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik uitgezocht, ik had eigenlijk een andere videokaart, maar dan werd die best stuk duurder, en ik heb geen 1440p monitor, dus zag de noodzaak er niet van in.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 274,- | € 274,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 8GB GDDR6 | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Waterkoeling | DeepCool LS720 Zwart | € 119,54 | € 119,54 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,90 | € 113,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 59,95 | € 59,95 |
| Totaal | € 1.484,39 | |||
Alternatief videokaart, maar best een pittige
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 | € 609,- | € 609,- |
| Totaal | € 609,- | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles. Ik heb gekozen nu voor amd dat die beste was, alleen ik ben nog niet uit waarom. Ik heb nu de samenstelling gemaakt voor amd, daar ik begrijp dat met slots iets was. Ook hoeven kleur lampjes van mij niet, maar er werd bij deze videokaart en cpu een waterkoeling geadviseerd, en die kan ik alleen echt vinden met lampjes.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee, dat die 10 jaar meegaat
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
1. kan dit werken met elkaar (ik vind nogal een gepuzzel hoe alles zit)
2. is dit haalbaar wat ik wil gaan doen? of is toch even doorsparen een betere optie. 2k is echt de max in alles.
3. of totaal overkill niet nodig, kan ook voor minder?
4. maak amd en intel echt veel uit, of is dat ongeveer allebei hetzelfde?
5. is de waterkoeling echt nodig?