Hoe is het mogelijk om 2 netwerken, 1x getweaked en 1x niet getweaked Alcatel modem zo te laten werken dat ik bv. niet de ip adressen krijg van mijn buurman, ik zelf wil normaal mijn eigen netwerk houden met hub en toch op de pc's van de buurman komen die dus zijn modem heeft getweaked. Ik denk via een subnetwerk maar weet niet hoe aan te sluiten...any idea's ??
Oja beide willen normaal over hun eigen ADSL aansluiting met de Alcatel ethernet modem beschikken zonder die te delen met elkaar, ik gebruik standaard internetdeling en de ander dus de alcatel instellingen via de router op de hub.
Hoe wil je ze koppelen via een kabel of over je internet verbinding.
over je internet verbinding kijk eens naar VPN.
een kabel tussen netwerken kan op verschillende manieren.
hebben jullie een intern netwerk of niet.
heb meer info nodig.
over je internet verbinding kijk eens naar VPN.
een kabel tussen netwerken kan op verschillende manieren.
hebben jullie een intern netwerk of niet.
heb meer info nodig.
I believe what I want to Believe
Het is inderdaad moeilijk om te omschrijven, de handel wordt is aangesloten via Hubs, echter hij heeft de Alcatel ethernet modem getweaked en ik niet, ik gebruik het standaard ICS en hij niet, ik gebruik 192.168.0.1 t/m 3 en de buurman 10.0.0.150 en up, als ik de kabel in mijn hub stop (vanaf zijn hub) krijgen mijn anders pc's een ip adress van hem (10.0.0.6) en omhoog en wordt zijn internetdeling gebruikt op mijn overige pc's en dat is nu net niet de bedoeling, ik wil allen op zijn gedeelde mappen komen en geen gebruik maken van zijn ip adressen of zijn internet. 
Winkiller.
Winkiller.
klink als dhcp op beide netwerken en je buurman wint.
Plaats in 1 PC 2 nics en gebruik die pc als een bridge.
Hoe je het ook doet je moet op 1 iprange zitten om elkaar te kunnen zien of zoiets als een bridge of een router kan ook al om de 2 verschillende netwerken te bundelen.
Plaats in 1 PC 2 nics en gebruik die pc als een bridge.
Hoe je het ook doet je moet op 1 iprange zitten om elkaar te kunnen zien of zoiets als een bridge of een router kan ook al om de 2 verschillende netwerken te bundelen.
Klopt en dat komt omdat hij zijn Alcatel heeft getweaked en op zijn hub heeft aangesloten, dus zijn andere pc's die via het netwerk lopen krijgen automatisch een IP adress van zijn router, en dat moet inderdaad niet, en jou oplossing van een tweede nic had ik al geoppert maar ik geloof niet dat hij daar aan wil.....zijn er nog andere oplossingen ?
Ook ik val bijna in...........:Z
Winkiller.
Ook ik val bijna in...........:Z
Winkiller.
het is zo dat 1 van de twee dat moet doen, dus jij kan ook een tweede nic in pc douwen.
Pagina: 1