Digitale piano op MP gezien, doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 14:59
Op MP deze advertentie:

https://www.marktplaats.n...wLjE2OTY5MTk2MDAuMC4wLjA.

De feiten:

De kast is beschadigd
Er is geen adapter bij
Kan dus niet getest worden
Ik moet 175 km rijden om hem in de kleine auto mee terug te nemen, ook weer 175 km terug
Ik weet niet of de kast makkelijk te demonteren is
Zo niet, dan weet ik niet of die in de auto past
Ik weet niet of die het zal doen ja of nee

De vragen:

Is de kast makkelijk demontabel, zodat die in de auto zal passen?
Welke adapter moet ik kopen?
Zal ik de risico's nemen, of gewoon niet doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Ik vind de prijs en de afstand nogal wat om het zo te kopen. Ik zou het niet doen. Als hij zo beschadigd is, vraag ik me af hoe dat komt en het feit dat hij verder ook niks aangeeft van of hij werkt en of het demontabel is, zou ik er voor passen om 350 km te rijden met 250 euro en dan thuis dat ding na uren in elkaar schroeven tot de conclusie te komen dat hij niet werkt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:18
Er is meer stuk:

- rechterzijkant is wat losgekomen
- klep zit wat los
- plank van de pedalen is gebroken (links)
- geen adapter erbij

Ik zou persoonlijk het risico niet nemen als je er geen verstand van hebt.

Width1,37 cm
Depth42 cm
Height 99 cm
Weight43.0 kg

Geen idee wat een kleine auto is in jou ogen?

Adapter kost je rond de 20-30 euro, die is gewoon te vinden. Anders kan je het vragen bij Roland zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door corporalnl op 10-10-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
Dankjewel voor de vlotte reacties.

De stukke kast, daar zit ik niet zo mee. Ik vind het leuk om dingen op te knappen, ben een handige doe het zelver.

Waar ik bang voor ben is dat de elektro beschadigd zou kunnen zijn door de klap, maar dat je dat niet kunt testen omdat de adapter ontbreekt.

Doet die het wel - en dan gaat het me om het spelen -, dan heb ik een goedkope digitale piano met alles erop en eraan, diie nieuw / vergelijkbaar / tweedehands niet zomaar voorbij komt voor die prijs (ik heb 200 geboden).

Er kan een breuk in de prints gekomen zijn, zelfs als een enkele toets het niet meer doet, heb ik er niets aan.

Dus twijfel alom aan deze kant.

Adapter is idd makkelijk verkrijgbaar, ik heb al wat gezocht en gevonden.

Een optie is een adapter kopen en toesturen om te laten testen, maar beter kan verkoper er een adapter bij bestellen. Dan heeft die ook meer kans op verkoop. Ik zal het eens voorstellen.

De auto: Fiat Cinquecento, klein dus. Maar als ik de steunen van de hoedenplank los haal, heb ik een breedte van plm 100 cm. De hoogte (99cm) van de piano past dan als die op de achterkant ligt. Of de lengte past is niet zo belangrijk, eventueel met de klep op een kier kom ik er ook wel.

Conclusie: ik ga voorstellen dat verkoper een adapter koopt en de piano test. Doet die het 100%, dan wil ik het erop wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
Verkoper wil geen adapter kopen, dus ik denk na over een goedkope adapter en die toesturen. Risico dat ik het geld voor adapter en verzending kwijt ben als die het niet blijkt te doen.

Verkoper heeft geantwoord dat die in delen kan, dus het past in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:12
De verkoper heeft niet aangegeven of de piano nog werkt, natuurlijk omdat er geen adaptor is. Dit is wel essentieel om te weten dat elke toets het nog doet. Als je dichtbij zou wonen zou dit geen probleem zijn omdat je de piano dan zelf zou kunnen testen. Ook kijken of de luidsprekers het nog doen. Wel raar dat de adapter kwijt is, allicht zodat je niet kunt testen? Dit is allemaal ook aan de flexibiliteit van de verkoper.

Voor het vervoer in de auto zou de piano uit elkaar gehaald moeten kunnen worden, maar dit kan waarschijnlijk wel.(oke)

Allicht een mooie Yamaha digitale piano aanschaffen met standaard. Deze staan erg goed bekend en zijn makkelijker vervoerbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 10-10-2023 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Verkoper kan de piano ook meenemen naar Barneveld staat in de advertentie, dat ligt een stuk centraler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De piano kan met 4 schroeven losgeschroefd worden van de onderkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvbuuH
Dat van Barneveld weet ik, maar dat is alsnog op 175 km van mijn huis.
Ook het losmaken had de verkoper me gemeld, het zou in de auto passen.
Wel raar dat de adapter kwijt is, allicht zodat je niet kunt testen? Dit is allemaal ook aan de flexibiliteit van de verkoper.
Ja, een beetje vreemd is dat wel. In de correspondentie hierover zegt verkoper dat je voor dat geld het risico dat die het niet doet maar moet nemen, dat daar de prijs ook naar is.

Conclusie: ik zeg de koop af.

Ik ga op zoek naar een goeie digitale (stage) piano in de middenklasse.
Bedankt allen voor het meedenken!

[ Voor 9% gewijzigd door GvbuuH op 10-10-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:19

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Zo te zien gebruikt die piano een universele 12V 4000ma voeding met een standaard voedingsstekker. Als zo'n voeding nog ergens in je rommeldoos ligt zou je er nog een uitje van kunnen maken. Maar ik zou er denk ik zelf ook vanaf zien.

Ik heb zelf een voorloper van de Roland F701, heerlijk compact en echt een topapparaat! De F-series hoeft nieuw echt niet de hoofdprijs te kosten, ik kom met even snel googlen bijvoorbeeld deze tegen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25
DexterDee schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:52:

Ik heb zelf een voorloper van de Roland F701, heerlijk compact en echt een topapparaat! De F-series hoeft nieuw echt niet de hoofdprijs te kosten, ik kom met even snel googlen bijvoorbeeld deze tegen.
Als je voor dit bedrag (€829) een nieuwe hebt van dezelfde kwaliteit, dan is €200 voor een kapotte / beschadigde incomplete 2e hands echt te veel geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou daar niet aan beginnen. Die piano heeft klappen gehad, geen idee wat er mee is gebeurd.
Waarom zou je al die moeite doen.

Voor hetzelfde geld koop je online een digitale piano nieuw en met garantie. En gratis thuisbezorgd.
Thomann verkoopt ook B-stock met garantie.

https://www.thomann.de/intl/thomann_sp_320.htm

Of deze voor maar iets meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Corrigan op 10-10-2023 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
Maar ik heb er wel wat meer voor over, wil het beginnersaanbod liever overslaan. Je raakt gauw uitgespeeld als je merkt dat het net niet is wat je had gewild. Ik heb al teveel keyboards gehad, ook aanslaggevoelige.

Ik zoek dus minimaal een digitale piano als in de titel, of hoger. Met hamer gewogen - oplopende zwaarte naar de bassen toe- , met opname mogelijkheid, liefst ook microfoon opname, polyfonie vanaf 128, splitsbaar toetsenbord, drie pedalen, het geluid van de echte concertpiano, als het even kan zelfs harmonium kunnen spelen.

Maar dan wel een mét adapter, dan maar wat meer neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
GvbuuH schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:25:
Maar ik heb er wel wat meer voor over, wil het beginnersaanbod liever overslaan. Je raakt gauw uitgespeeld als je merkt dat het net niet is wat je had gewild. Ik heb al teveel keyboards gehad, ook aanslaggevoelige.

Ik zoek dus minimaal een digitale piano als in de titel, of hoger. Met hamer gewogen - oplopende zwaarte naar de bassen toe- , met opname mogelijkheid, liefst ook microfoon opname, polyfonie vanaf 128, splitsbaar toetsenbord, drie pedalen, het geluid van de echte concertpiano, als het even kan zelfs harmonium kunnen spelen.

Maar dan wel een mét adapter, dan maar wat meer neertellen.
Wat is je budget, want een beetje rond de 600 euro is er echt wel heel goed spul te krijgen van Casio, Roland en Yahama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
Ja, nu niet direct, maar ik spaar wel even door, precies voor de merken die jij noemt. Het bedrag mag tot 1000 euro zijn. Niet direct, even sparen nog, eind van het jaar kan het.

Inmiddels kijk ik ook op MP, er zijn goeie bij. Een tweedehands digitale piano is wat anders dan een akoestische piano, die vals kan worden, of een gescheurd frame krijgt. Afgezien van de besproken digitale piano.

Dus ik houd mijn ogen en oren open de komende tijd. De voorpret klinkt me als muziek in de oren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
GvbuuH schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:49:
Ja, nu niet direct, maar ik spaar wel even door, precies voor de merken die jij noemt. Het bedrag mag tot 1000 euro zijn. Niet direct, even sparen nog, eind van het jaar kan het.

Inmiddels kijk ik ook op MP, er zijn goeie bij. Een tweedehands digitale piano is wat anders dan een akoestische piano, die vals kan worden, of een gescheurd frame krijgt. Afgezien van de besproken digitale piano.

Dus ik houd mijn ogen en oren open de komende tijd. De voorpret klinkt me als muziek in de oren.
Een stage piano zoals een Roland FP-60 of Kawai ES-520 is ook een optie. Dan betaal je alleen voor het instrument en niet onnodig meer voor het houten meubel. Je kunt zo'n meubel later ook zelf kopen of maken.

https://www.etsy.com/market/piano_shell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
Inmiddels is de advertentie van de titel verlopen op MP en ben ik aan nog aan het rondkijken naar iets vergelijkbaars.

Nu staan er een paar Yamaha's YPD-S30 en een Yamaha Arius YPD-S31 op MP. Die laatste zou ik wel willen, maar ik wilde eerst weten hoe oud die is, dus de vraag is: weet iemand wanneer deze uitgebracht zijn? Zelf zoeken leverde niks op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
GvbuuH schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:00:
Inmiddels is de advertentie van de titel verlopen op MP en ben ik aan nog aan het rondkijken naar iets vergelijkbaars.

Nu staan er een paar Yamaha's YPD-S30 en een Yamaha Arius YPD-S31 op MP. Die laatste zou ik wel willen, maar ik wilde eerst weten hoe oud die is, dus de vraag is: weet iemand wanneer deze uitgebracht zijn? Zelf zoeken leverde niks op.
Iets beter zoeken ;)

De eerste vermeldingen zijn uit 2006/2007, zoals hier waar hij als "new" beschreven wordt en "discontinued" in oktober 2012. Dat model is dus al >10 jaar uitgefaseerd.

[ Voor 5% gewijzigd door TMDC op 09-11-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
Na veel tweedehands bekeken te hebben, lijkt me het toch beter door te sparen voor een nieuwe.

[ Voor 92% gewijzigd door GvbuuH op 13-11-2023 10:06 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 15:37

Crazy D

I think we should take a look.

GvbuuH schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:03:
Na veel tweedehands bekeken te hebben, lijkt me het toch beter door te sparen voor een nieuwe.
Kijk ook eens bij een muziekwinkel, https://www.oostendorp-mu...iano-ebcz01285-2067-kopen bijvoorbeeld. Dan heb je meteen een best wel goede zodat je niet na een jaar denkt, fuck, dit is m net niet. Met een 2e hands is over het algemeen zelden iets mis, alleen zijn ze vaak wat ouder. Na 8 jaar in de hoek te hebben gestaan toch maar op marktplaats. Of er is fanatiek op gespeeld en het tijd voor een upgrade. risico van een muziekzaak is weer wel dat ze zoveel moois hebben dat de verleiding misschien wel aanwezig is iets meer uit te geven O-)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 13:55
GvbuuH schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:47:
Op MP deze advertentie:

https://www.marktplaats.n...wLjE2OTY5MTk2MDAuMC4wLjA.

De feiten:

De kast is beschadigd
Er is geen adapter bij
Kan dus niet getest worden
Ik moet 175 km rijden om hem in de kleine auto mee terug te nemen, ook weer 175 km terug
Ik weet niet of de kast makkelijk te demonteren is
Zo niet, dan weet ik niet of die in de auto past
Ik weet niet of die het zal doen ja of nee

De vragen:

Is de kast makkelijk demontabel, zodat die in de auto zal passen?
Welke adapter moet ik kopen?
Zal ik de risico's nemen, of gewoon niet doen?
Volgens mij weet je het antwoord zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
107mb schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:21:
[...]

Volgens mij weet je het antwoord zelf wel.
Inmiddels wel ja. Maar ik was echt aan het twijfelen erover, vandaar het starten van dit topic.
Na enkele reacties hier, en vooral na correspondentie met verkoper, was ik er wel uit.

Nu heb ik de zoekopdracht vastgezet en krijg meldingen als er nieuw aanbod is. Ik bekijk ze allemaal en als iets goed lijkt bewaar ik de advertentie.

Ze zetten gerust een digitale piano te koop met 'zo goed als nieuw' erbij en dan een prijs erbij waarvoor je een leuke nieuwe koopt. Ga je vragen hoe oud 'zo goed als nieuw' eigenlijk is, weten ze het niet, 'doet die het goed', maar ontdek je dat die meer dan 20 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
Inmiddels heb ik gisteren toch vrij impulsief een aankoop gedaan en heb via MP een zwarte Amadeus D320 gekocht. Deze is van 2021, met (inruil)garantie t/m september 2024. In de advertentie stond dat die nauwelijks bespeeld was. Zelfs de pedalen waren nog in de originele noppenfolie ingepakt. Alle papieren en de complete verpakking waren voorhanden.

Bij het ophalen heb ik de piano bekeken, maar niet bespeeld/beluisterd. Dat laatste heb ik thuis pas gedaan. Ondanks dat er alles op en aan zit, weet ik niet of ik kan wennen aan de aanslag, of ik kan leren elke toets met de benodigde kracht en diepgang te raken. In het geval van orgelspelen werkt de aanslaggevoeligheid eigenlijk tegen. Die laatste is wel in te stellen, alleen maar op drie standen.

Met het geluid ben ik eigenlijk wel tevreden. Nu is dit mijn eerste digitale piano. Hiervoor heb ik akoestische piano's gehad (maar had meestal geen geld om die te laten stemmen, woonde toen ook nog vrijstaand) én keyboards. Vergeleken daarmee is dit al een geweldige verbetering. Het allergrootste pluspunt is de koptelefoonaansluiting, zodat mijn buren geen last van mijn gepingel hebben. En ik daar op mijn beurt niet zenuwachtig van word.

Toch voel ik nu al aan dat het een piano van een 'ander merk' is. Ik denk dat als ik een echte Roland of Yamaha ga bekijken, bespelen en beluisteren, ik mijn Amadeus wel gauw ontrouw zou zijn. Maar dat is van later zorg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

GvbuuH schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:40:
Toch voel ik nu al aan dat het een piano van een 'ander merk' is. Ik denk dat als ik een echte Roland of Yamaha ga bekijken, bespelen en beluisteren, ik mijn Amadeus wel gauw ontrouw zou zijn. Maar dat is van later zorg.
Geen enkele piano voelt hetzelfde. De aanslag kan je bevallen (of niet) maar een andere merk en type speelt weer totaal anders. Ik zou voorlopig eerst gaan leren spelen :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Wanneer die zo weinig bespeeld is in die 2 jaar zal de toetsenaanslag in de loop van de tijd nog wel wat soepeler worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
Crazy D schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:50:
[...]

Geen enkele piano voelt hetzelfde. De aanslag kan je bevallen (of niet) maar een andere merk en type speelt weer totaal anders. Ik zou voorlopig eerst gaan leren spelen :)
Ik moet zeggen dat het héél snel went! Afgelopen dagen heerlijk aan het pingelen geweest en het bevalt uitstekend. Het begon vroeger met een harmonium, toen een akoestische oude piano, toen wat keyboards en nu dit. De pret begint nu pas echt. Met alle online tutorials gaat alles in een stroomversnelling. Tel daarbij op de mogelijkheden van opnemen (ook met microfoon), koptelefoon, midi enzovoorts en ik vermaak me de komende tijd wel.
PP_Sound schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:55:
Wanneer die zo weinig bespeeld is in die 2 jaar zal de toetsenaanslag in de loop van de tijd nog wel wat soepeler worden.
Dat weet ik niet, ik hoop het eigenlijk niet. Want ik bespeel nooit alle toetsen. Toetsen die vaak bespeeld worden, zouden dan eerder lichter aan gaan slaan. Zoals gezegd, ik ben er al aan gewend. Dus ik hoop dat ze zo lekker stevig blijven.

Wel een heel vreemd dingetje. Er zit een stelschroef onder de pedaalbalk die je aan moet draaien tot op de vloer, om doorzakken te voorkomen. Maar het toetsenbord... Duidelijk zichtbaar een beetje doorgezakt. In het midden hangt het een ½ cm lager dan bij de uiteinden. Ik zal Oostendorp eens vragen of dat bekend is bij hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Als je nu nog twijfelt en toch inruilgarantie hebt zou ik altijd gaan voor een nieuw en groot merk. Amadeus is zo'n typisch Chinees plakmerk en een naam waar een zoekmachine niets mee kan.
Alsof ze het expres doen. :+

Een Roland, Kawai, Korg of Yamaha heeft ook een betere doorverkoopwaarde. Bijvoorbeeld een Kawai ES-120, Kawai ES-520, Roland FP-30 of deze.

https://www.thomann.de/nl/roland_fp_60x_bk.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Corrigan op 12-12-2023 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
Haha plakmerk. :X

Natuurlijk kan zo'n merk niet tippen aan de grote merken die je noemt, het is maar net de vraag hoe groot het verschil is. Ze kunnen daar heus wel goeie kwaliteit produceren. Je bent vooral minder geld kwijt aan naamsbekendheid, reclame en tussenhandel, vandaar dat ik ietwat mijn schouders op haal bij dat vooringenomen stigma dat alles daarvandaan zomaar rommel zou zijn.

Vooralsnog tevredenheid dus, maar ik kijk wel of het op den duur blijft bevallen. Het heeft ook met budget te maken. Voor veel betere kwaliteit van een veel bekender merk ga ik gewoon veel meer neertellen. Als ik dat had liggen, was het makkelijker geweest.

Maar toch houd ik het in gedachten, je weet maar nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
GvbuuH schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:40:
.... (maar had meestal geen geld om die te laten stemmen, woonde toen ook nog vrijstaand) .....
Wut? Geen geld maar wel vrijstaand wonen? Stemmen kost je 100 euro per jaar......dat is 8,25 euro per maand.

[ Voor 11% gewijzigd door armageddon_2k1 op 13-12-2023 08:58 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvbuuH
Oei, nu rakel je wel pijnlijke herinneringen op, @armageddon_2k1. Te hoge hypotheek, te dure verbouwing en nog veel meer drama destijds. :'( Gelukkig is dat alles meer dan 40 jaar geleden, ik wil er niet meer over praten, dus gauw weer terug naar het onderwerp graag... :)

• Corrigan
  • Niet online
GvbuuH schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:52:
Haha plakmerk. :X

Natuurlijk kan zo'n merk niet tippen aan de grote merken die je noemt, het is maar net de vraag hoe groot het verschil is. Ze kunnen daar heus wel goeie kwaliteit produceren. Je bent vooral minder geld kwijt aan naamsbekendheid, reclame en tussenhandel, vandaar dat ik ietwat mijn schouders op haal bij dat vooringenomen stigma dat alles daarvandaan zomaar rommel zou zijn.

Vooralsnog tevredenheid dus, maar ik kijk wel of het op den duur blijft bevallen. Het heeft ook met budget te maken. Voor veel betere kwaliteit van een veel bekender merk ga ik gewoon veel meer neertellen. Als ik dat had liggen, was het makkelijker geweest.

Maar toch houd ik het in gedachten, je weet maar nooit. :)
Ik weet niet hoeveel je Amadeus Marktplaats koop je heeft gekost. De Roland FP30X kost nieuw onder de 600 euro en met garantie. Zoveel minder betaal je niet voor een groot bekend merk met goede specs en reviews.

Als je nu tevreden bent is natuurlijk het belangrijkste.

• GvbuuH
Corrigan schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:41:
Ik weet niet hoeveel je Amadeus Marktplaats koop je heeft gekost.
Nieuw kostte deze 600 en ik heb er minder dan de helft voor betaald. (ingekort)
De Roland FP30X kost nieuw onder de 600 euro en met garantie. Zoveel minder betaal je niet voor een groot bekend merk met goede specs en reviews.

Als je nu tevreden bent is natuurlijk het belangrijkste.
Jazeker, maar nogmaals, als ik er op uitgekeken ben voor de einddatum, kan ik altijd nog kijken. De aankoopprijs a 600 krijg je volledig terug als je een instrument koopt boven de 1500.

Maar inruilwaarde houdt die hoe dan ook nog wel. Mocht ik gaan voor zoiets als je aangeeft, dan denk ik dat ik met een paar honderd bijbetaling wel de man ben. Ik blijf het in gedachten houden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door GvbuuH op 15-12-2023 07:12 . Reden: Ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

GvbuuH schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:47:
[...]

Nieuw kostte deze 600 en ik heb er minder dan de helft voor betaald. (ingekort)

[...]

Jazeker, maar nogmaals, als ik er op uitgekeken ben voor de einddatum, kan ik altijd nog kijken. De aankoopprijs a 600 krijg je volledig terug als je een instrument koopt boven de 1500.

Maar inruilwaarde houdt die hoe dan ook nog wel. Mocht ik gaan voor zoiets als je aangeeft, dan denk ik dat ik met een paar honderd bijbetaling wel de man ben. Ik blijf het in gedachten houden. :)
Nu lekker spelen, niet druk om maken, en lekker spelen en sparen. Zoals ik zei, elke piano speelt anders. Mijn pianoleraar heeft een vleugel en een rechtopstaande staan, die spelen beiden totaal anders. Zijn vleugel speelt overigens grappig genoeg eigenlijk lichter dan mijn mini vleugel. Terwijl de vleugel die mijn vorige lerares had juist zwaarder speelde. En de FP-30-X speelt weer totaal anders dan de GP607 (heb beiden), terwijl het beiden Roland is.

Ik weet niet hoe lang je de tijd hebt om eventueel voor een upgrade te gaan met gegarandeerde inruilwaarde. Maar als je het leuk vind, is de kans groot dat je over 1 a 2 jaar toch wel een andere wil, wellicht vooral vanwege looks (dat was voor mij de reden om voor de 607 te gaan, die andere heb ik later als tijdelijke gekocht). Wellicht kun je tegen die tijd, als je het nog steeds zo leuk vind, ook meteen een grotere upgrade overwegen zodat je daar wel meteen voor jaren klaar bent. (niet dat ik nu zo'n geweldige pianist ben of zo, verre van dat, maar ben nog steeds dagelijks mega blij met m'n GP607 en ik vind het leuk om andere piano's te kijken maar nergens in gedachte dat ik die zou willen kopen, ik zit met deze de rest van mijn piano spelende leven wel goed.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Inderdaad, elke piano speelt en klinkt anders. Merk en hoor je het verschil met duurder is ook de vraag.
Zoals in deze clip, Lord Vinheteiro kan spelen. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Corrigan op 17-12-2023 23:05 ]

Pagina: 1