Amazon Prime prijzen in de Pricewatch

Pagina: 1
Acties:
  • 1.168 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:53
Vanmorgen kreeg ik voor verschillende producten op m'n wensenlijst een price alert.
Helaas bleek dit steeds om prijzen voor Amazon Prime-leden te gaan.
Zouden jullie met de bezem door de Pricewatch kunnen gaan, zodat de prijzen weer kloppen en de price alers weer zin hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:05
Ik ben bijvoorbeeld juist wel blij met de price alerts. Een prime abonnement kan je gratis proberen en kost daarna 2.99 per maand. De drempel is redelijk laag dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Had ik een poos terug ook gevraagd, ivm amazon prime day(?). Destijds wilde men dit niet doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BenOK
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 09:50

BenOK

Pricewatch Support
Bedankt voor het melden! Het klopt dat er sinds vandaag Prime prijzen in de Pricewatch kunnen staan. Alleen tijdens de specifieke Prime Days periode (10/11 oktober, zoals ook vorige Prime Days 11/12 juli) tonen we Prime deals prijzen. De promotiezin 'Prime Days: Exclusieve prijzen voor Prime-leden' is er voor bedoeld om dit duidelijk te maken. Vanaf 12 oktober zullen weer standaard niet-Prime prijzen worden getoond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dit sloopt wel een beetje de mogelijkheid om te vergelijken, dat is wel weer jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:28
dcm360 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:50:
Dit sloopt wel een beetje de mogelijkheid om te vergelijken, dat is wel weer jammer.
Inderdaad ja, prijzen 1:1 vergelijken wordt een stuk lastiger als er prijzen tussen staan welke alleen van toepassing zijn bij een (betaald) abonnement op een dienst.
Het zou fijn zijn om een filter te hebben welke alle prijzen waarop dit soort extra restricties van toepassing zijn te verbergen, en nee Amazon uitsluiten als winkel in het filter vind ik geen volledig alternatief daarvoor.

Daarnaast vind ik er wel iets van dat jullie Amazon op deze manier representeren in de Pricewatch maar dan niet hetzelfde doen voor bijv. Bol.com Select. Ook Bol heeft regelmatig aanbiedingen welke een paar tientjes onder de laagste pricewatch prijzen zit maar dan excl. voor Select leden. Je tornt zo voor mij toch wel een beetje aan de onpartijdigheid van de pricewatch door dit voor bedrijf A wel te doen maar niet voor B naar mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:03

sjirafje

No inspirational quotes here

Een vinkje in je voorkeuren om prime, select etc prijzen wel of niet te zien zou ideaal zijn.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu weer hetzelfde. En aan ene kant kan ik gratis nu Prime inschakelen, al is dat natuurlijk niet voor iedereen het geval (immers als je dat al een keer hebt gedaan zal het vast niet direct weer kunnen). En het wordt nogal een puinhoop wanneer PW prijzen allerlei betaalde abo's nodig hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco van Veen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-07-2024
Hallo @Sissors tijdens de Amazon Prime Days tonen we de prime prijzen en hebben we de promotiezin aangepast naar: Prime Days: Exclusieve prijzen voor Prime-leden om dit duidelijk te maken. Het Prime abonnement kan je gratis proberen, dus deze prijzen zijn voor iedereen beschikbaar. Vanaf 18 juli tonen we weer de standaard prijzen in de Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Marco van Veen schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:04:
Hallo @Sissors tijdens de Amazon Prime Days tonen we de prime prijzen en hebben we de promotiezin aangepast naar: Prime Days: Exclusieve prijzen voor Prime-leden om dit duidelijk te maken. Het prime abonnement kan je gratis proberen, dus deze prijzen zijn voor iedereen beschikbaar. Vanaf 18 juli tonen we weer de standaard prijzen in de Pricewatch
Als iemand een (al dan niet gratis) Prima abbo had lopen tot gisteren, kan diegene het dan nu gratis uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco van Veen
Sissors schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:12:
[...]

Als iemand een (al dan niet gratis) Prima abbo had lopen tot gisteren, kan diegene het dan nu gratis uitproberen?
Dat zal ik navragen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchminator
  • Laatst online: 20:10
Ik ben juist blij met de vermelding en alertsvan Prime Day prijzen, dat is tenslotte toch het doel van de pricewatch.

Voor de criticasters zou een feature kunnen zijn dat je, net zoals bezorgkosten, ook een kolom abonnementskosten kan laten zien (opt-in meegerekend in de totaalprijs). Blijkbaar is het namelijk al mogelijk om prime day aanbiedingen te onderscheiden van reguliere prijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchminator op 17-07-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco van Veen
Het gratis Prime proefabonnement zou eenmalig moeten zijn.

We vinden het belangrijk om de prime dagen (en waar mogelijk ook de bol-select dagen) een plek te geven in de Pricewatch en zien dat hier door veel van onze bezoekers gebruik van wordt gemaakt. Er zijn verschillende initiatieven om het onderscheidt voor de gebruiker duidelijker te maken, maar we hebben daar nog geen definitieve oplossing voor gevonden. Daar blijven we verder aan werken.

Inmiddels zijn de Prime dagen weer voorbij en worden de normale prijzen weer getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:51
Misschien is het mogelijk het op te splitsen in twee shops?
- Amazon (met de niet-Prime-prijzen)
- Amazon Prime (met de Prime-prijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco van Veen
@-Paul- dat is inderdaad een van de dingen waar we naar kijken. We hebben daar voor bol met bol Select een succesvolle test mee gedaan, maar dat stuitte op dat moment op interne bezwaren bij bol. Maar we kijken of we daar een vervolg aan kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:03

sjirafje

No inspirational quotes here

Het zal ook gewoon een afweging zijn tussen wat gebruikers prettig vinden en wat de betalende webshop prettig vind. Dan is het natuurlijk lastig om de wensen van de webshop naast je neer te leggen. Kies je dan voor gebruiksgemak/genot of voor de centen?

Persoonlijk vind ik dat er een filter vinkje zou mogen komen voor prijzen die voor iedereen gelden en prijzen waar extra voorwaarden aan verbinden zijn (waarbij dan beide prijzen te zien zijn misschien zoals @-Paul- voorstelt). Maar ja Bol en Amazon verkopen je naast hun producten ook graag hun abonnementen dus die zullen daar niet op zitten te wachten en lokken gebruikers liever met hun lagere prijzen om meteen ook een abonnement aan te smeren.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.