Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hulp bij samenstellen nieuwe game/editing pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ilya geerling
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 19:12
Goeden dag,

Ik heb zojuist een PC samengesteld en vroeg me af of deze onderdelen echt goed bij elkaar passen. Dus ik richt me tot jullie voor wat hulp om eventuele knelpunten te benoemen, en of verbeter suggesties te doen. Ik zit vooral een beetje te twijfelen of de radiator van de liquid cooling in de behuizing past. dus opmerking hierover zijn zeer welkom. verder mogen upgrades met dezelfde (of zelf lageren prijs) natuurlijk ook!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
zware games draaien + editing software

Wat mag het systeem gaan kosten?
mag tussen de 2 en de 2,5k kosten

hierbij mijn wenslijst:

wenslijst: desktop

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:29
De radiator past niet bovenin de kast, neem een 240 mm exemplaar. Je wilt hem bovenin, zodat de andere ventilatoren voorin en achterin de hitte van de videokaart de kast uit kunnen krijgen.

Het geheugen heeft een overklokprofiel voor Intel processors, neem een set met het AMD Expo profiel.

De voeding is erg zwaar voor dit systeem, en is niet ATX3.0/PCIE5, wat wel wijs is als je over enige jaren de videokaart wilt upgraden. En minder vermogen voldoet, met deze lijst is een 850 Watt exemplaar voldoende.

Volgens de recensie op deze site zijn de ventilatoren in deze kast luidruchtig, vervang ze door stille.

Je vertelt niet erg uitgebreid wat je met de PC gaat doen (welke games, welke resolutie, welke fps verwachting, welke editing software), dus of je perse een Ryzen 9 nodig hebt voor de dingen die je doet is lastig te zeggen, misschien ben je beter af met een duurdere GPU en goedkopere CPU.

[ Voor 52% gewijzigd door martyw op 10-10-2023 08:00 ]

• ilya geerling
bedenkt voor je reactie martyw, heb even wat onderdelen aangepast. denk dat ik er zo wel ben!

• martyw
De kast is vrij smal, de Shift heeft de voedingskabels aan de zijkant, van wat ik zo lees is het vrij krap om de voedingskabels te monteren. Ik zou een traditioneel vorm gegeven voeding overwegen in deze kast.

• ilya geerling
martyw schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:39:
De kast is vrij smal, de Shift heeft de voedingskabels aan de zijkant, van wat ik zo lees is het vrij krap om de voedingskabels te monteren. Ik zou een traditioneel vorm gegeven voeding overwegen in deze kast.
oei dat heb ik over het hoofd gezien, heb jij een atx3.0 pci-e 5.0 (future proof) voeding die ik zou kunnen toepassen in gedachten?

• martyw
ilya geerling schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:30:
[...]

oei dat heb ik over het hoofd gezien, heb jij een atx3.0 pci-e 5.0 (future proof) voeding die ik zou kunnen toepassen in gedachten?
MSI MPG A850G PCIE5

• ilya geerling
Pagina: 1