Toon posts:

Meest betrouwbare en duurzame HD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is momenteel de meest betrouwbare en duurzame HD (30 - 40 GB). Snelheid en laag geluidsniveau komen op een 2e plaats. Ik zoek betrouwbaarheid. IBM? Maxtor? Seagate? Western Digital? Thnx!

Verwijderd

Een HDD is geen HDD.
Betrouwbaar? zorgen dat je altijd backup hebt.
dus of raid 1 (mirroring) of hoger...

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Kheb thuis een oude maxtor liggen van 420 mb. Doet het nog steeds.

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Als je ze nog vinden kunt (vast wel) zou ik zoeken naar een Quantum, is in mijn ogen het beste, gebruik ik al jaren zonder problemen en ze maken zo'n lekker tikkend geluidje.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> [forum=21] :).

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 18:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb een WD en ik vind em zeer betrouwbaar
er zit 4 jaar garantie op :)

je krijgt meteen een nieuwe terug gestuurd als je huidige kapot is.

ze hebben op de site een progje die je hdd kan scannen en de fouten kan repareren.

IBM wordt heet en gaat snel kapot. Maxtor ... ik ken een stel mensen en bij 3 van de 4 waren de hdd kapot gegaan. Quantum is nu overgenomen door Maxtor.....

ik zou voor wd gaan...

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
Op woensdag 05 september 2001 13:58 schreef AE-35 het volgende:
Als je ze nog vinden kunt (vast wel) zou ik zoeken naar een Quantum, is in mijn ogen het beste, gebruik ik al jaren zonder problemen en ze maken zo'n lekker tikkend geluidje.
Ahum, ben ik het niet mee eens...
Ben hier op het werk (ongeveer 50 machines) de afgelopen 2 maanden al 4 quantums verloren met een totale crash! 3x 6.4 GB's en 1x10 gb, 3 daarvan totaal onleesbaar, 4de heb ik nog wel wat vanaf kunnen halen voordat ie totaal aan gort ging... Alle 4 waren ze nog geen 2 jaar oud. Gebeld met leverancier (gateway). Krijgt elke dag 2 a 3 RMA's voor deze schijven.. Dus Quantum en betrouwbaar zet ik niet naast elkaar..
Verder ben ik 2x WD verloren en 1x IBM, ale drie gecrashed en bad sectors, maar draaien onderhand alweer 1.5 tot 2 jaar (de WD's)
Maxtors nog geen problemen mee gehad, nou is de oudste pas 1.5 jaar. Seagate ook nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Is zonder meer western digital. je hoort er niet zoveel van maar de service van hun is perfect, ze gaan (bijna, geen enkele schijf heeft het eeuwige leven) nooit kapot, ze zijn snel (Vooral de BB versie, die is echt heel snel) en ze zijn ook nog 'ns stil !

Ik heb zelf de WD300BB (30 gyg / 2 mb cache / 8.5 ms seek) en niks dan lof. Ik heb hem nu zo'n 9 maanden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Echt een aanrader dus!

De BB serie is ook in 20, en 40 gyg.

Succes.

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 14:16 schreef Techwarrior het volgende:
Is zonder meer western digital. je hoort er niet zoveel van maar de service van hun is perfect, ze gaan (bijna, geen enkele schijf heeft het eeuwige leven) nooit kapot, ze zijn snel (Vooral de BB versie, die is echt heel snel) en ze zijn ook nog 'ns stil !

Ik heb zelf de WD300BB (30 gyg / 2 mb cache / 8.5 ms seek) en niks dan lof. Ik heb hem nu zo'n 9 maanden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Echt een aanrader dus!

De BB serie is ook in 20, en 40 gyg.

Succes.
Hmm ja, ik heb ook zo'n WD300, ook niks dan lof. Maar heb gisteren geprobeerd een fabrieksnieuwe WD400 aan te sluiten die doet dus helemaal niks :( En 't ligt niet aan m'n puter maar aan de schijf, want in een andere puter doet-ie ook helemaal niks. Die gaat dus retour.

Maar crashes heb ik nog nooit gehad met WD's, en ik gebruikt al heel wat jaartjes WD's. :)

Verwijderd

Mja..da's gewoon een DOA geweest (dead on arrival)...kan altijd gebeuren hoor. en daar gaan ze ook echt niet moeilijk over doen als je hem gaat omruilen/terugsturen.. hij doet het gewoon niet :)

Verwijderd

Ik gebruik zelf alleen nog maar Maxtor.
Maxtor is namelijk de enige die een MTBF van 1.000.000 uur heeft.
Nu weet dat het in de praktijk meestal niks zegt, maar ik heb nog geen een Maxtor gehad die is gecrashed.

MTBF = Minimal Time Before (First) Failure

:) Maar ieder zijn eigen schijf toch :)

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 14:24 schreef Ray_118 het volgende:
[...]
MTBF = Minimal Time Before (First) Failure
Foutje. MTBF = Mean Time Between Failures.

Minimaal garanderen ze nooit van z'n leven. Gemiddeld (mean) wel.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja eigenlijk heeft het niet zoveel nut om te vragen welke de beste is.
Want iedereen hier, die praat over z'n eigen ervaring en over die van naasten.

Dus tja, het is gewoon een gok die je neemt.
feit is: elke HD kan kapot gaan, ook de beste en meest betrouwbare
Pagina: 1