Welk bestuurings systeem kopen? (Win10 of Win11)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segert
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-08 22:16
Hallo Mensen

Ik sta voor een vraagstuk. Ik ben op het moment een nieuwe computer aan het kopen. Mijn oude computer heeft windows 10. Daar ben ik erg tevreden mee. (Geen blue screens of dergelijke in 8 jaar). Maar alle bedrijven waar ik een offerte bij aanvraag(voor een nieuwe computer). Zeggen dat ze geen windows 10 meer verkopen alleen nog windows 11 licenties. Ik kan niet mijn oude Win10 Pro hergebruiken. Jammer genoeg.

Dus de vraag. Wat zijn de verschillen tussen windows 10 en 11? Ik zelf heb wat fotos van de interface van windows 11 gezien. En vond dat niet mooi. Leek heel erg op Mac vond ik. Die vond ik niet fijn eruit zien. Dit konden ook de settings van de gebruiker zijn natuurlijk.

Is het mogenlijk dat je windows 11 hebt maar dat je de zelfde settings hebt van windows 10? Kan je nog een windows 10 licentie ergens krijgen of ben je verplicht naar windows 11 te gaan?

Vragen op een rijtje:
. kan ik windows 11 eruit laten zien als windows 10? (grote van de taakbalk zoek functies ect)
. Is het nog mogenlijk om een windows 10 Pro licentie te krijgen?

alvast bedankt voor jullie antwoorden en inzicht.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Ik kan hier wel een heel verhaal neerzetten over waar je nog W10 keys kunt kopen, maar misschien moet je gewoon eens vragen in jouw omgeving of iemand een W11 heeft en daar even in mag snuffelen.

En ik wil niet de luldebehanger uithangen, maar als jij zelf nu niet weet waar je W10 uit kan halen, zou ik zeker niet zelf gaan aanmodderen met installatie ervan. Probeer gewoon eens W11 uit, vroeg of laat ga je toch moeten upgraden.

Mocht ik ernaast zitten, kun je me natuurlijk altijd een bericht sturen voor ideeën waar je W10 kunt kopen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Windows 10 heeft nog maar twee jaar ondersteuning, je kunt beter de verandering accepteren of een alternatief voor Windows zoeken.

Uiteindelijk is het gewenning.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24

D4NG3R

kiwi

:)

Ook ik was vrij huiverig op 11, maar voor algemeen gebruik is 11 niet noemenswaardig anders dan 10, zeker niet na wat visuele tweaks.

Taakbalk gewoon op links zetten, even een korte instructie opzoeken hoe je het oude context menu weer terug kan zetten en dan ben je er zo ongeveer al.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Antwoord op je titel vraag.

Win11.

Ja denk dat je win 11 prima op win 10 kan laten lijken.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:01
Gewoon de taakbalk links laten uitlijnen (is een setting voor) en het is hetzelfde als Windows 10. Gewoon overstappen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:00:
Ook ik was vrij huiverig op 11, maar voor algemeen gebruik is 11 niet noemenswaardig anders dan 10, zeker niet na wat visuele tweaks.

Taakbalk gewoon op links zetten, even een korte instructie opzoeken hoe je het oude context menu weer terug kan zetten en dan ben je er zo ongeveer al.
Ik zat ook op Windows 10, de originele computer (medio 2016) was met windows 7 meen ik, dat werd snel windows 10.
Die heb ik in 2019 helemaal opnieuw opgetuigd vanaf de fabrieksinstellingen Recovery partitie (HP).
Ik herinner me dat dat Windows 10 installeren toen in 2 fasen moest: de 10-beginfase was toen al weer voorbij.
Het lukte allemaal nog net...
Met dit systeem was ik erg tevreden, maar afgelopen week kwam er gedonder. Eerst met de gedwongen omzetting van Mail naar de outlook-cloudversie, Microsoft 365 zeg maar. Ik heb daar een outlook.com mail/Microsoft account omdat het moet voor deze computer.
Er was 'verschil van mening' tussen de acculaadstand volgens BIOS (50%) en wat Windows zei (100%).
Gepruts hiermee leidde uiteindelijk tot volledig vastlopen van de oude Windows 10.

Ik heb Microsoft/Windows het hele systeem opnieuw laten optuigen, ik heb alleen de TPM niet gereset. Dat kostte een nachtje, ben maar naar bed gegaan :)
Alle drivers die ik eerst van HP moest verzamelen kwamen via Windows Syteemherstel binnen, en er werd een nieuwe herstelpartitie aangemaakt.
De Windows 10 die ik nu te zien krijg is heel anders kwa uiterlijk, en duidelijk gericht op Microsoft 365 gebruik: standaard worden er wat zaken via Onedrive in de cloud gezet.
Ik heb nu wel weer de oude Mail app, waarbij ik 'gewoon' gepusht (maar deze keer niet gedwongen) wordt de outlook-cloudversie te gebruiken/proberen.
Deze installatie komt erg schoon over.
Ik heb geen ervaring met Windows 11, maar ik vermoed dat mijn nieuwe Windows10 er héél weinig van verschilt.
Ik kan/mag niet naar Windows 11 vanwege verkeerde processor (Intel Core i5-6300HQ), maar heb het gevoel dat ik niets mis.
Pagina: 1