Opzoek naar een nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segert
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-08 22:16
Hallo Mensen

Ik heb jullie hulp nodig met het uitkiezen van een behuizing. Alvast bedankt voor jullie hulp. Als referentie punt. Ik ben op zoek naar een behuizing waar in deze componenten in passen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJs9GKYay7mc_rRI3ET9OmFJVA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oA17NpZLSb93Z6NwS10S3ODi.png?f=fotoalbum_large

Graag zou ik geen overbodige lichtjes of een glazen wand willen. Vind ik alleen maar lastig. Aan de voorkant zou ik graag USB poorten willen. Voor goede toegankelijkheid. Want ik gebruik een kop telefoon met USB aansluiting.

Hierbij een voorbeeld. Dit is de kast van mijn oude PC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jZ_8pBtFZWwgRe2MfJvDvnD2Ns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hBuadB3lM4ZrnphWTSBTHKaC.jpg?f=user_large

Ik heb offertes aangevraagt bij verschillende bedrijven. En gevraagt om dit zelfde. Maar de meeste melden me dat er geen USB poorten meer zijn aan de voorkant. wat ik vreemd vind. Als ik opties voordraag word mij gezegt dat deze niet passen. En krijg ik duurdere voorstellen zonder USB poorten aan de voorkant. Dus ik denk ik vraag het de experts hier even. Mischien weten jullie een goede kast.

Mijn Budget?
100 euro ongeveer? Kan uitgerekt worden naar 150. Mag ook minder natuurlijk. Het is een inschatting.

Merkvoorkeuren?
Nee niet echt. Enige voorkeuren die ik heb is de USB poorten aan de voorkant, Geen glass en geen lichtjes.

Alvast Bedankt voor jullie hulp en advies.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:07
Oude kast hergebruiken geen optie?
Welke opties had je zelf voorgesteld?

In de pricewatch zie ik bijvoorbeeld Cooler Master Elite 500, Steel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Voor een mooie no-nonsense office-look kast ben ik een grote fan van de AP201.
uitvoering: ASUS Prime AP201 Zwart

Maar helaas ondersteunt dit max M-ATX, dus als je dat niet kan of wil aanpassen valt die af.

Als USB diagonaal bovenin kan zou je ook kunnen denken aan de Pure Base 600.
uitvoering: be quiet! Pure Base 600 Zwart
Maar deze is wel wat meer restricted op het gebied van airflow aan de voorkant.

Inter-tech heeft ook nog wat opties.
uitvoering: Inter-Tech IT-2508 Square
uitvoering: Inter-Tech A-301 Quad

Edit: Je hebt wel een RGB festijn AIO geselecteert. Met deze zijn de Inter-tech kasten geen optie.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 10-10-2023 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segert
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-08 22:16
Anton.net schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 00:02:
Oude kast hergebruiken geen optie?
Welke opties had je zelf voorgesteld?

In de pricewatch zie ik bijvoorbeeld Cooler Master Elite 500, Steel
Ik heb de intertech opties voorgedragen zoals: Inter-Tech A-301 Quad - Midi Tower. Ik heb ook de oude model kast als suggestie voorgedragen maar daar werd gezegt dat ook deze te klein was. Dus de oude kast hergebruiken is geen optie.

Maar je suggestie van Cooler Master Elite 500, Steel is een goede. Die schrijf ik op. Kijken of de winkels deze hebben
Thomg schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 00:06:
Voor een mooie no-nonsense office-look kast ben ik een grote fan van de AP201.
uitvoering: ASUS Prime AP201 Zwart

Maar helaas ondersteunt dit max M-ATX, dus als je dat niet kan of wil aanpassen valt die af.

Als USB diagonaal bovenin kan zou je ook kunnen denken aan de Pure Base 600.
uitvoering: be quiet! Pure Base 600 Zwart
Maar deze is wel wat meer restricted op het gebied van airflow aan de voorkant.

Inter-tech heeft ook nog wat opties.
uitvoering: Inter-Tech IT-2508 Square
uitvoering: Inter-Tech A-301 Quad

Edit: Je hebt wel een RGB festijn AIO geselecteert. Met deze zijn de Inter-tech kasten geen optie.
Ik moet eerlijk bekennen. Ik weet veel inhoudelijk van computers. Dus ik heb geen idee wat M-ATX of RGB festijn AIO Betekend. Ik heb mijn onderdelen uitgezocht op advies van mensen ook op dit forum. Mij word vooral gezegt dat de videokaart het probleem is met de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

250mm is vrij klein voor een niet-budget videokaart in 2023, dit gaat passen in vrijwel alle kasten die je kan vinden.
Geselecteerde moederbord is ATX, dit heeft te maken met hoe groot het is.
Wikipedia heeft hier meer info over
Wikipedia: ATX
M-ATX betekent dat je wat minder uitbreidingssloten hebt en soms wat features minder, maar vaak wel voor een lagere prijs en staat kleinere kasten toe.
De geselecteerde AIO komt met veel RGB bling.
uitvoering: DeepCool LS720 Zwart
Als je geen lichtfestijn wilt zou ik niet verder kijken dan de Arctic AIO's.
https://tweakers.net/pric...;1482156;1498918;1476194/